Citat:
Ursprungligen postat av
hoaz
Hm. Vilket program använder du för att skapa/redigera bilderna?
I Photoshop kan du istället för "Save" eller "Save as" välja "Save for web and devices", vilket tar all data som finns lagrad i bilden, inklusive EXIF.
Edit: Annars kan du testa att högerklicka på bildfilen (Windows), välja Egenskaper längst ner i dropdown-menyn och under "Information" står det "Ta bort egenskaper och personliga uppgifter". Jag vet dock inte i vilken utsträckning informationen försvinner. Kanske gäller det bara vissa saker, som vilket datum filen skapades etc. Värt ett försök dock.
Jag använder väldigt många olika program. De jag använder mest frekvent är PS, Maya och Mudbox men jag använder dessutom en mängd andra små program och skulle därför behöva någon universallösning på problemet.
Tack för tipset. Ska kolla närmare på det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brago12
ta en print på bilden?
Anledningen till varför jag ska göra detta är för att jag då och då gör lite småjobb. Tjänar inte tillräckligt mycket på det för att jag ska gå plus om jag köper alla program. Då det ändå förväntas att resultatet ska vara av mycket hög kvalitet så är det inte aktuellt att sitta och göra print screens (antar att det var det du menade med "print").