2013-08-26, 11:41
Medlem
Atesslas avatar
Det var igår som jag stötte på en kille som jag hatat länge, han såg men precis när han kom runt ett hörn och fick nog världens chock när han såg mig och vände i 180 grader och börja springa,eftersom han har gömt sig för mig ett bra tag då han snackat skit och skyldig mig pengar.

Jag började springa efter, och jag är rätt så snabb, kom ikapp han så stannade han upp, så jag hoppade på han och började slå han som fan, han låg ner men jag fortsatte puckla på han i ansiktet, han låg och skakade som fan, man kunde se benen skaka, men jag fortsatte även om han skyddade ansiktet.

Jag skrek på han med massaslagord, tog upp hans halvdruckna fanta och hällde över han, sedan fick jag flippen och sa till min kompis, ''ta fram kniven'' så låtsades min kompisen ta fram den(han låg nu och grinade), vi hade ju ingen kniv men skulle skrämma han, då började han skrika som helvete att jag inte skulle sticka han, så han reste sig upp, men precis då knäade jag han i huvudet och skrek på han och landade några smällar i hans ansikte, bad han tömma sina fickor, väska.

När jag såg hur han skakade i efterhand och såg hur trasiga skor han hade fick jag liksom en zap i huvudet och gick där ifrån.

Även om han är en fitta och förtjänar mer än det där, och tro mig, han har våldtagit blåst och mer, så ångrar mig, har jag problem med min ilska ? Ska jag be om förlåt även om han är världens äckligaste fitta?

Vad kan jag få för straff för detta?
Citera
2013-08-26, 11:49
Medlem
Jthunderas avatar
Du låter som ett djur, vi får nog avliva dig tyvärr. Man kan inte ha lösa djur som är aggressiva...

Nu blir du ett djur i bur i falla fall. Det hjälper ju.

Grov misshandel kan ge fängelse i lägst ett och högst tio år enligt 3 kap. 6 § brottsbalken (1962:700).
Citera
2013-08-26, 11:52
Medlem
Du kan nog räkna med fängelse om du blir dömd. Du sa att han har våldtagit, har han blivit dömd för det? Om inte så kan du ju säga till honom att om han anmäler dig så anmäler du hans våldtäkt.
Citera
2013-08-26, 11:54
Medlem
Atesslas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Du låter som ett djur, vi får nog avliva dig tyvärr. Man kan inte ha lösa djur som är aggressiva...

Nu blir du ett djur i bur i falla fall. Det hjälper ju.

Grov misshandel kan ge fängelse i lägst ett och högst tio år enligt 3 kap. 6 § brottsbalken (1962:700).

Du har då varit med om vääääldigt lite om du tycker det här är grovt.

Ta en titt utanför din lägenhet, skulle varit bra för dig.
Citera
2013-08-26, 11:54
Medlem
Gorillabass avatar
Du borde få fängelse och inlåsning för alltid. Du är ju inte bara farlig för andra utan dig själv också.

Det du egentligen borde få är samma behandling som du, utdelade.
Citera
2013-08-26, 11:58
Medlem
Atesslas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
Du borde få fängelse och inlåsning för alltid. Du är ju inte bara farlig för andra utan dig själv också.

Det du egentligen borde få är samma behandling som du, utdelade.

Jag är som vem som helst egentligen, jag kan bara inte hejda mig när en sån äcklig tattare har våldtagit en kompis till mig, jag tror fan vem som helst han gjort så mot han i mitt läge
Citera
2013-08-26, 12:00
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atessla

Jag har sett värre men du är ändå över gränsen. Att det finns värre är inte heller någon ursäkt för dig. Tyvärr kommer du aldrig att förstå detta. Du hör hemma i en bur.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Låt djuren ta kål på sig själva. Det spar skattebetalarna på rättegångskostnader.
Citera
Medlem
Ingen hatar en våldtäcksman mer än mig. Men vad baserar du dina anklagelser på? Rykten?
Låter mer som du försöker stilla din ågren vilket du borde ha. Att sparka skiten ur någon är ju inte direkt produktivt.
Citera
2013-08-26, 12:02
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:

Vad du tycker är grovt eller inte spelar ingen roll. Som du beskrev det är det grov misshandel i lagens ögon.
Citat:
Grov misshandel som kan ge fängelse i lägst ett och högst tio år enligt 3 kap. 6 § brottsbalken (1962:700).
Vid bedömningen av om misshandeln är grov, ska särskilt beaktas om gärningen var livsfarlig eller om gärningsmannen tillfogat svår kroppsskada eller allvarlig sjukdom eller i övrigt visat särskild hänsynslöshet eller råhet.
Citera
2013-08-26, 12:03
Medlem
Det är bra! Säg inte förlåt för fan, stå upp på dig! Misshandla ungen var inte mer än rätt
Citera
2013-08-26, 12:06
Medlem
eXtremos avatar
Citat:

Fast nu handlar det om vad som är en grov misshandel sett till rekvisiten i 3 kap. BrB och inte vad som är ringa/normalt/grovt i dina kriminella kretsar. No offence, men det är två helt olika saker.

Då BO låg ned när du utdelade sparkar och slag, samt även fick BO att tro att ni hade en kniv, gör jag bedömningen att det rör sig om en grov misshandel. Blir du dömd är det fängelse som väntar, då grov misshandel är ett artbrott.

Frågan är därför: Fanns det vittnen på plats? Finns det någonting som binder er till platsen? Kommer BO att anmäla detta?

Jag rekommenderar inte att utöva utpressning gällande den påstådda våldtäkten, då detta bara kommer att resultera i ett svårare straff för er, om ni blir dömda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in