• 1
  • 2
2013-08-22, 12:52
Medlem
Precis som rubriken lyder så kuggade jag uppkörningen idag. Allt kändes jättebra, körning i stadstrafik, landsväg och alla regler. Men så ber han mig fickparkera mellan två bilar från en gata. Jag kunde verkligen inte få in bilen där emellan! Har inte tränat på fickparkering, utan bara vanlig parkering. Så har ju bara mig själv att skylla. Men det känns så surt att jag just fick det momentet och failade medans allt annat kändes asbra! Aja, nya tag blir det!

Dela gärna med er om ni har kuggat eller gjort fel på uppkörningen. Är så ledsen nu så kan behöva höra att det finns fler!
Citera
2013-08-22, 12:54
Medlem
IHateYous avatar
Surt! Själv slapp jag att fickparkera när jag körde upp, tur då jag är dålig på det och gör det aldrig nu när jag har körkort... Jag fick en ganska enkel uppkörning så jag klarade den på första, men vissa har otur tyvärr.

Men om detta var det enda du kuggade på så betyder ju det att det andra var bra! Så träna på fickparkering sen så sitter du med kortet i näven min vän
Citera
2013-08-22, 12:57
Jag failade uppkörningen där jag tränat att köra.. blev så jävla sur, ringde på direkten och fick en ny uppkörning två dar senare, klarade den

Bli inte deppig många som failar första
Citera
2013-08-22, 13:00
Medlem
Fick reda på nu efter att det är jätteont om uppkörningstider. Så i början av oktober (!) har jag fått min nya tid. Hoppas på att någon lämnar återbud nu!!
Citera
2013-08-22, 13:02
Medlem
Discobands avatar
Jag lyckades med konststycket att köra fel under uppkörningen men blev ändå godkänd. Förstår att uppkörningen kan variera beroende på vart man bor men så svårt är det inte.
Citera
2013-08-22, 13:02
Medlem
Rätta mig om jag har fel, men inte måste man väl kunna fickparkera på uppkörningarna nu för tiden? Jag känner ingen som har behövt göra det i alla fall. Backa runt hörn vet jag, men fickparkering?
Citera
2013-08-22, 13:06
Medlem
Bara att öva på att fickparkera i fall att du åker på det igen. Försök att få köra upp på annan ort också kanske?

En annan diskuterade elitseriehockey i en kvart på landsväg och blev godkänd. Fördjävla tur med den goa gubben.
Citera
2013-08-22, 13:27
Medlem
Jag körde i cykelfilen i tron att det var högraste filen på gatan, tänker på det varje gång jag kör förbi - men det gick fint med nästa uppkörning!
Citera
2013-08-22, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majcel
Rätta mig om jag har fel, men inte måste man väl kunna fickparkera på uppkörningarna nu för tiden? Jag känner ingen som har behövt göra det i alla fall. Backa runt hörn vet jag, men fickparkering?

Jo det är fortfarande ett moment som kan komma på uppkörningen.

till TS kolla med närliggande städer om tid för uppkörning. Jag misslyckades med min första uppkörning som jag skulle göra innan lumpen. Hann inte med någon mer så jag gjorde en snart efter lumpen och misslyckades också med den(missade väjningsplikt). Tog då några körlektioner till och fixade uppkörningen några dagar innan lämpet gick ut.
Citera
2013-08-22, 14:13
Medlem
kvskvss avatar
Tror att det är väldigt många som är dåliga på att fickparkera på sin uppkörning som slipper göra det, kör upp igen så lär du antagligen slippa fickparkera.
Citera
2013-08-22, 14:28
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gizze
Bara att öva på att fickparkera i fall att du åker på det igen. Försök att få köra upp på annan ort också kanske?

En annan diskuterade elitseriehockey i en kvart på landsväg och blev godkänd. Fördjävla tur med den goa gubben.

Min satt och snacka om politik, och om hur illa han tyckte om alliansen. Jag satt bara och höll med och försökte fokuserade på körningen istället.
Citera
2013-08-22, 15:51
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvskvs
Tror att det är väldigt många som är dåliga på att fickparkera på sin uppkörning som slipper göra det, kör upp igen så lär du antagligen slippa fickparkera.
Ja när jag tänker på det så tror jag inte att jag fickparkerade under min uppkörning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in