2024-08-25, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Inte direkt första gången det här händer ATG. En total översyn av servrar och hela IT-systemet kanske vore en bra rivstart för en ny VD om den tidigare inte är kapabel att driftsäkra.

Man har ännu inte kommunicerat ut vad det "tekniska felet" var orsakat av och kanske inte ens identifierat det. Pinsamt att höra att man tror att en VD sysslar med driftsäkring av IT-system. Du verkar inte speciellt initierad i IT-säkerhet då du föreslår "översyn av servrar" som en lämplig åtgärd.

Ett system med ATG.SE 's design kommer alltid att få leva med risk för driftstörningar i olika former.
Citera
2024-08-25, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Man har ännu inte kommunicerat ut vad det "tekniska felet" var orsakat av och kanske inte ens identifierat det. Pinsamt att höra att man tror att en VD sysslar med driftsäkring av IT-system. Du verkar inte speciellt initierad i IT-säkerhet då du föreslår "översyn av servrar" som en lämplig åtgärd.

Ett system med ATG.SE 's design kommer alltid att få leva med risk för driftstörningar i olika former.

Säkert bara överbelastning när många ville spela samtidigt. Det skulle inte vara på servrarna?

En ny styrelse/ledning kanske skulle inse vikten av att lägga pengar på att få sajten att sluta krascha i tid och otid, med en ny VD i spetsen som driver det hela. Pinsamt om du inte fattar att nuvarande gänget antingen är inkompetenta eller helt enkelt inte bryr sig.
Citera
2024-08-25, 09:22
Medlem
Citat:
Säkert bara överbelastning när många ville spela samtidigt. Det skulle inte vara på servrarna?

En ny styrelse/ledning kanske skulle inse vikten av att lägga pengar på att få sajten att sluta krascha i tid och otid, med en ny VD i spetsen som driver det hela. Pinsamt om du inte fattar att nuvarande gänget antingen är inkompetenta eller helt enkelt inte bryr sig.

Låt oss avvakta informationen om vad som orsakade driftstoppet innan vi föreslår relevanta åtgärder. Vet inget om din erfarenhet av IT-system. Själv har jag jobbat med design, utveckling och drift av komplexa dito i drygt 40 år.
Citera
2024-08-25, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Låt oss avvakta informationen om vad som orsakade driftstoppet innan vi föreslår relevanta åtgärder. Vet inget om din erfarenhet av IT-system. Själv har jag jobbat med design, utveckling och drift av komplexa dito i drygt 40 år.

Då har du 39.5 år mer erfarenhet än mig, men min erfarenhet här säger mig att det till stor del handlar om ett gäng klåpare som är ovilliga att lägga pengar på bättre system, underhåll, etc
Citera
2024-08-25, 09:51
Bannlyst
Citat:

ATG är faktiskt inte statligt.

Det är en sanning med modifikation. Det är förvisso ST och SG som äger ATG, men det är fortfarande staten som tillsätter de flesta styrelseledamöterna och styrelseordförande.

När nuvarande ordföranden, moderatpolitikern Peter Norman, få frågor om haveriet från Travronden väljer han att läxa upp reportern i stället för att svara på frågor:

"Hej Rickard!

Någon dag ska du och jag ha en utbildning där jag ska förklara för dig vaden styrelse har för uppgifter och vad en verkställande ledning har för uppgifter.

Med vänlig hälsning,

Peter"

Peter Norman är för övrigt också styrelseordförande i konkurshotade Oscar Properties.
Citera
2024-08-25, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Det är en sanning med modifikation. Det är förvisso ST och SG som äger ATG, men det är fortfarande staten som tillsätter de flesta styrelseledamöterna och styrelseordförande.

När nuvarande ordföranden, moderatpolitikern Peter Norman, få frågor om haveriet från Travronden väljer han att läxa upp reportern i stället för att svara på frågor:

"Hej Rickard!

Någon dag ska du och jag ha en utbildning där jag ska förklara för dig vaden styrelse har för uppgifter och vad en verkställande ledning har för uppgifter.

Med vänlig hälsning,

Peter"

Peter Norman är för övrigt också styrelseordförande i konkurshotade Oscar Properties.

Herre gud vilken dryg jävla idiot han låter som, med största sannolikhet helt utan fingertoppskänsla och kunskap om spelbranschen.

Mitt svar gällde egentligen bara biten om att skattepengar skulle vara inblandat. Men det du skriver är ju anledningen till att atg drivs ungefär lika pissigt som svenska spel drev pokern.
Citera
2024-08-26, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Det är bedrövligt. Atg lär sig aldrig. Pga överbelastning kunde ingen lämna in spel efter kl 16.05 ca.
Jag höll på att lägga mitt spel runt 16. 10 då det plötsligt inte längre gick att markera hästarna. Anledningen till att det inte längre gick att markera var att det stod pågår! Ett tag senare så gick sidan inte att hitta.
Citera
2024-08-26, 14:43
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Blev ju dock ingen som kommer somna fly förbannad att de satte 7 men inte fick in systemet.

Värre om det blivit 30 miljoner till någon ensam vinnare sett till folk som kunnat blivit rejält sura.

Haha, folk skulle aldrig komma över det. De som hade en lapp redo att lämnas in som skulle gett 30-70 mille... hur fan kommer man över det rent psykologiskt. Hade inte blivit förvånad om de polisanmält ATG och begärt skadestånd i kompensation.

Jag byggde en gång en lapp på EU som jag inte lämnade in, och sedan såg att den hade gett ca 200k om jag lämnat in den. Det tog flera månader innan jag accepterade ödet.
Citera
2024-08-28, 16:44
Medlem
Hej, har spärr på mitt ATG-konto 1000:-/mån. Jag undrar, kan man gå till tobaksaffären och spela utöver det, eller visar det spärr när man visar id-kortet?
Citera
2024-08-29, 15:29
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierina
Hej, har spärr på mitt ATG-konto 1000:-/mån. Jag undrar, kan man gå till tobaksaffären och spela utöver det, eller visar det spärr när man visar id-kortet?

Jag vet att det funkar på Svenska Spel iaf. De har ju ruskigt låga månadsgränser numera så ibland när den är slut går jag till lokala ICA och lämnar in, brukar alltid funka.
Citera
2024-10-13, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Jag vet att det funkar på Svenska Spel iaf. De har ju ruskigt låga månadsgränser numera så ibland när den är slut går jag till lokala ICA och lämnar in, brukar alltid funka.

ATG är ett skitföretag, de går inte att kontakta, blufföretag eller ej,det får andra kolla upp, enligt mig så är det ett skräpföretag.
Citera
2024-10-13, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tweatta
ATG är ett skitföretag, de går inte att kontakta, blufföretag eller ej,det får andra kolla upp, enligt mig så är det ett skräpföretag.

Leta rätt på något annat spelbolag, lira och mys, spela lagom, bojkotta atg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in