Citat:
Ursprungligen postat av
Knotknet
Stäket och Viksjö är bäst. Stäket är vackrast Viksjö är närmre stan. Skälby ligger granne med Hässelby. Trashigt område med andra ord.
Det är en väsentlig skillnad. Hässelby omfattar även Strand och Villastad, dvs trevliga områden till skillnad från Gård. Skälby är ett barnvänligt område, men kommunikationer där är relativt usla och det finns inget centrum.
Det beror ju också på vem TS är som person. Har TS bil eller saknar han bil bör han förmodligen överväga Viksjö/Kallhäll/Skälby (i synnerhet Kallhäll med pendeltåg) istället för Stäket.
Citat:
Ursprungligen postat av
VanDick
Lustigt att du sätter Stäket som nr 1. du klagade ju tidigare på att Kallhäll låg nära motorvägen. Stäket är ju byggt runt E18! Stället är f.ö. knappt ett samhälle utan mer liknande ett sommarstugeområde som det nu byggs villor i.
Bortsett kollektivtrafikmässigt är Stäket det bästa området. Och som beerklunker antydde, jag syftade på Termovägen. Stäket är inte byggt runt E18. E18 byggdes genom Stäket. Stäkets tidigare huvudsakliga bebyggelse var sommarstugor, ja, där har du rätt. Däremot håller området på att omgöras till ett villaområde (nej jag är inte mäklare).
Jag tror inte att man märker av motorvägen från vare sig Stäket eller Kallhäll (om man nu inte bor under Stäketbron...)
Citat:
Ursprungligen postat av
VanDick
Skillnaden är att Viksjö har en infrastruktur som är barnvänlig samt ett bra centrum (ICA Viksjö) till skillnad från Stäket som inte har mycket. Den fina naturen i Ängsjö som ligger en bit från bostadsområdet (i stäket) passar samtliga kommuninvånare att besöka.
Vänta nu lite granna... vilket område är det du vill lyfta fram? Viksjö eller Kallhäll? Viksjö gillar jag mer än Kallhäll (större i Kallhäll men billigare i Viksjö).
Haha, nu kastar du sten i glashus! Du kunde visst inte hålla dig ifrån att hylla Stäket.