2013-08-21, 22:03
Awaiting Email Confirmation
Nu varit ifrån Sverige i ett år och börjar känna suget efter svensk mat. Vissa råvaror finns ju här men det blir lite av ett projekt att sätta igång.

Någon mer i östasien (Korea) som suktar efter svensk mat och vad brukar ni laga?
Citera
2013-08-21, 22:12
Medlem
Ikea är utlandssvenskens dröm när man saknar mammas mat
Citera
2013-08-21, 23:17
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappersdrake
Ikea är utlandssvenskens dröm när man saknar mammas mat

Nu har jag ingen problem med maten på Ikea, men min morsas mat smakar fan bättre
Citera
2013-08-22, 07:45
Medlem
leenies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumanBurbank
Nu har jag ingen problem med maten på Ikea, men min morsas mat smakar fan bättre

Grejen ar val att man kan kopa svenska varor pa IKEA, kanske inte sa mycket att man kakar i restaurangen dar.

Jag ar utlandssvensk sedan fem ar (dock ej Asien). Jag lagar en del svensk mat som man kan gora sjalv med de ravaror som finns att tillga. Man kan ju gora egen pyttipanna till exempel eller egen wallenbergare. kottbullar ar ju enkelt ocksa och kottfarslimpa.

Jag brukar baka eget brod (ar det baserat pa filmjolk burkar jag kunna byta det mot grekisk yohurt) for att fa lite grovre brod.

Tycker det mesta funkar att laga faktiskt. Det som jag saknar som inte finns har ar svenska rakor, palagg som god ost, leverpastej och korv och godis. Dar jag bor kan man daremot fa tag pa det mesta over natet eller i specialbutiker.
Citera
2013-08-26, 01:35
Moderator
NewDeers avatar
Fel forum. Vi testar om Matlagning och metoder vill ha denna /mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in