• 1
  • 2
2013-12-17, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillkrill
Önska mig lycka till på Tingsrättens förhandling idag...

Uppdatera oss om hur det går
Citera
2013-12-17, 22:08
Medlem
godboys avatar
Hoppas de svinen får på pälsen! Telefonförsäljare inriktade mot privatförsäljning måste vara den mest onödiga yrkeskategorin i mannaminne.
Citera
2017-06-20, 10:06
Medlem
Stor varning för telinet.

har själv fått stora problem med dom. VARNING VARNING VARNING
Citera
2017-06-21, 09:47
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillkrill
Blir för ca två år sedan uppringd av energibolaget Telinet.
Samtalet pågår i ca 16 minuter och försäljaren räknar ut att jag kommer spara ca 8000 kr om året genom att byta till dem.
Detta pga att jag då hade ett tillsvidare avtal med EON.
Han låter trovärdig och lovar mig guld o gröna skogar.

Abonnemanget hos Telinet skulle kosta 99 kr med alla avgifter + förbrukning med prisgaranti.
Det som skulle tillkomma är energileveransen, och leverantören enligt honom och hans undersökning skulle vara "Kalmar energi".
ICKE, för nån månad efter kommer en faktura ifrån EON som innehöll energileverans kostnad.
Med andra ord är det EON som äger nätet och INTE kalmar energi. (EON har bekräftat detta)

Jag blir självklart irriterad över detta då det absolut inte skulle bli billigare för mig utan snarare dyrare!
Ringer EON och säger att jag vill komma tillbaka till dem som kund och ringer även Telinet och ber dem ta bort allt med mig i deras system samt kreditera fakturorna, vilket de lovar att göra.

Tiden går och jag får ytterligare en faktura ifrån Telinet med "straffavgift för avtalsbrott"
Ringer dem igen och ber dem ta bort detta också, vilket de sa i telefonen att det skulle göras och de ber om ursäkt blabla..

Nu i dagarna får jag veta att ärendet gått vidare till kronofogden eftersom jag inte betalat.
Ca 3000 kr.

Ringer upp Telinet igen, inte lika trevlig denna gången.
Blir lovad att jag ska bli uppringd under dagen (ringde på förmiddagen).
Inget samtal vid kl 16.00.
Ringer dem igen och de lovar, som vanligt, att någon chef ska ringa mig inom 5 minuter.
Det hände också. Någon "Alexander Wegener", ringer mig och jag får berätta att jag känner mig lurad, vilseledd osv.
Jag nämner för honom att jag har inspelning på samtalet med försäljaren.
Han ber mig maila honom och bifoga ljudfilen, vilket jag gör.

Nu har jag precis talat med Alexander och han påstår att det inte sägs något lustigt under samtalet.
Jag förklarar för honom att säljaren påstod att jag skulle spara flera tusenlappar, vilket inte stämmer.
Förbrukningen är varken mer eller mindre, men däremot dyrare.

Han vägrar att kreditera fakturan innan jag bifogat ljudfilen där Telinets kundtjänst lovar att ta bort fakturan.

Under just denna period som jag blev lovad detta hade jag mängder med samtal och alla spelas in.
Att hitta detta ljudklipp är väldigt jobbig så jag saknar sökfunktion bland inspelningar. (ca 7000 samtal)
Det är inte ens säkert att den finns med då jag kan ha ringt från en hemtelefon.
(Hände dessutom för nästan 2 år sedan)

Men, behöver jag verkligen göra detta eller finns det något annat jag kan göra för att få dem att dra tillbaka fakturan och även kronofogdens krav?

I min frustration och förhoppning över att Alexander ringde för att kreditera fakturan så "hotade" jag honom med att jag kommer gå vidare med detta när han nämnde att han inte kommer kreditera fakturan.

Nämner även för honom att "kunden har alltid rätt", då jag själv jobbar inom service yrket.
Alexander påstår då att det inte gäller.

Hur hanterar man en sådan här situation som kund?
Vad är nästa steg?
Tacksam för snabba, seriösa svar då ärendet hos KF rullar på...

Vad kan vi lära oss av detta? Jo att så fort telefonförsäljarna ringer bara säga "Nej tack! Inte intresserad, ha en bra dag, hej då"! Och så på med luren bara!

Om du inte hittar ljudfilen så är det dessvärre bara att ta de 3000 kronorna från din utbildningsbudget!

Det gamla talesättet att "kunden har alltid rätt" har inget med detta att göra utan betyder att om kunden tex vill ha sin bil grisrosa med zebraskinninredning så ska den få det, eller om kunden vill ha potatismos istället för ris till kinamaten så ska det ordnas om det är möjligt, det betyder inte att kunden har rätt i tvister som dena!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in