Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-08-24, 10:43
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Ja som rubriken lyder!
Kan man kötta in en snus som legat i dosan i 2 veckor i rumstemperatur? Vad är det som blir dåligt egentligen?
Citera
2013-08-24, 10:45
Medlem
xMaxs avatar
Inga problem, bara snusa på! Kan dock vara en aning torrt.
Citera
2013-08-24, 10:48
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xMax
Inga problem, bara snusa på! Kan dock vara en aning torrt.

Glömde skriva, dosan har öppnats tidigare, förändras situationen då?
Citera
2013-08-24, 11:04
Medlem
wilts avatar
Det är nog bara torrt i såna fall. Snus kan nog inte bli dåligt av att bara stå i rumstemperatur. Vet inte varifrån TS skulle ha fått detta.
Citera
2013-08-24, 12:39
Medlem
Spackelackans avatar
Ofarligt men litet torrt snus är resultatet. Torrt snus botar du lätt medelst en tunn gurkskiva i dosan
Citera
2013-08-24, 13:01
Medlem
Randomshunos avatar
Ja det är lugnt att snusa, lägg det i frysen ett tag så får det en bra temperatur. Obs kan vara lite torrt.
Citera
2013-08-24, 13:52
Medlem
psflaxs avatar
Just nu kör jag Kronan lös som gick ut 2011.
Bara i med en tesked vatten och vänta några timmar.
Kanske inte lika gott som färskt, men jag får det gratis.
Citera
2013-08-24, 17:58
Medlem
Cornholio.s avatar
Om det är lössnus som ts beskriver så är det på gränsen om det är en öppnad dosa i rumstemperatur i två veckor. Kanske ingenting en liten skvätt vatten inte kan lösa. Annars om det är portionssnus så är det inga som helst problem. En liten aning torrt kanske men det är allt. Förstår inte riktigt vad som skulle var problemet? Det är ju inte så att du skulle bli sjuk utav att snusa det och varför i hela friden gå ut på internet och ställa en sådan fråga? Varför inte bara testa och se för dig själv om det går eller inte?
Citera
2013-08-27, 18:57
Medlem
Stormakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VissenBuske1987
Ja som rubriken lyder!
Kan man kötta in en snus som legat i dosan i 2 veckor i rumstemperatur? Vad är det som blir dåligt egentligen?

Risken för spontan självantändning är skrämmande nära, men vafan, du sket ju i lappen på baksidan så varför ska du bry dig om den stått framme?
Citera
2013-08-27, 19:01
Medlem
Avva66s avatar
Förvarar man lössnus tätförslutande, och inte i en pappersdosa så håller den sej väldigt många veckor, dålig blir den inte utan besvär. Det är så pass mycket salt i det.
Det som försvinner är vattnet i dosan, så speja på lite extra vatten bara.
Citera
2013-08-27, 20:45
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ts.now
Det måste jag testa!
Ta en skiva potatis istället så blir det bättre.
Citera
2013-08-27, 21:08
Medlem
Basfrostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Ofarligt men litet torrt snus är resultatet. Torrt snus botar du lätt medelst en tunn gurkskiva i dosan
Tack för tipset! Trots att jag är en inbiten snusare har jag aldrig hört talas om det, ska pröva det med min torra General lös jag har haft i kavajfickan hela dagen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in