• 1
  • 2
2013-08-22, 01:00
Medlem
Lite pusselbitar som pekar mot att det finns en konspiration som överskuggar ALLT annat, själva grundstenen till det osynliga lås vi vävs fast i, inleder tråden, för att slutligen ställa frågan:

Vad är det som gömmer sig, eller blir undangömt?

Jag ska försöka måla en bild över mina tankebanor,

Allt är en fraktal
Uttrycket "as above, so below", "så som på jorden..." är mer än bara en fras som kan tillämpas i kyrkan. Verkligheten är en spegelbild av sig själv, där varje dimension utgör en större eller mindre helhet av samma sak. Precis allt omkring oss är en del av samma levande väsen.

Treenigheten. (3E)
I nästan alla religioner finns treenigheten symboliserad. I kristendomen exempelvis är det far, son och den heliga anden.
Talet 3 är ett måste för skapandet av liv, rörelse, händelser... 3 är det heliga talet för liv helt enkelt. Pyramiden är en symbol för det. Hjärtat är en pyramid och en 3a tillsammans.

Människan som kompass (MK)
Utan karta eller ritning över livets mysterium använder vi oss i tråden av den mänskliga kroppen som kompass. Allt som sker såväl uppåt som nedåt, framåt eller bakåt, nu eller då, ska ändå gå att finna i den mänskliga kroppen. Vi är en spegelbild av skapelsen. Precis som skapelsen en spegelbild av oss.

Med fraktalen och den mänskliga kroppen till hjälp tänkte jag börja med att först påvisa ATT konspirationen existerar. Exakt HUR stor den egentligen är och vad den innebär återstår att se, men låt oss först gå igenom talen Ett och Två

Ett
Precis som de flesta religioner tillber EN gud, så ser vi ETT öga lite allt för ofta för att det ska vara en slump, eller hur? Illuminati är ett populärt namn som många bedriver spökjakt på, men vad det oftast förknippas med är pengar, företag, prylar. Meningslösa ting helt enkelt, en symbol som varenda musiker, film, tv matar oss med ständigt.

Titta på en bild där ett öga symboliseras. Ta närmaste förpackning eller googla fram en popstjärna som håller handen för ögat, även om du sett en sådan bild tusen gånger. Titta på bilden och käännn...
Vad är det som inte stämmer med bilden?
Människan har 2(!) ögon, inte ett.
De flesta av oss genomskådade religion vid ganska tidig ålder. Ändå envisas våra medier, böcker och läror med att upprätthålla uppfattningen om att det finns en och bara EN gud! Även om vi inte tror på den.
3E?:
1. En gud
2. du
3. ...heliga anden? ehh...

Ögat i pyramiden
Är du... och jag, och alla andra. Med människor, djur och växter under sig. Ett allt vanligare och vanligare levnadssätt för människor idag. Samtalslistan kan göras hur lång som helst om detta världsomspännande symbol-fenomen. Vi kör en koll mot 3E:
1. Du
2. hmmm
3.

Två
Vi har två ögon, två händer och två fötter. Hjärnan har två sidor och det krävs två människor för att skapa en tredje.
Hand i hand med två går yin och yang, svart och vitt, plus och minus. Precis ALLT har sin motpol i universum. Utan två skulle inget ske. Allt skulle vara stilla och livet skulle inte existera.
Två har blivit smutskastat och utsatt för häxjakt sedan länge. Korset representerar egentligen 2 (II), där den ena ligger ned. Djävulens horn är två, precis som pek- och lillfinger tillsammans utgör tecknet II med handen. Pelarna vid ingången till salomos tempel var två, där sanningen förvarades tills den stals. World trade center var en enorm 2:a, byggd för att raseras som en symbol för raserandet av dualiteten.

Tre
Det fysiska livet skapas av en man och en kvinna, hona och hane. 1+1=1

Den sanna pyramiden?
Människans medvetande borde logiskt också ha en mor och en far, ett yin och yang, en vänster och höger hjärnhalva. Om vi ska leta efter någon skapare till våra tankar eller existensen av "själen" så hänvisas vi av vår omgivning, uppväxt och litteratur, tv, media till religiöst tänkande som så gott som alla säger EN.

Den intressanta frågan och det som kan leda oss närmare svaret på jakten efter "Den stora konspirationen" är vad är det som gömmer sig eller blir undangömt på andra sidan? Bakom enögslappen, luggen eller handflatan? på andra sidan vägen.

