• 1
  • 2
2013-08-24, 17:28
Medlem
Argh123s avatar
Kort o gott inget bankkort
Behöver få tag på pengar, MINA, under helgen.
Problemet är alltså inte att pengar saknas utan jag har inga medel för att betala med.
Kan man få tag på bankkort att handla med INNAN måndag?
Citera
2013-08-24, 17:31
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argh123
Kort o gott inget bankkort
Behöver få tag på pengar, MINA, under helgen.
Problemet är alltså inte att pengar saknas utan jag har inga medel för att betala med.
Kan man få tag på bankkort att handla med INNAN måndag?

För över pengar till en vän och låt han ta ut åt dig?
Citera
2013-08-24, 17:37
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Du får räkna med måndag nästa vecka.
Citera
2013-08-24, 17:42
Medlem
Argh123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
För över pengar till en vän och låt han ta ut åt dig?
Nackdelen är att det blir så besvärligt via mobilen. Har handelsbanken så då måste man lira med dosa o skit :/ Ja, väntar väl till måndag. En vit helg är väl sunt också. Festade ändå rätt hårt igår för då hade jag iaf kontanter.
Citera
2013-08-24, 17:44
Medlem
Du vet att bankerna ens knappt har öppet till 3 på vardagar va?

Vet inte riktigt vilken snedvriden värld du lever i som tror det fanns någon chans att få ut ett nytt bankkort en lördag/söndag. Det kommer ta ca 3-5 arbetsdagar för dig att få ett nytt kort efter du gjort en beställning, tror även några banker tillhandahåller express leverans mot en avgift på runt 300:- eller om det rör sig om deras platinum kort eller dylikt.

Måste du ha pengar nu är ditt bästa alternativ att sätta över pengarna till någon som har samma bank som dig eller låna av en vän.
Citera
2013-08-24, 18:12
Medlem
Argh123s avatar
Det går an att hämta ut från banken på måndag. Viktigast är att det finns mat hemma.
Jag hade bara hoppats att värden vore lite snedvriden, men icke
Citera
2013-08-28, 05:30
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Nackdelen är att det blir så besvärligt via mobilen. Har handelsbanken så då måste man lira med dosa o skit :/ Ja, väntar väl till måndag. En vit helg är väl sunt också. Festade ändå rätt hårt igår för då hade jag iaf kontanter.
Inga problem med iphone och handelsbanken, lättare än med dator och dosa..
Citera
2013-08-28, 05:39
Medlem
Har man tappat bankkortet brukar det gå att få ut kontanter från ett bankkontor mot att de ställer lite kontrollfrågor. I och för sig har ju många kontor slutat med kontanter nu, så då kanske den utvägen också bara är att glömma...
Citera
2013-08-28, 08:08
Medlem
Argh123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mengo
Har man tappat bankkortet brukar det gå att få ut kontanter från ett bankkontor mot att de ställer lite kontrollfrågor. I och för sig har ju många kontor slutat med kontanter nu, så då kanske den utvägen också bara är att glömma...
Tog ut 1.000 kr igår och nu har kortet kommit. Fick precis reda på att koden är påväg.
Tycker dock det är vanskligt att Posten ska leverera kort o kod. Ändå samma Postman som jobbar. Väl bättre med vita kuvert än banklogga.
Citera
2013-08-28, 17:54
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Har man internetbank men inget kort borde man kunna skicka pengar till sig sjalv via western union. Om det nu ar kris och man inte har en palitlig kamrat

Edit Laste nu att det var for att det var "besvarligt med mobilen"
Citera
2013-10-08, 13:33
Medlem
Argh123s avatar
En sak som jag märkte nu var att Spotify och Netflix inte längre fungerar för att kortet blivit spärrat och därför får jag inga räkningar Så spärra kortet för att avsluta ett abonnemang. Fungerar dock inte på räkningar så som mobil etc om den inte är kopplat till ett specifikt konto möjligen.
Citera
2013-10-08, 23:46
Medlem
Terrorist-Huberts avatar
Citat:
En sak som jag märkte nu var att Spotify och Netflix inte längre fungerar för att kortet blivit spärrat och därför får jag inga räkningar Så spärra kortet för att avsluta ett abonnemang. Fungerar dock inte på räkningar så som mobil etc om den inte är kopplat till ett specifikt konto möjligen.

Är det inte enklare att bara avsluta prenumerationen istället för att spärra kortet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in