• 1
  • 2
2013-08-24, 21:03
Medlem
Vad kan detta vara för kille som förvarar giftormar i sin lägenhet? Grannarna kanske är lite nervösa ikväll...
Citat:
Vid sjutiden på lördagskvällen larmades polisen till en lägenhet på Dimvädersgatan, Biskopsgården. En man hade blivit ormbiten - av en kobra.

Den tillkallade polispatrullen backade undan:
Citat:
Mannen ska sedan ha förlorat medvetandet och hur läget är nu, är ännu oklart. Kobran finns fortfarande kvar i lägenheten - tillsammans med flera andra ormar.
– Vi vet inte vad för slags ormar det rör sig om, men en expert ska gå in för att säkra dem. Vi pratar just nu med intressenter som ska gå in och titta till dem.
http://www.expressen.se/gt/man-biten...rtfarande-fri/

Ja det är ju lördagkväll! Undrar om serumet hinner fram i tid? Det brukar finnas i Stockholm.Beroende på vilken sorts kobra det är ser ju oddsen lite olika ut. Bett från en kungskobra ska visst ha en dödlighet på 75%...
Citat:
Statistiken visar att de flesta bett av tropiska ormar i Sverige drabbar män på fredags- och lördagskvällar.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....-serum?m=print
Citera
2013-08-24, 21:10
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Fy faen är det sånt polis och sjukvård använder sina resurser till! Återförena omedelbart gubbjäveln med sin kobra och lås lägenheten utifrån och öppna inte förrän det blir största möjliga tystnad.
Citera
2013-08-24, 21:22
Medlem
Jigsaw74s avatar
Ja denna gubben har massor av djur i sin lägenhet, är 99 % säker på vem detta är. Han har tidigare blivit biten av sin kobra. Även blivit biten av sin boaorm hehe.
Citera
2013-08-24, 21:23
Medlem
varför ska samhället behöva ta ansvar över denna idiot? låt han bli biten förfan
Citera
2013-08-24, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Vad kan detta vara för kille som förvarar giftormar i sin lägenhet? Grannarna kanske är lite nervösa ikväll...

Den tillkallade polispatrullen backade undan:

http://www.expressen.se/gt/man-biten...rtfarande-fri/

Ja det är ju lördagkväll! Undrar om serumet hinner fram i tid? Det brukar finnas i Stockholm.Beroende på vilken sorts kobra det är ser ju oddsen lite olika ut. Bett från en kungskobra ska visst ha en dödlighet på 75%...

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....-serum?m=print

Glömt att kolla att artikeln publicerades:
Publicerad 20 mars 2005 Uppdaterad 20 september 2009
Citera
2013-08-24, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridolf86
Glömt att kolla att artikeln publicerades:
Publicerad 20 mars 2005 Uppdaterad 20 september 2009
Nej det har hänt idag som framgår av den länkade artikeln i GT.
GP-länken är en gammal händelse där det sägs att sådant här mest händer män på fredag och lördagkvällar! De ska väl leka med ormarna på fyllan. Jag har själv varit hemma hos en kille i onyktert tillstånd som hade lägenheten full med giftormar. Och det var svettigt kan jag lova...
Citera
2013-08-24, 21:34
Medlem
polisbrickans avatar
Blir lite nyfiken hur gubben ser ut, giftiga ormbett brukar ju kunna ge rätt så otäcka sår om jag inte har fel. Någon med lite mer utvecklad kunskap i ämnet?
Citera
2013-08-24, 21:50
Medlem
Har han blivit biten tidigare så har jag för mig att reaktionen i kroppen blir värre andra gången det händer.
Har någon ett namn ?
Citera
2013-08-24, 21:53
Medlem
Jigsaw74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudelo
Har han blivit biten tidigare så har jag för mig att reaktionen i kroppen blir värre andra gången det händer.
Har någon ett namn ?
E ju inte 100 men 99 på vem det är,,, men spelar namnet nån roll?
Citera
2013-08-24, 21:58
Medlem
Vet också vem det är.
Mina tankar går till honom och hans familj.
Hoppas att allt går väl!
Citera
2013-08-24, 22:02
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisbrickan
Blir lite nyfiken hur gubben ser ut, giftiga ormbett brukar ju kunna ge rätt så otäcka sår om jag inte har fel. Någon med lite mer utvecklad kunskap i ämnet?
Jag läste lite på wiki, och det verkar som det finns tre grupper av kobror vad gäller deras gift. En grupp som har ett nervtoxin, en som har ett vävnadsförstörande toxin, och slutligen spottkobror (dessa faller möjligen under den första gruppen).

Det finns ju en del otäcka bilder på nekrotiska kroppsdelar med stor vävnadsskada och jag antar att dessa blivit bitna av den andra gruppen kobror. Eftersom den här mannen så fort blev medvetslös så får man väl anta, utan att veta, att det är en kobra med nervgift som bitit honom.
Citera
2013-08-24, 22:03
Medlem
Vad är det för kobraart som mannen har blivit biten av då?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in