2013-08-24, 11:02
Medlem
Hej! Jag är lite rädd för att de flesta brukar ha pengar på fredag om den 25:e är under helgen, men jag fick inga pengar. På papper jag fick hem står det att utbetalningsdagen är den 23:e. Jag skulle tro att jag kommer få pengar på måndag, men... min kontonummer är min personnummer, och jag har just märkt att min arbetsgivare skrev HELA min personnummer som kontonummer, man ska ju skriva personnummer utan de två första siffror. Kommer jag få pengarna om det är fel?
Citera
2013-08-24, 11:05
Medlem
RadikalFails avatar
Är det första gången du får lön av arbetsgivaren?
Är det inte det så bör du inte vara orolig.
Jag tror deras utbetalare vet vad man ska göra.
Citera
2013-08-24, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ania44965
Hej! Jag är lite rädd för att de flesta brukar ha pengar på fredag om den 25:e är under helgen, men jag fick inga pengar. På papper jag fick hem står det att utbetalningsdagen är den 23:e. Jag skulle tro att jag kommer få pengar på måndag, men... min kontonummer är min personnummer, och jag har just märkt att min arbetsgivare skrev HELA min personnummer som kontonummer, man ska ju skriva personnummer utan de två första siffror. Kommer jag få pengarna om det är fel?

Hur vet du att din arbetsgivare skrev hela ditt personnummer? Står det på lönepappret till vilket konto pengarna betalats till?

Har du angett kontonummer till arbetsgivaren på ett korrekt vis?

Ska du få lönen den 25:e eller har du något annat datum?

Rent teoretiskt så kan man säga upp sig med omedelbar verkar vid utebliven lön, förutsatt att du inte har gett fel kontonummer.
Eller att du begär bolaget i konkurs.

Prata med din chef o fråga vad som händer.
Citera
2013-08-24, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Är det första gången du får lön av arbetsgivaren?
Är det inte det så bör du inte vara orolig.
Jag tror deras utbetalare vet vad man ska göra.

Det är första gången.. det är därför jag är orolig. Hoppas det!
Citera
2013-08-24, 12:33
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ania44965
Det är första gången.. det är därför jag är orolig. Hoppas det!
Har du Nordea? Isof så kan det ha blivit fel om du har personkonto. Jag gjorde den missen att skriva i hela personnumret på inbetalningen till personen som skulle ha pengarna och betalningen studsade tillbaka.
Ring/tala med löneansvarig på måndag så löser det sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in