Mörker? Kvinnan? Månen? Det undermedvetna? Drömlandet?

VAD är den glömda och gömda motpolen?
Senast redigerad av eyecreate 2013-08-22 kl. 01:34.
Citera
2013-08-22, 03:07
Medlem
Ralphie-Cifarettos avatar
Flummig tråd, hur kommer du ens på allt det här? Och vad har det för betydelse?
Citera
2013-08-22, 06:04
Medlem
NewBodhums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralphie-Cifaretto
Han läser för mycket http://www.abovetopsecret.com/

Edit: Men för att göra den här tråden kort så är det som gömmer sig aliens, de som har designat människan.
Senast redigerad av NewBodhum 2013-08-22 kl. 06:11.
Citera
2013-08-22, 08:45
Medlem
TrutherOfTruthss avatar
En mycket kryptiskt och komplicerat sätt att säga "Nothing is true, everything is permitted".
Citera
2013-08-22, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralphie-Cifaretto

Egentligen är det bara självklara saker. Fundamentala sanningar som vi dessvärre inte tar för givet när det kommer till vårt ursprung, vår existens och vad vi gör här.
Jag är en sökare, och kommer under återstoden av mitt liv att försöka finna svaret, den saknade pusselbiten. Med hjälp av ovan tankesätt är det lättare att se klart och inte fastna i något illuminati-träsk eller liknande.

Abovetopsecret finns bland bokmärkena, ja. Men är knappast något källa för tankesätt eller information Aliens är definitivt en tänkbar möjlighet, men jag ville inte skriva det som exempel.
Och OM det nu är så att vi är designade och satta här, vilka är dessa aliens? Finns de bland oss? Är de fysiska eller finns de i våra sinnen?

Pineal gland är en intressant singulär kroppsdel som ev skulle kunna kopplas till det hela?
Citera
2013-08-22, 09:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Talet 3 är ett måste för skapandet av liv, rörelse, händelser... 3 är det heliga talet för liv helt enkelt. Pyramiden är en symbol för det. Hjärtat är en pyramid och en 3a tillsammans.
Redan här blev det väl tokigt... En pyramid har 5 hörn och 5 sidor (eller 4 om man inte vill räkna med botten). Ett hjärta är inte ens nästan likt en pyramid på något vis, ett hjärta är antingen en oformlig köttklump alternativt en tvådimensionell figur med två hörn och två bågar...

Citat:
Utan karta eller ritning över livets mysterium använder vi oss i tråden av den mänskliga kroppen som kompass. Allt som sker såväl uppåt som nedåt, framåt eller bakåt, nu eller då, ska ändå gå att finna i den mänskliga kroppen. Vi är en spegelbild av skapelsen. Precis som skapelsen en spegelbild av oss.
Om 3 var så viktigt, varför rabbla upp en massa saker som är 2 (motpoler som upp/ned fram/bak etc)?

Citat:
Med fraktalen och den mänskliga kroppen till hjälp tänkte jag börja med att först påvisa ATT konspirationen existerar. Exakt HUR stor den egentligen är och vad den innebär återstår att se, men låt oss först gå igenom talen Ett och Två
Hur menar du att fraktaler är inblandade i detta? Jag hittar inte att du skriver något om det men jag kanske missförstår någon bakomliggande tanke??

Citat:
Precis som de flesta religioner tillber EN gud, så ser vi ETT öga lite allt för ofta för att det ska vara en slump, eller hur? Illuminati är ett populärt namn som många bedriver spökjakt på, men vad det oftast förknippas med är pengar, företag, prylar. Meningslösa ting helt enkelt, en symbol som varenda musiker, film, tv matar oss med ständigt.
......
Människan har 2(!) ögon, inte ett.
De flesta av oss genomskådade religion vid ganska tidig ålder. Ändå envisas våra medier, böcker och läror med att upprätthålla uppfattningen om att det finns en och bara EN gud! Även om vi inte tror på den.
Det finns ganska många som tror/har trott på religioner med fler än 1 gud, t.ex. hinduism och asa-tro.
Och det här med ögat... Det är ju bara löjligt - det är väl självklart att det bara blir ett öga om man fotograferar i profil eller om håret ligger framför ögat eller något. Har du tänkt på att det blir samma sak med öron - men inte hör man någon skrika sig hes om Illuminati etc bara för att det är ett öra på en bild...

