Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-08-22, 20:14
  #1
Medlem
Gommels avatar
Medlemmar!

Jag har precis startat konto på ATG.se och tänkte som helt nybörjare börja spela lite. Jag vet dock inte hur man spelar och jag är inte intresserad att spela med några större pengar. Just nu har jag satt in 300 kronor och vill kunna spela en del på dessa pengarna Finns det några färdiga spel eller "paket" som jag kan köra på? jag har 0 kunskap så jag vill bara kunna köpa färdiga spel som någon expert har gjort.

/ Gommel
Citera
2013-08-22, 20:22
  #2
Medlem
M0ngots avatar
Då är det Harry boy som gäller. Det är färdiga spel med lite favoriter och någon spik. Så klicka dig fram till Harry. Lycka till
Citera
2013-08-22, 20:23
  #3
Medlem
Spel & startlistor -> Harry -> Harry Boy.
Citera
2013-12-02, 11:38
  #4
Medlem
KTKs avatar
ATG termer, obs på nätet

Spelar en hel del på trav men skulle gärna vilja ha detaljerad info om bakgrunder, uträkningar, förklaringar och mycket detaljerad information till termerna på ATG på nätet men hittar ingen vettig och nyttig information på nätet om dessa? Termerna är allt som finns i statistiken på rullmenyn. Vore mycket tacksamt! Länk: http://www.ladda-upp.se/bilder/kmcpgssguskour/
Citera
2013-12-02, 11:45
  #5
Medlem
Spargrizs avatar
De två första är vinnarodds respektive plastodds, dvs oddset för om hästen vinner eller kommer top-3. Oddset visar vinsten om du spelar för 10 kr, dvs att om du delar oddset med tio så får du ut hur många gånger pengarna det är. Platsoddset är likadant, men där får du olika mycket i vinst beroende om hästen slutar etta, tvåa eller trea. Om jag har fel så hojta till någon
Citera
2013-12-02, 13:01
  #6
Medlem
KTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spargriz
De två första är vinnarodds respektive plastodds, dvs oddset för om hästen vinner eller kommer top-3. Oddset visar vinsten om du spelar för 10 kr, dvs att om du delar oddset med tio så får du ut hur många gånger pengarna det är. Platsoddset är likadant, men där får du olika mycket i vinst beroende om hästen slutar etta, tvåa eller trea. Om jag har fel så hojta till någon

Typ så här :P

Vinnarodds:
31 blir 3.1 ggr insatsen tex 10kr

Platsodds:
Spelade kronor på varje häst - en huvudregel man kan ha med sig är att om du spelat en häst med oddsspannet 18-25 och den hamnar, låt oss säga trea och de andra hästarna som hamnar etta och tvåa är betrodda hästar, alltså hårt spelade på plats så kommer du alltid få ett odds på din häst närmre det lägre oddset - i mitt exempel alltså kanske 1.8-1.90 - är det däremot två skrällar, förutom din häst, som kommer på plats, lite spelade på plats, så kommer du få det högre oddset, dvs. närmare 2.40-2.50.
Citera
2014-03-26, 00:09
  #7
Medlem
Doctorblues avatar
Vill vara med på dem stora vinster på ATG!

Tjena!

Jag har spelat några gånger på V75, V65 etc på lördag och söndagar. Jag har ibland valt ett spel för runt 50 kr, och ibland harry boy påse för 93 kronor, problemet är att jag inte vet riktigt vad jag köper för något. Jag är enbart intresserad att vara med och spela när det handlar om miljoner i potten då jag är student och 93 kr är Mycket för mig. Vilka dagar i veckan är det stora vinster, och vad innebär dom andra sakerna man lägger till utöver 48 kr i en harry boy påse?
Citera
2014-03-26, 00:22
  #8
Medlem
S-cups avatar
Varför betala för något du inte vet vad det är?
Varför slänga bort en massa pengar som fattig student? "Taxation for the dumb" är ett bra uttryck rörande spel.
Varför inte slösa bort pengar på sådant som du faktiskt vet hur det fungerar?

För att inte gå helt off-topic så förklaras lite i den här länken. http://www.sverigetravet.se/spelskola/harry-boy
Se till att läs den innan du fortsätter att slänga pengarna i sjön. Det är fan bättre för dig om du går på krogen och köper två öl för pengarna.
Citera
2014-03-26, 00:31
  #9
Medlem
revodnebs avatar
Men lilla gubben, vill du vara med de stora pojkarna så får du slänga ut tusentals kronor i månaden. 50kr eller 93kr gör varken till eller ifrån. 3-4K och uppåt (100K - oh ja), ja då kanske, men chansen att du träffar rätt med din minimala insats är... minimal!

Editerad:
Det är inte ens säkert att du får igen din insats... Fast om den är svart så kanske det kvittar???
__________________
Senast redigerad av revodneb 2014-03-26 kl. 00:36.
Citera
2014-03-26, 00:33
  #10
Medlem
Doctorblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-cup
Varför betala för något du inte vet vad det är?
Varför slänga bort en massa pengar som fattig student? "Taxation for the dumb" är ett bra uttryck rörande spel.
Varför inte slösa bort pengar på sådant som du faktiskt vet hur det fungerar?

För att inte gå helt off-topic så förklaras lite i den här länken. http://www.sverigetravet.se/spelskola/harry-boy
Se till att läs den innan du fortsätter att slänga pengarna i sjön. Det är fan bättre för dig om du går på krogen och köper två öl för pengarna.


Jag vet ju att harry boy är färdig spel, men sen vet jag inte mycket mer. Jag kan i princip inget om spel mer än poker. Jag är inte någon som spelar mycket utan jag tänkte mest spela på hästar när det är stora vinster. Mest för att det är spännande

sen vill jag inte lära mig att "göra" egna spel utan vill spela harry boy, men man kan välja mellan att spela en vanlig harry boy eller en harry boy påse. jag undrar då vad det är för något man betalar extra för påsen som kostar 45 kr extra. kan jag inte vara med på storvinsten utan extra "bonuserna"?
Citera
2014-03-26, 00:35
  #11
Medlem
Doctorblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Men lilla gubben, vill du vara med de stora pojkarna så får du slänga ut tusentals kronor i månaden. 50kr eller 93kr gör varken till eller ifrån. 3-4K och uppåt (100K - oh ja), ja då kanske, men chansen att du träffar rätt med din minimala insats är... minimal!


förstår inte vad du menar med det. om jag spelar för ett par hundra kronor i månaden räcker för mig, jag har lika stor chans att vinna som alla andra som spelar på atg. har hört att harry boy tar runt 70% av alla vinsterna. läste i en annan tråd att en dam som spelat harry boy för 50 kr hämtade ut 700.000 kronor så visst kan man vinna
Citera
2014-03-26, 00:37
  #12
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctorblue
förstår inte vad du menar med det. om jag spelar för ett par hundra kronor i månaden räcker för mig, jag har lika stor chans att vinna som alla andra som spelar på atg. har hört att harry boy tar runt 70% av alla vinsterna. läste i en annan tråd att en dam som spelat harry boy för 50 kr hämtade ut 700.000 kronor så visst kan man vinna

Sweet jesus mother of god (allah). Läs lite matematik och sannoliketslära för guds skull!
Citera
  • 1
  • 2
atg

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback