2013-08-25, 16:49
Medlem
Jag har 2 ps3 kosoller, en där bluray spelaren i stort sett har lagt av och en som jag nyligen köpte begagnad men som funkar klockrent. Nu vill jag sätta i hårddisken från den med kass bluray spelare till den "nya" jag har. Måste jag formatera HD för att kunna göra de? Ingen av konsollerna är av modellen slim utan båda är den gamla varianten.
Citera
2013-08-25, 17:01
Medlem
--locco--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torqilboy
Jag har 2 ps3 kosoller, en där bluray spelaren i stort sett har lagt av och en som jag nyligen köpte begagnad men som funkar klockrent. Nu vill jag sätta i hårddisken från den med kass bluray spelare till den "nya" jag har. Måste jag formatera HD för att kunna göra de? Ingen av konsollerna är av modellen slim utan båda är den gamla varianten.

Nej du behöver inte formatera.Gör tvärtom annars, sätt in den fungerande spelaren.
Citera
2013-08-25, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --locco--
Nej du behöver inte formatera.Gör tvärtom annars, sätt in den fungerande spelaren.

Är inte de krångligt?
Citera
2013-08-25, 18:34
Medlem
okej. Men när jag testade att byta utan att formatera så kom de upp nåt meddelande om att filsystemet inte kunde hittas. Hur bytar man läsaren då?
Citera
2013-08-25, 21:47
Medlem
Citat:
Hur bytar man läsaren då?

Du lämnar in den eller också skruvar du upp hela skiten.
Själv dog min ps3 60GB så jag fick lov att plocka ut bluerayspelaren för att få ur en cd-skiva.
Hade tyvärr inte rätt verktyg så jag bände sönder den yttersta chassidelen. Sen är det bara massor av vanliga skruvar. Är du försiktig så kan du ju byta ut spelaren. Följ en youtube guide.
Citera
2013-08-26, 16:42
Medlem
Njae de ger jag mig nog inte på, är inte så bra på sånt i allmänhet. Men får väl formatera hd å se om de funkar bättre.
Citera
2013-08-28, 19:16
Medlem
soulreapers avatar
Diskussion -> Support
//MOD
Citera
2013-08-28, 19:21
Medlem
LloydHopkinss avatar
Citat:
Njae de ger jag mig nog inte på, är inte så bra på sånt i allmänhet. Men får väl formatera hd å se om de funkar bättre.

Du måste formatera hd, det funkar tyvärr inte att bara flytta den från en ps3 till ps3.

Glöm inte att spara ner dina sparade filer på ett usb-minne först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in