Citat:
Är du... och jag, och alla andra. Med människor, djur och växter under sig. Ett allt vanligare och vanligare levnadssätt för människor idag. Samtalslistan kan göras hur lång som helst om detta världsomspännande symbol-fenomen. Vi kör en koll mot 3E:
1. Du
2. hmmm
3.
Förstår inte vad du vill säga här - menar du att du står "över" andra människor, djur och växter? Känns som om du plagierat nån text och kört i google - "samtalslistan" var det "discussion"?
Och den här "koll mot 3:e" vad menar du med det?? Ser inga argument där ens.

Citat:
....... ...... ..... ...
VAD är den glömda och gömda motpolen?
Här spårar det ut igen - var tog din viktiga siffra 3 vägen, nu är allt bara motpoler...
Känns inte som om du tänkt igenom detta ordentlig.
Citera
2013-08-22, 12:57
Medlem
Snake,
Istället för att ordmärka och hitta faktafel kan du väl åtminstone försöka bidra om du ska ge dig in i diskussionen?

Med symbolen pyramid menar jag naturligtvis triangeln.

Ett hjärta är ganska tydligt en triangel och en 3a tillsammans.

3 är produkten. 2 är den nödvändiga dualiteten för att skapa den 3e. 1+1=1+1=1+1=1+1=1... Enkelt förstått om du bara funderar på det en stund.

Fraktalerna var för att stödja tesen om att vi kan använda oss av människokroppen som facit till en eventuell teori.
Jag förstår att det vid första anblick kan kännas rörigt, ursäktar min något korta förklaring, men det är egentligen väldigt enkelt och uppenbart.

Jag sa inte att alla religioner dyrkar 1 gud, däremot vet jag ingen som dyrkar 2? En är iaf den vanligast förekommande.

Ögat-diskussionen kan vi ta i en annan tråd. Jag vill inte frångå ämnet med tjafs, utan hoppas på konstruktiva idéer från er.

Varför tror du att jag plagierat en text? Det handlar inte om att vinna någon tävling här. Ursäkta om ordvalen kunde varit bättre, men jag skrev det rakt upp och ner från tankarna sent igår kväll/natt.

Om du kikar i trådstarten så ser du att 3E är min förkortning för "treenigheten".
Du missade kanske också att jag vill använda treenigheten (3E) och den mänskliga kroppen (MK) som referens/jämförelse med alla teorier.

Slutklämmen må vara lite luddig, jag har själv inte ristat i sten vad den verkliga treenigheten är, eller någon hållbar teori. Men uppenbarligen så döljer sig något bakom det "saknade" ögat.

Gör triangeln komplett.
Eller kom med kreativa idéer om den "dolda" sidan.

Har du några egna idéer?
Friska tankar som kan bidra till diskussionen?
Eller ska du bara dissikera det här inlägget genom att märka stavfel och faktafel? Avstå hellre då, tack.

Ber vänligen om att alla som skriver i tråden håller sig till ämnet. Tack
Senast redigerad av eyecreate 2013-08-22 kl. 13:05.
Citera
2013-08-22, 13:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Snake,
Istället för att ordmärka och hitta faktafel kan du väl åtminstone försöka bidra om du ska ge dig in i diskussionen?
Med symbolen pyramid menar jag naturligtvis triangeln.
Ett hjärta är ganska tydligt en triangel och en 3a tillsammans.
Ok, fast det var kanske inte så konstigt att jag trodde du menade pyramid när du skrev pyramid, särskilt inte med tanke på att pyramider (både med och utan ögon) är extremt vanligt förekommande i konspirationsteorier om såväl Illuminati som aliens.

Citat:
3 är produkten. 2 är den nödvändiga dualiteten för att skapa den 3e. 1+1=1+1=1+1=1+1=1... Enkelt förstått om du bara funderar på det en stund.

Fraktalerna var för att stödja tesen om att vi kan använda oss av människokroppen som facit till en eventuell teori.
Jag förstår att det vid första anblick kan kännas rörigt, ursäktar min något korta förklaring, men det är egentligen väldigt enkelt och uppenbart.
Jag hittar dock fortfarande inga fraktaler i ditt resonemang.

