Citat:
Ursprungligen postat av
Sadoman
Om du jobbar på det sättet så är det ju meckigt. I en dokumentär situation, som jag gissar att det är det du beskriver, så hinner man inte alltid med en klappa. Och man behöver någon som kan slå den också...
Du vill använda Zoomen som mic. Det går fint. Bara att koppla Zoomens line utgång till kamerans mic ingång. Sen är det bara att ställa in nivåerna. Ljudet blir inte fullkomligt men det borde bli bättre än kamerans mic. Sen kan du ju naturligtvis spela in ljudet på zoomen OCH kameran samtidigt och välja det bästa...
http://www.kjell.com/sortiment/ljud-...l-3-5mm-p39331
Den och ett blixtskofäste. Allt du behöver. Finns säkert ett billigare alternativ än Cyberphotos kit.
Jag har läst på lite på nätet, verkar vara viktigt att man har en sladd som är gjord för ändamålet då det skickas ut en otroligt hög signal som jag fattat det från hörslursuttaget på zoomen, så den kabeln man ska ha är det nått inbyggt motstånd som är -20db (om jag inte förstod fel) och en sån kabel är det i paketet från cyberphoto.
Jag beställde paketet då det innehöll annat bra med, bla dead kitten vilket jag ändå måste ha då medföljande "muff" inte riktigt håller blåsten borta.
Vi får se, jag får väl prova till helgen och se hur ljudet blir, blir ljudet inte bra nog så finns ju alltid ljudet sparat och synka i efterhand, även om det gör att det tar rejält med tid.
Hoppas på bra utfall =)