2013-08-24, 20:32
Medlem
Det sticker på vänster sida av bröstet, precis bakom den vänstra bröstvårtan så att säga. Det började nyss men det är inte konstant, det typ kommer ibland. Vet inte om det har med andningen att göra, kanske. Jag har precis slutat med några sömntabletter som heter Imovane, men jag var inte så beroende. Hade tagit i 2-3 veckor och denna vecka tog jag en halv 7,5mg och nu har jag lagt av helt. Har varit med om att jag fått hjärtklappning under absistensen av bland annat xanor och imovane, men smärtan efter det är mer över hela bröstet så att säga(och även ut i armarna). Har hänt att jag fått hjärtklappning när jag sovit tror jag, då jag vaknar med ont ibland. Kollade EKG i Tisdags, och det var normalt. Har ingen ångest direkt, så tror inte att det är ett utsättningssymptom men vad vet jag.

Lugnt eller? Avvaktar till Måndag iaf, men undrar om jag bör söka läkare. Ringer fan inte 1177 mer, ett gäng idioter som antingen bara ska lugna ner eller hetsa upp. Ingen kunskap alls oftast.
Citera
2013-08-24, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negaduck
Det sticker på vänster sida av bröstet, precis bakom den vänstra bröstvårtan så att säga. Det började nyss men det är inte konstant, det typ kommer ibland. Vet inte om det har med andningen att göra, kanske. Jag har precis slutat med några sömntabletter som heter Imovane, men jag var inte så beroende. Hade tagit i 2-3 veckor och denna vecka tog jag en halv 7,5mg och nu har jag lagt av helt. Har varit med om att jag fått hjärtklappning under absistensen av bland annat xanor och imovane, men smärtan efter det är mer över hela bröstet så att säga(och även ut i armarna). Har hänt att jag fått hjärtklappning när jag sovit tror jag, då jag vaknar med ont ibland. Kollade EKG i Tisdags, och det var normalt. Har ingen ångest direkt, så tror inte att det är ett utsättningssymptom men vad vet jag.

Lugnt eller? Avvaktar till Måndag iaf, men undrar om jag bör söka läkare. Ringer fan inte 1177 mer, ett gäng idioter som antingen bara ska lugna ner eller hetsa upp. Ingen kunskap alls oftast.

Jag är inte medicinskt skolad.
Det du beskriver låter som en kroppslig reaktion på stress, om nu EKG:t såg bra ut. Det är inte helt ovanligt att man får ont på det viset, vid stress/olust. Hjärtklappning är rätt vanligt också.
Citera
2013-08-24, 21:33
Medlem
Pendeks avatar
Jag hade en liknande aber för några dagar sedan. För mig var det med 99% säkerhet stressrelaterat. Jag hade nämligen ont i trapezius dagarna innan. Givetvis var jag beredd på döden, men jag lever än och hade lite småkänningar igår, men idag verkar det inte vara några problem.

Sök på "trapezius stress" på google så ser du var jag har haft ont. Det är bara en förvarning, i fall du får ont på samma ställen - du slipper oroa dig.
Citera
2013-08-24, 22:12
Moderator
Imovane tabletter är inte mitt starkaste område men det brukar sälla vara hjärtat i alla fall om du har stickningar. Så att det är just hjärtat spökar är rätt låg chans, speciellt om du hade ett bra EKG.

Eedit: Biverkningar man kan få vid längre behandling när man slutar

Senast redigerad av Elross 2013-08-24 kl. 22:16.
Citera
2013-08-24, 22:46
Medlem
maglols avatar
Håller med andra, har också erfarenhet som säger att det kan vara stressrelaterat
Citera
2013-08-24, 22:51
Medlem
CrownImperials avatar
Jag har samma sak efter att jag fick en panikångestattack. Det är en blandning mellan ångest/stress men kan även vara bröstmuskeln som spökar så ingen fara skulle jag säga. Kan även påpeka att hjärtat inte har några smärtreceptorer så det skulle inte kännas om det "stack " i hjärtat.
Citera
2013-08-24, 23:08
Medlem
ParadiseRoads avatar
Det du beskriver låter öht inte som att det har med hjärtat att göra. Du behöver nog inte oroa dig.
Citera
2013-08-25, 16:17
Medlem
Fan ni låter som 1177 nu som bedömer över telefon och skyller allt på stress. Men det var nog en korrekt bedömning denna gång, då det gått över nu. Har dock inte varit stressad vad jag vet. Suttit och softat framför datorn bara i helgen.
Citera
2013-08-26, 00:14
Medlem
CrownImperials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negaduck
Fan ni låter som 1177 nu som bedömer över telefon och skyller allt på stress. Men det var nog en korrekt bedömning denna gång, då det gått över nu. Har dock inte varit stressad vad jag vet. Suttit och softat framför datorn bara i helgen.

Jag men då har vi det. Det är bröstmuskeln!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in