• 1
  • 2
2013-08-25, 12:01
Bannlyst
Hej , undrar vad ligger ni på i kroppsfett ? Vad kan man ha som minst utan att må väldigt dåligt ? Jag tränar äter , även lagt av med godis och sånt . Jag ligger på 5 % kropps fett om inte mindre nu . Spänner jag magen så ser man rutorna , slappnar jag av ser man dem knappt alls . Varför är det så här ? Borde man inte se mina magrutor ganska väl om jag bara har 5 % kroppsfett ? Hur lågt ska man gå för att sem ska synas utan att man spänner magen ?
Citera
2013-08-25, 12:03
Medlem
Lägre ska du absolut inte gå. Du är nu undernärd. Du får helt enkelt se till att börja träna magmusklerna så att de blir större. Inget mer med det.
Citera
2013-08-25, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Hej , undrar vad ligger ni på i kroppsfett ? Vad kan man ha som minst utan att må väldigt dåligt ? Jag tränar äter , även lagt av med godis och sånt . Jag ligger på 5 % kropps fett om inte mindre nu . Spänner jag magen så ser man rutorna , slappnar jag av ser man dem knappt alls . Varför är det så här ? Borde man inte se mina magrutor ganska väl om jag bara har 5 % kroppsfett ? Hur lågt ska man gå för att sem ska synas utan att man spänner magen ?

Du ligger INTE på 5% eller mindre. Hur har du kommit fram till det?

Längd, vikt?
Senast redigerad av Eckelbarnet 2013-08-25 kl. 12:23.
Citera
2013-08-25, 12:22
Medlem
Du ligger inte på 5 %, det är väldigt väldigt lite, om du skulle ha så lågt så skulle dina magrutor synas även fast du inte spänner det kan jag garantera
Citera
2013-08-25, 12:30
Bannlyst
Till er som undrar , är jag 170 cm lång och väger 52 kg . Mår inte dåligt , har energi till att träna . Cycklar mycket och gör sittups , äter mig mätt efter varje träningspass . Till er som kommer säga vad lite du väger , det finns dem som är 190 cm långa och väger 72 kg . Det är samma sak som att jag väger 52 kg . Och jo jag ligger verkligen på 5 % har kollat på sån där våg man håller i handtag .
Citera
2013-08-25, 12:44
Medlem
Citat:
Till er som undrar , är jag 170 cm lång och väger 52 kg . Mår inte dåligt , har energi till att träna . Cycklar mycket och gör sittups , äter mig mätt efter varje träningspass . Till er som kommer säga vad lite du väger , det finns dem som är 190 cm långa och väger 72 kg . Det är samma sak som att jag väger 52 kg . Och jo jag ligger verkligen på 5 % har kollat på sån där våg man håller i handtag .

Vad jag har hört så är sånna vågar med fettmätningsfunktioner inte alls att lita på.
Citera
2013-08-25, 12:47
Medlem
Sådana vågar stämmer ej... Prova själv med snustorra händer och sen med blöta händer... Du får helt olika värde
Citera
2013-08-25, 12:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zargoon
Sådana vågar stämmer ej... Prova själv med snustorra händer och sen med blöta händer... Du får helt olika värde

Vart ska man väga sig då ? Man vill ju veta vad för kropps fett man har , jag är under viktig ja men inte mycket . Ligger på 17 i Bmi . Det krävs bara 18 för att vara normal viktig .
Senast redigerad av Mineralvatten91 2013-08-25 kl. 13:12.
Citera
2013-08-25, 13:11
Medlem
Stiftpennas avatar
Citat:
Vart ska man väga sig då ? Man vill ju veta vad för kropps fett man har , jag är under viktig ja men inte mycket . Ligger på 17 i Bmi . Det krävs bara 18 för att vara normal viktigt .

Kalipermätningar och vattenbad är väl de mest tillförlitliga funktionerna. Ingen kan dock säga exakt vilket värde du ligger på men de ger en god, väldigt nära korrekt, uppfattning om kroppsfettet. I vilket fall som helst tycker jag 52kg på 170cm låter väldigt lite. Säker på att du inte vill äta upp dig lite och kanske träna lite på det?
Citera
2013-08-25, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stiftpenna
Kalipermätningar och vattenbad är väl de mest tillförlitliga funktionerna. Ingen kan dock säga exakt vilket värde du ligger på men de ger en god, väldigt nära korrekt, uppfattning om kroppsfettet. I vilket fall som helst tycker jag 52kg på 170cm låter väldigt lite. Säker på att du inte vill äta upp dig lite och kanske träna lite på det?

Skulle du tycka det va lika lite om en kille på 190 cm vägde 72 kg ? Jag äter mig mätt vid varje måltid , vet inte hur jag kan äta mer . Okej hade jag mått dåligt hade jag vart orolig , men det gör jag inte . Jag orkar ju träna lixom .
Citera
2013-08-25, 13:19
Medlem
Citat:
Till er som undrar , är jag 170 cm lång och väger 52 kg . Till er som kommer säga vad lite du väger , det finns dem som är 190 cm långa och väger 72 kg . Det är samma sak som att jag väger 52 kg . Och jo jag ligger verkligen på 5 % har kollat på sån där våg man håller i handtag .

Börja med att lära dig räkna matte. 72kg på 190cm är 378gram per centimeter. 52kg på 170cm är 306gram per centimeter. Ganska så stor skillnad.
Citera
2013-08-25, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ballesteros
Börja med att lära dig räkna matte. 72kg på 190cm är 378gram per centimeter. 52kg på 170cm är 306gram per centimeter. Ganska så stor skillnad.

Men asså han som är 190 cm är ju lika underviktig som jag i vilket fall . Hur man än vänder på't .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in