• 1
  • 2
2013-08-23, 03:04
Bannlyst
Om ngonting skall existera s mste de vara av evighet. Om ingenting skall existera s mste de vara av evighet.

Om ingenting har existerat kan ingenting annat n ingenting existera. Om ngon tining existerar kan ingenting annat n ngonting existera. Varfr universum evigt har existerat.

Ngon som inte kper min fysiska lag?
Citera
2013-08-23, 03:26
Medlem
testpilotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lecic
Om ngonting skall existera s mste de vara av evighet. Om ingenting skall existera s mste de vara av evighet.

Om ingenting har existerat kan ingenting annat n ingenting existera. Om ngon tining existerar kan ingenting annat n ngonting existera. Varfr universum evigt har existerat.

har du missat att universum uppstod ur ingenting?
Citera
2013-08-23, 03:34
Bannlyst
De forskare trodde va ingenting r nu bevisat ngonting. Jag menar ingenting dr energin inte existerar. .dr ingenting existerar,,,

Min lag kommer ndra den vetenskapliga synen Om inte nu s i fram tiden. Lter jvligt kaxigt men jag vet att jag har rtt. Jag tror inte,,,

Om man r troende s frndrar detta hela skapelse berttelsen,,,
Senast redigerad av Lecic 2013-08-23 kl. 03:42.
Citera
2013-08-23, 06:42
Medlem
krigsbarns avatar
Citat:
Jag.
Citera
2013-08-23, 08:47
Medlem
Fantastiskt hrligt. Du frnekar helt enkelt att ingenting alls skulle kunna existera. Det gr vl ihop med traditionell hinduisk kosmologi.

Ett annat stt att uttrycka det skulle vl kunna vara att om "ingenting" r begrnsat i tid och rum s kan inte "ingenting" existera. Fr om "ingenting" har en begrnsning s r inte "ingenting" ingenting.

Slutsatsen mste vl allts vara att det vi normalt menar med ingenting mste vara en aspekt av ngonting.

Riktigt trevligt att tnka p. : )
Citera
2013-08-23, 09:26
Medlem
xx-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testpiloten
har du missat att universum uppstod ur ingenting?
Har du missat att vi inte vet hur universum uppstod?
Citera
2013-08-23, 10:36
Medlem
testpilotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xx-x
Har du missat att vi inte vet hur universum uppstod?

ja det hade jag helt missat. hr har jag gtt omkring och trott att universum uppsttt ur kvantfluktuationer.
Citera
2013-08-23, 10:54
Medlem
xx-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testpiloten
ja det hade jag helt missat. hr har jag gtt omkring och trott att universum uppsttt ur kvantfluktuationer.
Teorin om att i varje svart hl s finns det ett nytt universum, betyder att vrat universum r ett svart hl frn ett annat universum, vilket betyder att vrat universum inte skapades ur ingenting.

Men ja allting vi har r vetenskapliga teorier, ven fast det r baserat p allt vi vet idag, betyder det inte att det r relevant imorgon.
Citera
2013-08-23, 12:55
Bannlyst
Om ingenting hade existerat hade universum inte kunnat existera varfr universum evigt har funnits,,, d de krvs att ngonting hela tiden skall starta universum och drfr resulterar till att den alltid har funnits d ingenting aldrig existerat,,,

dvs universum har ingen start punkt eller slut punkt utan r ondlig i alla dimensioner,,,
Citera
2013-08-23, 14:44
Medlem
Citat:
Om ngonting skall existera s mste de vara av evighet.
Varfr?

Nr jag bygger ett torn av klossar med min son kan han riva det. Tornet r allts inte evigt.
Citera
2013-08-23, 14:52
Medlem
xx-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Varfr?

Nr jag bygger ett torn av klossar med min son kan han riva det. Tornet r allts inte evigt.
Drfr det r en fysiskt lag som sger det, det gr inte ifrgastta lagen. Det r bara s helt enkelt... Lita p lecic!
Citera
2013-08-23, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xx-x
Drfr det r en fysiskt lag som sger det, det gr inte ifrgastta lagen. Det r bara s helt enkelt... Lita p lecic!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in