• 1
  • 2
2013-08-24, 00:40
Bannlyst
Upprop måndag 26/8 , studier börjar 2/9

Jag ser inga problem att jag kan lyckas med studier (om jag inte dricker)
Sista dagen på jobbet var idag.

Nu till problemet, jag är beroende av alkohol (ej social, dricker ensam)
Lägger jag av får jag abstinens...kan ni ge mig (yrsel, ångest)

Saken är den att pga min abstinens av alkohol gör mig yr så jag tycker det är jobbigt men långa rulltrappor (nedåt går bra, uppåt är värre)

Har ni tips hur man ska klara av T-Universitets-rulltrappa varje dag om man lider av yrsel?
Hur förklarar man för ens kurskamrater att man inte kan festa med dom eftersom man har svårt att sluta om man väl börjar dricka?
Senast redigerad av 2ganger2 2013-08-24 kl. 00:44.
Citera
2013-08-24, 00:59
Medlem
JohnniePumas avatar
Ta hissen eller bussen. Blir du yr under bakfyllan eller? Jag vet inte annars, yr ska du ju inte vara. Finns det något läkemedel som hjälper mot yrsel? Förklara dina problem för kurskamraterna bara, det är vuxna människor.
Citera
2013-08-24, 01:45
Medlem
Angående rulltrappan så är det oftast så jäkla mycket folk, framför allt på väg till universitetet, så att det knappt ens märks om man skulle tippa baklänges. Annars är ett hett tips att gå uppför i rulltrappan - yrseln lär inte vara lika märkbar medan du är i rörelse.

I övrigt håller jag med föregående - prata med dina kursare när du lärt känna dem lite, det är vuxna människor.
Citera
2013-08-24, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2ganger2
Upprop måndag 26/8 , studier börjar 2/9

Jag ser inga problem att jag kan lyckas med studier (om jag inte dricker)
Sista dagen på jobbet var idag.

Nu till problemet, jag är beroende av alkohol (ej social, dricker ensam)
Lägger jag av får jag abstinens...kan ni ge mig (yrsel, ångest)

Saken är den att pga min abstinens av alkohol gör mig yr så jag tycker det är jobbigt men långa rulltrappor (nedåt går bra, uppåt är värre)

Har ni tips hur man ska klara av T-Universitets-rulltrappa varje dag om man lider av yrsel?
Hur förklarar man för ens kurskamrater att man inte kan festa med dom eftersom man har svårt att sluta om man väl börjar dricka?

Dra någon vit lögn om att du inte tål alkohol pga *insert random disease here* eller att du äter mediciner som inte borde blandas med alkohol.

Rulltrappan måste väl kunna undvikas... Finns det ingen hiss för handikappade eller liknande?
Citera
2013-08-24, 02:04
Medlem
undervattenfisks avatar
Mot ångesten: stesolid/diazepam

Mot problemet att tacka nej till fest: bara säg nej att du inte orkar tex?
Citera
2013-08-24, 03:26
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Mot ångesten: stesolid/diazepam
Jag skulle nog inte rekommendera benso till någon som är beroende av alkohol om det inte finns en väldigt bra anledning, som att man på grund av abstinensen lider av ständiga krampanfall.

Benso och alkohol har korstolerans och korsberoende. Ruset av benso är dessutom likt alkoholens på många sätt, och lockar därför en alkoholist.
Citera
2013-08-24, 03:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohnniePuma
Ta hissen eller bussen. Blir du yr under bakfyllan eller? Jag vet inte annars, yr ska du ju inte vara. Finns det något läkemedel som hjälper mot yrsel? Förklara dina problem för kurskamraterna bara, det är vuxna människor.

Jag blir yr av abstinens, är inte berusad men går som om jag vore och får hjärtklappning. Att stå i en rulltrappa fullsmockad får hjärtat gå som fan och då kommer yrseln, känns som jag ska svimma.

När jag lägger av med alkoholen är rulltrappor oftast ok, jobbigt men det går. Det är lika dant om jag går på ett stort torg, då får jag också yrsel.

Bussen säger du, ifrån odenplan då?
Citera
2013-08-24, 04:17
Medlem
Ta dig till vårdcentralen och få vård.. förmodligen får du någe ångestdämpande utskrivet och sedan är saken biff. Good luck
Citera
2013-08-24, 10:12
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Jag blir yr av abstinens, är inte berusad men går som om jag vore och får hjärtklappning. Att stå i en rulltrappa fullsmockad får hjärtat gå som fan och då kommer yrseln, känns som jag ska svimma.

När jag lägger av med alkoholen är rulltrappor oftast ok, jobbigt men det går. Det är lika dant om jag går på ett stort torg, då får jag också yrsel.
Bussen säger du, ifrån odenplan då?
Okej jag förstår.Låter dom min bakfylla, måste vars eländigt.

Det är omöjligt att säga eftersom jag inte vet vilket håll du kommer från. Det går bussar från Odenplan, Tekniska och Kistahållet (kanske även fler). Roslagsbanan stannar även där från Tekniska eller ja Roslagshållet.. Kan du inte ta hiss i tunnelbanan annars?
Citera
2013-08-24, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohnniePuma
Okej jag förstår.Låter dom min bakfylla, måste vars eländigt.

Det är omöjligt att säga eftersom jag inte vet vilket håll du kommer från. Det går bussar från Odenplan, Tekniska och Kistahållet (kanske även fler). Roslagsbanan stannar även där från Tekniska eller ja Roslagshållet.. Kan du inte ta hiss i tunnelbanan annars?

Jag kommer ifrån slussen, det går väl bussar mitt emot kyrkan mot universitet? Eller kanske inte, har inte varit runt odenplan på flera år med tanke på citybanan har de nog byggt om

Hissen är ett alternativ
Citera
2013-08-24, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Ta dig till vårdcentralen och få vård.. förmodligen får du någe ångestdämpande utskrivet och sedan är saken biff. Good luck

Jag har inte ångest, jag har yrsel.

Alkoholen tar bort yrseln (ironiskt nog, för de flesta är det tvärtom)
Men kan inte sitta och dricka öl på föreläsningar, men jag funderar på att ha med en eller två starköl som man kan ta i pauserna.
Citera
2013-08-24, 13:02
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Jag kommer ifrån slussen, det går väl bussar mitt emot kyrkan mot universitet? Eller kanske inte, har inte varit runt odenplan på flera år med tanke på citybanan har de nog byggt om
Hissen är ett alternativ
Buss 53 går från Slussen mot Odenplan och från Odenplan går buss mot Universitetet.

Citat:
Jag har inte ångest, jag har yrsel.

Alkoholen tar bort yrseln (ironiskt nog, för de flesta är det tvärtom)
Men kan inte sitta och dricka öl på föreläsningar, men jag funderar på att ha med en eller två starköl som man kan ta i pauserna.
Du borde ändå uppsöka läkare på grund av yrseln, att dricka två starköl på rasterna kommer inte främja varken ditt välbefinnande eller dina studier. Rulltrappesymtomen låter ju dessutom som klassisk panikångest.

Tråden kanske ska ligga i medicin istället?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in