Citat:
Jag sa inte att alla religioner dyrkar 1 gud, däremot vet jag ingen som dyrkar 2? En är iaf den vanligast förekommande.
Jodå det finns en del sådana religioner också, detta fick jag googla, exempelvis kristna gnostiker tror att skaparguden och frälsarguden är två olika gudar. Fast det kan vi kanske lämna därhän...

Citat:
Ögat-diskussionen kan vi ta i en annan tråd. Jag vill inte frångå ämnet med tjafs, utan hoppas på konstruktiva idéer från er.
Bra.

Citat:
Varför tror du att jag plagierat en text? Det handlar inte om att vinna någon tävling här. Ursäkta om ordvalen kunde varit bättre, men jag skrev det rakt upp och ner från tankarna sent igår kväll/natt.
Om du kikar i trådstarten så ser du att 3E är min förkortning för "treenigheten".
Du missade kanske också att jag vill använda treenigheten (3E) och den mänskliga kroppen (MK) som referens/jämförelse med alla teorier.
Nej jag missade det inte, jag förstod bara inte vad du kom fram till eftersom du inte har fyllt i alla tre punkterna. Först beskrev du 3E som:
1. En gud
2. du
3. ...heliga anden? ehh...

och senare som:
1. Du
2. hmmm
3.

Jag förstod inte vad du menade med detta och vad det skulle bevisa. Du kommer ju inte fram till någon slutsats av detta vad jag kan se.

Citat:
Slutklämmen må vara lite luddig, jag har själv inte ristat i sten vad den verkliga treenigheten är, eller någon hållbar teori. Men uppenbarligen så döljer sig något bakom det "saknade" ögat.

Gör triangeln komplett.
Eller kom med kreativa idéer om den "dolda" sidan.

Har du några egna idéer?
Friska tankar som kan bidra till diskussionen?
Eller ska du bara dissikera det här inlägget genom att märka stavfel och faktafel? Avstå hellre då, tack.

Ber vänligen om att alla som skriver i tråden håller sig till ämnet. Tack
Jag har väldigt svårt att tillföra något när jag varken lyckas följa ditt resonemang eller förstå frågan..
Vem står bakom konspirationen menar du? Men du lyckas inte definiera vad konspirationen går ut på?
Varför blandar du ens in treenighet i detta när det mesta av ditt resonemang verkar bygga på dualismen i ying/yang upp/ner etc?
Att jag anmärker på faktafel känns väl ganska naturligt, det är väl bland annat det man gör för att föra en diskussion framåt, tycker du inte? Stavfel tror jag inte att jag har anmärkt på då jag försökt sluta med det eftersom det dels förstör diskussionerna och dels är ett hopplöst Sisyfosarbete med tanke på hur illiterata och ordblinda de flesta som skriver på dessa forum verkar vara. Dessutom stavar jag ofta fel själv eftersom jag skriver många inlägg på mobil/platta och de dels är svåra att träffa rätt på och dels ofta tycker att det är en god idé att ersätta ett ord som dualism med t.ex. cykelpump....
Citera
2013-08-22, 15:01
Medlem
Om du tittar på pyramiden på dollarsedeln så ser du mycket tydligt att den övre delen, den med ögat i, inte följer det tredimensionella med 5 punkter, utan enbart 3.
Men okej, jag borde hållt mig till ordet triangel.

Att dollarsedels-pyramid-triangeln syftar på treenigheten är med dollarsedeln som bevis solklart.

Fraktalen använder jag snarare som ett tankesätt att applicera på teorier. En atom är lika mycket ett universum som vårt, och vi är som en atom i ett mycket större. Fast ordet större är fel då tid och rum endast existerar i tanken. Något verkligt "fysiskt" universum finns inte.
På det viset kan vi använda oss av människokroppen som referens eller jämförelse när vi testar en idé.
Om vi byter ut idén, saken, gud, skapelsen eller vad det nu är vi diskuterar och placerar kroppen och kroppsdelar i dess ställe, så ska vi finna samma mönster. Om det inte går så falerar teorin.

Samma sak med 3E, eller treenigheten om du inte gillar min förkortning
Alla händelser som skapar något nytt ska gå att placera i treenighet. två motpoler samt den tredje. Exempelvis man+kvinna=barn för att ta ett fysiskt exempel.
I det här fallet talar vi om skapelsen av tanken.
Och skapelsen av människan.
Går vi ett steg till så kan vi även ta med skapelsen av vårt universum. Om universum är barnet, vem är "mor" och "far"?

