• 1
  • 2
2013-08-22, 02:11
Medlem
steelkeyss avatar
Citat:
Olyckan inträffade på Åvägen i Åhus strax efter klockan 15 på onsdagseftermiddagen. 17-åringen som bodde på orten var ensam ute och körde med sin elsparkcykel. Vittnen berättar att han körde på ett farthinder i vägbanan och trillade av fordonet, säger Ingela Hessbo, inre befäl vid Kristianstadspolisen. Han föll så illa att han kom med huvudet före in i en stolpe. Och det är inte många stolpar längs den vägen. Omständigheterna är verkligen olyckliga.

http://www.expressen.se/kvp/17-arig-...-elsparkcykel/

Höjden av otur... Någon som vet vem killen är? Fan! Om han bara använt hjälm..
Senast redigerad av steelkeys 2013-08-22 kl. 02:26.
Citera
2013-08-22, 06:27
Medlem
Ja utvecklingen går utför. Numera lär sig inte barn att cykla, det är väl alltför komplicerat med så koordinerade övningar numera, i stället haltar barnen omkring på sparkcyklar. Men nu är tydligen även det alltför fysiskt ansträngande, så de skall ha elsparkcyklar i stället, så att de slipper röra sig alls.

Man kan ju bara hoppas att någon filmade det och lägger ut det, det kan nog vara lustigt att se på
Citera
2013-08-22, 09:38
Medlem
brandvarnares avatar
Kunde inte låta bli att skratta till, olyckan måste ha sett riktigt rolig ut!
Men nu har man ett skäl till att ta bort farthinder då det tydligen var lite väl effektivt
Citera
2013-08-22, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brandvarnare
Kunde inte låta bli att skratta till, olyckan måste ha sett riktigt rolig ut!
Men nu har man ett skäl till att ta bort farthinder då det tydligen var lite väl effektivt

Jag tvivlar starkt på att det såg roligt ut. Jag är säker på att ingen i hans släkt eller familj skrattar heller.
Citera
2013-08-22, 10:40
Medlem
CptKirks avatar
är det såna hastigheter med elsparkcykel? kanske trimmad?
va fan en sån gör väl bara några km/h? fast han kanske rullade ner i nerförsbacke eller nått.
Citera
2013-08-22, 10:48
Medlem
boppaloozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CptKirk
va fan en sån gör väl bara några km/h? fast han kanske rullade ner i nerförsbacke eller nått.
Ramlar man olyckligt så kan man slå ihjäl sig om man går också. Jag tro inte att det var farten som var den grundläggande orsaken utan att killen sannolikt saknade hjälm.
Citera
2013-08-22, 12:59
Medlem
Citat:

Ställ dig på en bit asfalt, fall sen handlöst och låt bakhuvudet/tinningen röra asfalten först, kommer inte sluta bra.
Citera
2013-08-22, 13:08
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
15km/h brukar de gå i, och är klassade som cykel så ingen hjälm krävs.
Men han kan ju ha trimmat upp den också, vem vet.
Citera
2013-08-22, 23:11
Medlem
DeTomazzos avatar
*mil Rosand*r..........*=e. Heter/hette han....
Citera
2013-08-23, 00:28
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Många olyckor har vi läst om på detta forum, men jag tror inte att jag läst om någon som känns så onödig och tragisk som denna.

En hjälm kanske hade räddat ett liv här. Men jag vet, ingen har ju hjälm på en kick-bike.

Alla tankar till hans familj och vänner!
Citera
2013-08-23, 08:34
Medlem
apanbengts avatar
Farten räcker nog till för att göra illa sig rejält. Fick lära mig på någon trafikdag i högstadiet att om man står rakt upp, faller framåt och tar emot sig så motsvarar det 7 km/h. Gör samma sak från en stol så har du 15 km/h....
Citera
2013-08-23, 08:57
Medlem
Vissa av de där elsparkcyklarna går förbluffande fort. Jag har bl a blivit omkörd av en sån där när jag puttrade fram lagligt på en trettiosträcka. Jag har iofs kört nästan femtio knyck på ungens lilla omotoriserade sparkcykel, dock med hjälm på. Kändes inte helt säkert.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in