Tjena. Jag var i desperat behov av ett par högtalare till min dator, så jag köpte ett par billiga från Kjell & Company (Plexgear DX 1200). Jag hade haft föregångaren innan och det var inget att klaga på.
http://www.kjell.com/sortiment/dator...dx-1200-p91332
Hur som helst. Problemet jag har nu är att högtalarna ofta knäpper så fort ett ljud strömmas ut i dem. Ett exempel är när det har varit helt tyst ett tag och ett ljud ska strömma ut helt plötsligt. Då knäpper det till som om att det blir för mycket spänning som skickas ut på en och samma gång. Därefter kommer ljudet.
Ibland kan det gå flera sekunder eller upp till en minut innan ljudet kommer. Jag satte t.ex på ett klipp häromdagen och det var tyst i över en minut. Det var först när jag började höja och sänka volymen i klippet som ljudet började strömma ut. Det är typ som att man måste förändra någon frekvens för att ljud ska komma.
Högtalarna verkar inte vara spräckta. Ljudet är bra när det väl strömmar ut i högtalarna. Det är just denna delay med medföljande knäppar som oroar mig. Vad kan det vara? Är detta ett vanligt problem? I så fall, vad kan jag göra för att förhindra det? Är det möjligtvis glapp någonstans? Jag har kollat sladdarna och det ser bra ut.