På alla skapelsefrågor kan vi applicera:
1...
2...
3...
De som inte blir kompletta är på sin höjd tvivelaktiga, antagligen osanna.

jag tycker att vi släpper dessa detaljfrågor, och håller oss till ämnet. Den mest grundläggande principen för resonemanget är att formeln 1+1=1 är en universal princip som överskuggar exempelvis E=mc2.
1+1=1 är ingen upptäckt, utan snarare sunt förnuft. Eller rättare sagt BORDE vara.

men så är det inte.

Varför?

Vem gömmer sig bakom det dolda ögat?

Jag kommer egentligen inte närmare svaret över huvud taget. Däremot är allt detta, sammantaget kraftulla bevis på att samhället vi lever i är VÄLDIGT kontrollerat i önskad rikting.

hade jag haft förmågan att förklara det på ett mer lättförståeligt vis skulle vi kanske nå resultat
Nu hoppas jag att fler ser det jag ser, och att vi kan använda våra konstruktiva hjärnceller tillsammans
Citera
2013-08-22, 15:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
OK, kul - nu börjar vi komma någon vart, nu förstår jag hur du applicerar fraktaler i "tänket", även om tanken att varje atom skulle kunna vara ett eget solsystem inte fungerar eftersom fysikens lagar inte fungerar på den nivån (kvantmekaniken tar över och allt blir tokigt ) Så det kan vi tyvärr glömma..

Sen när vi kommer till tanken att det skulle behövas en treenighet för allt så möter vi snabbt samma problem om vi går ner i skala.. Encelliga organismer försökar sig genom celldelning, och utan dessa hade vi förstås inte funnits heller. Även vissa djur och växter kan befrukta sig själva och behöver heller inte någon treenighet. 1=1 med andra ord...

Så nej, jag kan inte se dessa tecken du ser, tecken på att allt är kontrollerat och styrt på samma sätt åt samma håll, och att något skulle vara dolt - av aliens antar jag att du antyder?
Citera
2013-08-22, 16:20
Medlem
Om du kunde sluta bestämma dig i förväg för att något är rätt eller fel skulle det bli så mycket enklare.
Tid och rum är något som vi upplever som linjärt och som endast rör sig i en riktning.
Formeln 1+1=1 kan lika väl skrivas 1=1+1. Eller i en följd,
1+1=1+1=1+1=1+1=1+1=1+1=1+1=1+1=1+1=1+1=1+1=1+1=1+1
Encelliga organismer fungerar bakvänt och delar sig från en till två, i olika kassificeringar.
Treenighet likväl.
Att tiden egentligen inte existerar på det viset som vi uppfattar den kan du finna svar på i kvantmekaniken

Hurvida ett universum ryms i en atom eller inte låter vi vara osagt. Det är en tes som inte går att bevisa eller motbevisa, då ett universum på den nivån inte alls behöver innehålla människor som du och jag eller fysiska lagar så som vi uppfattar dem.
Men om du förstår vad fraktalen verkligen innebär så kan du kanske förstå hur jag tänker?

Jag antyder Ingenting.
Om jag skulle antyda något betyder det att jag redan byggt mig en uppfattning. Vilket jag inte har i det här fallet. Det enda som går att verifiera och hålla fast vid är treenigheten.

Utifrån det kan vi spekulera. Har du några egna idéer?
Senast redigerad av eyecreate 2013-08-22 kl. 16:25.
Citera
2013-08-22, 16:37
Medlem
Tack ...den encelliga organismen fick mig att tänka ur lite nya perspektiv

Vi har två tänkbara scenarion.
1. Det finns en skapare, kalla det gud om du vill. Men i så fall finns det två syskonvärldar. Ett parallellt universum.
2. Två skapare, och oss.

Det första alternativet känns helt klart närmare verkligheten, och det skulle stödja det faktum att nya världar skapas på löpande band för varje tanke som sker. Alla världar har dock i så fall en "bror/syster". En parallell, precis som de encelliga organismerna.

Hur manifesteras vår parallella värld, och finns det band mellan dem?
Det skulle vara intressant om det finns studier gjorda på encelliga organismer som påvisar (eller motbevisar) ett samband efter delning. Ungefär likt det hos tvillingar kanske?

Nu börjar vi komma nånvart
Senast redigerad av eyecreate 2013-08-22 kl. 16:40.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in