2013-09-20, 13:03
Medlem
Uninteresteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Salo MÅSTE ju satsa på Nilsson, allt annat är tjänstefel. En 19-årig "egen" produkt som spelar så pass bra får man bara inte sumpa...

Har väldigt svårt å se Salo släppa honom. Han spelade väldigt moget igår. Fick Linder ett enda byte?
Citera
2013-09-20, 13:11
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SheiiZu
Vore extremt intressant och höra vilka situationer du syftar på

Framförallt tre situationer i första och andra perioden. Vet inte om det var Hersleys eller Rynos utvisning som verkligen krävt många timmars övning från modoiten

För övrigt tycker jag domarnivån är extremt löjlig. Kolla Tambellinis tvåa efter 2:00 i det här klippet t ex. Det hade inte ens varit frislag i flickinnebandy: http://www.svtplay.se/klipp/1474797/...nep-extrapoang

Hur kan någon tycka att det är så spelförstörande att spelet blir bättre av att döma utvisning i det läget? Nu gör Gabbe Karlsson iofs inte den döende svanen. Kanske hade sett värre ut om det hade varit ombytta roller
Citera
2013-09-20, 13:13
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uninterested
Har väldigt svårt å se Salo släppa honom. Han spelade väldigt moget igår. Fick Linder ett enda byte?

Linder var till allas glädje bänkad hela matchen.
Citera
2013-09-20, 13:51
Medlem
SheiiZus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Framförallt tre situationer i första och andra perioden. Vet inte om det var Hersleys eller Rynos utvisning som verkligen krävt många timmars övning från modoiten

För övrigt tycker jag domarnivån är extremt löjlig. Kolla Tambellinis tvåa efter 2:00 i det här klippet t ex. Det hade inte ens varit frislag i flickinnebandy: http://www.svtplay.se/klipp/1474797/...nep-extrapoang

Hur kan någon tycka att det är så spelförstörande att spelet blir bättre av att döma utvisning i det läget? Nu gör Gabbe Karlsson iofs inte den döende svanen. Kanske hade sett värre ut om det hade varit ombytta roller

Håller med om att nivån är extremt låg nu, påminner om innebandy då du inte får lyfta på klubban. Att sedan Modoiterna skulle filmat till sig nån utvisning håller jag verkligen inte med. Att falla lätt är en sak, det gör även Leksingarna vid någon av utvisningarna. Att kalla det döende svanen är en helt annan.

Hade dock ingen del i utgången på matchen, som tur var
Citera
2013-09-20, 13:52
Medlem
Displaceds avatar
För att vara lite positiv efter en förlust som igår, så hittade jag en kommentar på GD jag håller med om. Vad tycker ni andra? Finns givetvis brister kvar att rätta till men är ändå lite positivt överraskad.

Citat:
När matchen precis var slut så svor jag över fippelnissarna som scabblade bort en seger. Men sedan tänkte jag, det är faktiskt så att Brynäs fört matcherna mot samtliga lag hittills, vilket jag också kan tycka är en självklarhet på hemmaplan. Men framförallt tycker jag att det finns en annan bredd på laget jämfört med fjolåret. Det finns matchvinnare som kan avgöra matcher, vilket definitivt saknades ifjol. Tycker också, trots tabbarna, att det finns ett försvar i år som till vissa delar saknades i fjol.

Det här kommer att bli bra, det är jag övertygad om. Det viktiga nu är att inte misströsta över de här förlusterna, utan att köra på.

Hoppas bara inte Brynäs blivit sänkta av dessa förluster. Känns som det sitter lite nerver kvar i spelarna just nu, när dessa försvinner tror jag det här kan bli väldigt bra. Nu tar vi Växjö istället... Ett smålandslag mot ett annat, är väl samma sak.
Senast redigerad av Displaced 2013-09-20 kl. 13:56.
Citera
2013-09-20, 14:24
Medlem
Uninteresteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Linder var till allas glädje bänkad hela matchen.

Då såg jag rätt trots Telias fitt"HD" sändning. Som någon skrev på LIFs Facebook:
"När ska Linder lånas ut till en div3 klubb?"
Citera
2013-09-20, 14:50
Medlem
fjolårets poängkung har efter 3 omgångar inte lyckats med att göra en enda poäng.
tror inte ens han har lyckats med att slå en pass på hela säsongen.
hoppas han kommer igång när möller är med igen.
Citera
2013-09-20, 14:51
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
För att vara lite positiv efter en förlust som igår, så hittade jag en kommentar på GD jag håller med om. Vad tycker ni andra? Finns givetvis brister kvar att rätta till men är ändå lite positivt överraskad.

Hoppas bara inte Brynäs blivit sänkta av dessa förluster. Känns som det sitter lite nerver kvar i spelarna just nu, när dessa försvinner tror jag det här kan bli väldigt bra. Nu tar vi Växjö istället... Ett smålandslag mot ett annat, är väl samma sak.
Jag håller med. Skulle dock gärna se en förstärkning på målvaktssidan. En bra målvakt in och jag tror vi kan bli riktigt farliga.
Citera
2013-09-20, 15:26
Medlem
Displaceds avatar
Ja, det är nog alla Brynäsare överens om. Varken Honken eller Rahm håller måttet. Snacka om flopp Rahm blev förresten, han är inte ens spelklar nu och har inte egentligen bidragit ett skit sen han kom till Brynäs. Vad tror du chanserna är att vi skaffar oss en målvakt under säsongen? Läste nåns spekulationer om Starkbaum och Hudacek, men vet inte hur det ser ut för dem nu.
Citera
2013-09-20, 16:01
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Ja, det är nog alla Brynäsare överens om. Varken Honken eller Rahm håller måttet. Snacka om flopp Rahm blev förresten, han är inte ens spelklar nu och har inte egentligen bidragit ett skit sen han kom till Brynäs. Vad tror du chanserna är att vi skaffar oss en målvakt under säsongen? Läste nåns spekulationer om Starkbaum och Hudacek, men vet inte hur det ser ut för dem nu.
Jag har väl skrivit något om både Starkbaum och Hudacek. Jag håller fortfarande tummarna, speciellt för Starkbaum. Men jag tror inte att vi tar in någon, tyvärr.
Citera
2013-09-20, 16:30
Medlem
timmmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Jag har väl skrivit något om både Starkbaum och Hudacek. Jag håller fortfarande tummarna, speciellt för Starkbaum. Men jag tror inte att vi tar in någon, tyvärr.

Vore skönt om någon lokaljournalist gör sitt jobb och pressar sundlöv lite, nu vet vi ju inte ens status på rahm.
Citera
2013-09-20, 16:32
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Helt rätt. Domarna utgår från direktiv. Spelarna är väl medvetna om detta. Är man då inte allt för korkad så bör man agera därefter.

Sen om det hela är löjligt, det är en helt annan femma.

Direktiven är snudd på löjliga tycker jag. Att hugga och rappa lite hör till spelet, det är inte så spelförstörande som man försöker få det till. Att man som nu, ska åka ut två minuter för att man nuddar en spelares klubba uppe vid handsken, eller som ni skrev på byxorna är på tok för hårt. Domarna gör givetvis rätt som följer de direktiv som finns, det är dock inte domarna som är problemet. Jag tycker direktiven var klart bättre ifjol och tror utan tvekan att många matcher kommer spåra ur som den i Göteborg igår. Hockeyn blir utan tvekan mindre attraktiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in