Citat:
Ursprungligen postat av
VolleybollMolly66
Jag har bara upplevt att andra tar bort frukosten men inte att de tar tillbaka den. Vilka har gjort det?
Dock vanligt i hela Europa att frukost inte ingår. Jag kan ryck det är ok, men inte att priset är så högt typ 250 spänn. Jag skulle även vilja ha ett lighterbjudande för 100 spänn m kaffe macka yoghurt o juice. Frukosten kunde delas upp så man håller reda på till vilken man har betalt
Inoffciellt. Inget man gör reklam för som Scandic. Scandic har märkt att all reklam är bra oavsett om det är dåligt eller inte. Ett bra ex är att media flera gånger tidigare har tagit upp att dom överbokar, vilket gör att du aldrig är garanterad en plats hos dom. Det gör gäster skogstokiga. Detta hindrar ju tydligen inte gäster att fortsätta boka hos dom, trots detta. Scandic är inte det enda hotell som medvetet överbokar men dom är extrema.
Du har absolut rätt att dom har tillval i övriga Europa. Problemet är att Sverige och övriga norden är frukostmänniskor. Det är otroligt viktigt för oss att äta frukost.
Visligen äter alla länder någon typ av mat som frukost men det är inte riktigt samma sak som oss i norden. Svårt och förklara skillnad på andras länder frukostkultur och våran men det är ändå stor skillnad. Utomlands mer fokus på varma rätter och i norden kalla rätter. Vissa hotell har bara lite bröd, pålägg och jos när man kommer utomlands, ingen kärlek alls.