• 1
  • 2
2013-08-23, 03:04
Bannlyst
Om någonting skall existera så måste de vara av evighet. Om ingenting skall existera så måste de vara av evighet.

Om ingenting har existerat kan ingenting annat än ingenting existera. Om någon tining existerar kan ingenting annat än någonting existera. Varför universum evigt har existerat.

Någon som inte köper min fysiska lag?
Citera
2013-08-23, 03:26
Medlem
testpilotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lecic
Om någonting skall existera så måste de vara av evighet. Om ingenting skall existera så måste de vara av evighet.

Om ingenting har existerat kan ingenting annat än ingenting existera. Om någon tining existerar kan ingenting annat än någonting existera. Varför universum evigt har existerat.

har du missat att universum uppstod ur ingenting?
Citera
2013-08-23, 03:34
Bannlyst
De forskare trodde va ingenting är nu bevisat någonting. Jag menar ingenting där energin inte existerar. .där ingenting existerar,,,

Min lag kommer ändra den vetenskapliga synen Om inte nu så i fram tiden. Låter jävligt kaxigt men jag vet att jag har rätt. Jag tror inte,,,

Om man är troende så förändrar detta hela skapelse berättelsen,,,
Senast redigerad av Lecic 2013-08-23 kl. 03:42.
Citera
2013-08-23, 06:42
Medlem
krigsbarns avatar
Citat:
Jag.
Citera
2013-08-23, 08:47
Medlem
Fantastiskt härligt. Du förnekar helt enkelt att ingenting alls skulle kunna existera. Det går väl ihop med traditionell hinduisk kosmologi.

Ett annat sätt att uttrycka det skulle väl kunna vara att om "ingenting" är begränsat i tid och rum så kan inte "ingenting" existera. För om "ingenting" har en begränsning så är inte "ingenting" ingenting.

Slutsatsen måste väl alltså vara att det vi normalt menar med ingenting måste vara en aspekt av någonting.

Riktigt trevligt att tänka på. : )
Citera
2013-08-23, 09:26
Medlem
xx-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testpiloten
har du missat att universum uppstod ur ingenting?
Har du missat att vi inte vet hur universum uppstod?
Citera
2013-08-23, 10:36
Medlem
testpilotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xx-x
Har du missat att vi inte vet hur universum uppstod?

ja det hade jag helt missat. här har jag gått omkring och trott att universum uppstått ur kvantfluktuationer.
Citera
2013-08-23, 10:54
Medlem
xx-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testpiloten
ja det hade jag helt missat. här har jag gått omkring och trott att universum uppstått ur kvantfluktuationer.
Teorin om att i varje svart hål så finns det ett nytt universum, betyder att vårat universum är ett svart hål från ett annat universum, vilket betyder att vårat universum inte skapades ur ingenting.

Men ja allting vi har är vetenskapliga teorier, även fast det är baserat på allt vi vet idag, betyder det inte att det är relevant imorgon.
Citera
2013-08-23, 12:55
Bannlyst
Om ingenting hade existerat hade universum inte kunnat existera varför universum evigt har funnits,,, då de krävs att någonting hela tiden skall starta universum och därför resulterar till att den alltid har funnits då ingenting aldrig existerat,,,

dvs universum har ingen start punkt eller slut punkt utan är oändlig i alla dimensioner,,,
Citera
2013-08-23, 14:44
Medlem
Citat:
Om någonting skall existera så måste de vara av evighet.
Varför?

När jag bygger ett torn av klossar med min son kan han riva det. Tornet är alltså inte evigt.
Citera
2013-08-23, 14:52
Medlem
xx-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Varför?

När jag bygger ett torn av klossar med min son kan han riva det. Tornet är alltså inte evigt.
Därför det är en fysiskt lag som säger det, det går inte ifrågasätta lagen. Det är bara så helt enkelt... Lita på lecic!
Citera
2013-08-23, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xx-x
Därför det är en fysiskt lag som säger det, det går inte ifrågasätta lagen. Det är bara så helt enkelt... Lita på lecic!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in