2013-08-26, 00:03
Medlem
iPhone43s avatar
Hej! Tänkte vi kunde dra igång en tråd som rubriken säger ''då man blivit helt idiotförklarad''.

Senaste gången för mig var för några dagar sedan när jag ville ha hjälp av en vägledare i skolan som skulle ha koll på meritpoöng och diverse viktiga saker. Jag gick dit för att kolla om jag skulle få alla mina meriter även om jag bytte individuellt val, I alla fall så frågade jag. Hon svarade först att jag tydligen inte hade fått mina meritpoöng(värt att notera att jag var där innan skolavslutningen för att kolla också , då hon sade att jag fick dem, men ville kolla igen för att vara säker), då började jag argumentera mot henne att jag läser väl detta och detta så att jag borde få dem? Hon började argumentera emot mig då så jag tänkte aja, får väl dem inte då, men precis då så ''kom hon på'' att jag läste ju det och nått annat för att få tillräckligt(som jag hade sagt hela tiden) men pga allt velande så ville jag försäkra mig så frågade igen då sade hen ''Kolla på detta och läs, vad är 1+1?'' jag blev helt paff och svarade '' eh 2?'' hon började igen då '' plus 0,5?'' jag svarade ''2,5....'' och gick där ifrån
Citera
2013-08-26, 00:06
Medlem
SalamiSlams avatar
Du kan lägga till ännu en gång i denna trådstart. Meritpoäng stavas med Ä, inte med Ö. En gång är ett misstag, men två...

Ska fundera ut någon gång då jag blivit idiotförklarad, återkommer!
Citera
2013-08-26, 00:31
Medlem
Stod och funderade med än vän om jag skulle köpa den billigare varianten av en vara där det stod att batteri ej medföljer på framsidan eller den dyrare varianten där batteri medföljer. Efter att ha betalat och öppnat kartongen inser jag att det inte är ett batteri i den och går och klagar. Känslan av att bli idiotförklarad av en sommarjobbare på mediamarkt då man själv klassar sig som en i "toppskiktet" intelligensmässigt med bla skyhög iq och en extrem inlärningsförmåga är förödande. Jag har fortfarande en satanisk ångest över denna unika händelse. Jag är tom. så pass "intelligent" att min vän litade på mig mer än sitt egna förstånd, för att sedan skratta åt mig då jag för en gångs skull gjorde något dumt.

Och den blicken jag fick efter "det står ju här på framsidan att det ej följer med, och här på kvittot också"... Dumma och tomma ögon som knappt skulle kunna lära sig att sitta på kommando stirrade på mig som om jag vore utvecklingsstörd..
.
Men men, jag förtjänade det! Nu går man vidare, dag för dag..
Citera
2013-08-26, 01:20
Medlem
Sitkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalamiSlam
Du kan lägga till ännu en gång i denna trådstart. Meritpoäng stavas med Ä, inte med Ö. En gång är ett misstag, men två...

Jag kanske hänger inte med vad du menar med ditt inlägg eller så är du ironisk men märitpoäng stavar man med e dvs. meritpoäng.

Idiotförklara mig gärna så vi kan hålla oss OnT
Citera
2013-08-26, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sitkin
Jag kanske hänger inte med vad du menar med ditt inlägg eller så är du ironisk men märitpoäng stavar man med e dvs. meritpoäng.

Idiotförklara mig gärna så vi kan hålla oss OnT

Han noterade precis som jag att du skrev poöng två ggr... Ordet merit stavade du dock som man ska.
Citera
2013-08-26, 01:52
Medlem
Sitkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
Han noterade precis som jag att du skrev poöng två ggr... Ordet merit stavade du dock som man ska.
Det är inte jag som är TS men jag förstår nu. till mig själv.
Citera
2013-08-26, 07:49
Medlem
DifMackans avatar
Pratade i mobilen med en kompis som frågade om vi skulle hitta på nåt ett visst datum. "Visst" sa jag "ett ögonblick bara". Minuterna gick, till slut frågade min kompis vad jag höll på med som tog sån tid? "Jag hittar inte min lur där jag har kalendern!! " På mig själv!
Citera
2013-08-26, 14:14
Medlem
pluto-s avatar
Tänkte kolla på snigelporr, då en polare sa att det inte finns snigelporr. Fyfan alltså, aldrig skämts så mycket i hela mitt liv. (Förutom när jag diarré-sprängde mina badbyxor, men det är en annan historia.)
Citera
2013-08-26, 22:31
Medlem
iPhone43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalamiSlam

Haha, vet inte vad som hände med min hjärna i går kväll, vet mycket väl att det stavas med ''ä'', blev någon sorts kortslutning i hjärnan där
Citera
2014-09-01, 08:50
Medlem
ViperVens avatar
Skulle köpa en Macbook på mstore för en tid sedan till min flickvän. När jag stod i kassan och skulle betala så ställer jag en enkel fråga:
-Om hon skulle ångra sig efter att ha testat den nån dag, kan man då lämna tillbaka den?

Jag hade förväntat mig ett enkelt Ja eller Nej men detta verkade vara det mest idiotiska man kunde tänka sig enligt honom då han hade en lång utläggning om att det inte var en bra affärsidé.
Jag ville bara avsluta diskussionen genom att bara hålla med, men snubben gav sig inte.
Ångrar mig nu att jag genomförde köpet. Kommer helt klart undvika mstore framöver.
Citera
2023-06-01, 04:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av iPhone43
Hej! Tänkte vi kunde dra igång en tråd som rubriken säger ''då man blivit helt idiotförklarad''.

Senaste gången för mig var för några dagar sedan när jag ville ha hjälp av en vägledare i skolan som skulle ha koll på meritpoöng och diverse viktiga saker. Jag gick dit för att kolla om jag skulle få alla mina meriter även om jag bytte individuellt val, I alla fall så frågade jag. Hon svarade först att jag tydligen inte hade fått mina meritpoöng(värt att notera att jag var där innan skolavslutningen för att kolla också , då hon sade att jag fick dem, men ville kolla igen för att vara säker), då började jag argumentera mot henne att jag läser väl detta och detta så att jag borde få dem? Hon började argumentera emot mig då så jag tänkte aja, får väl dem inte då, men precis då så ''kom hon på'' att jag läste ju det och nått annat för att få tillräckligt(som jag hade sagt hela tiden) men pga allt velande så ville jag försäkra mig så frågade igen då sade hen ''Kolla på detta och läs, vad är 1+1?'' jag blev helt paff och svarade '' eh 2?'' hon började igen då '' plus 0,5?'' jag svarade ''2,5....'' och gick där ifrån

ja ts är en idiot. använder ordet "hen". stava kan personen inte heller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in