• 2
  • 3
2011-02-26, 18:38
Medlem
Mummies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andromedans
Varför man gör så de första åren är för att skaffa sig ett OTROLIGT rykte som att verkligen vara the REAL DEAL så att säga. Och så vill man ju att de återkommer för resten av sina liv. Då pratar vi om mera cash i inkomst. Men först måste ryktet komma, sedan kan man håva in pengarna utan att behöva göra undersöka "offren" eller vad vi nu ska kalla dem. När de väl gått på bluffen kommer de tillbaka, så det är viktigt att få till en FET LÄSNING första gången.

Sedan kan folk som kallar sig mediums börja erbjuda dem kurser ( för att de varit såååå mottagliga och "lättlästa" och verkar ju ha talang för detta ( dvs lätt lurade).. Så med kurserna kommer några tusen lappar, och sedan läsning varje månad och lite seanser så kan man nog få en 5-10 tusen för varje "offer" per år om det går bra. Lägg ihop en 100 offer gånger 10 lax så har du en mille om året. Inga dåliga pengar för att åka ut och göra grund arbetet och hälsa på dem i smyg. De som gör HISTORISKA läsningar blir LEGENDER och de är de som tjänar de stora pengarna.

Om du inte förstår vad som skiljer dem som vill göra en kass läsning mot de som vill bli BÄST, KÄNDAST, RIKAST OCH INFLYTELSERIKAST så vet jag inte om du är lämplig för att göra någon större karriär inom detta. Kolla in Hollywood-spåkärringar som kan ta 5000-10000 spänn i timmen. De tjänar 10 millar om året. Du kan väll köra på din magiska kraft och komma halvägs så kan du väll låta dem som vill tjäna de feta stålarna göra en riktigt bra bakgrunds undersökning på sina offer så de kan göra THE READING OF THE CENTURY. På så vis sprids legenden om sig själv. Du borde läsa boken jag rekomenderade i mmin text. Den tar upp allt sådant här och varför det är bra att göra med förarbete än den sitt offer. Det är lite som krigsföring eller schack kan man säga. Den som läst/studerat mest i ämnet kan lura den andre och vinner därmed. Simple as that.

Usch, vad hemskt att luras så.
Ju mindre ett medium kostar desto mer seriöst är mediumet, anser jag iaf.
Hade inte fått för mig att bli rik på något sådanthär, vill inte ens tänka mig att ta betalt alls.
Som (äkta) medium delar man med sig av sin gåva för att man vill hjälpa till, man vill inte ha betalt för något som faktiskt ger en mer än pengar kan.
Det är en härlig känsla.
Citera
2011-02-26, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mummie
Hade inte fått för mig att bli rik på något sådanthär, vill inte ens tänka mig att ta betalt alls.
Som (äkta) medium delar man med sig av sin gåva för att man vill hjälpa till, man vill inte ha betalt för något som faktiskt ger en mer än pengar kan.
Det är en härlig känsla.

Ja, det låter ju bra det du skriver. Dom här personerna som jag råkade ut för förstörde mycket för mig.
För det första så tryckte dom ned mig, och ville bara hitta en massa "fel" på mig som person.
Sedan så började dom besvära mig och nästan påtvingade sig på mig.
Denna sortens människor verkar ju ha problem...kan ju inte må så bra själva.
Dom sysslade med ngn sorts "guidade inre resor".
Själv tycker jag att man ska behandla människor med respekt, och inte påtvinga någon något som man inte vill ha! Det blir sällan bra.
Citera
2011-02-27, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mummie
Det är en härlig känsla.

Ok så du säger att "äkta mediums" inte tar betalt och sen finns det andra som kallar sig "äkta mediums" som tar betalt och tycker att det är helt ok. Hur fan ska ni ha det egentligen? Ni snackar ju bara dynga ju. Skenheliga som det kallas. SÅ enligt ditt quote så säger du att som äkta medium tar man inte betalt, det låter som om du pratar för alla och inte bara för dig själv? Klart de flesta tar betalt ju. Inget snack om saken. De flesta som tror sig ha mediala krafter "tror" jag ha gått på bluffen om sin egna kapacitet. Vilket självbedrägeri är inte det då? Att lura sig själv måste väl räknas in med va? I så fall kan jag bara stämma in i ditt egna uttalande: "JA, du är hemsk som lurar dig själv så"!

Jag skulle gissa på att du är en "natural talent" som undermedvetet kommit på tricksen för att göra kvalificerade gissningar och du är antagligen inte ens medveten om ditt självbedrägeri. Att lyckas lura hjärnan så pass ordentligt som jag tror att du har gjort, är inte dåligt gjort. Grattis=)

Jag påstår inte att jag har rätt men vi kan väll göra ett enkelt test?

1. Gissa följden i min kortlek här hemma.

2. Gissa den rätta lottoraden för nästa vecka.

3. Gissa vilket kod ord min vän och jag kom överens om innan han dog?
(bara fråga honom på andra sidan

4. Gissa vilket färg min Stratocaster har.

5. Gissa vad jag "huvudsakligen" gjorde i Ungern 9 augusti förra året?

Kanske någon annan som vill försöka här i tråden?
Kom igen nu och visa era förmågor. =)
Vågar jag gissa på att det kommer en massa undan flykter nu?
Citera
2011-04-02, 02:26
Medlem
Citat:
Ok så du säger att "äkta mediums" inte tar betalt och sen finns det andra som kallar sig "äkta mediums" som tar betalt och tycker att det är helt ok. Hur fan ska ni ha det egentligen? Ni snackar ju bara dynga ju. Skenheliga som det kallas. SÅ enligt ditt quote så säger du att som äkta medium tar man inte betalt, det låter som om du pratar för alla och inte bara för dig själv? Klart de flesta tar betalt ju. Inget snack om saken. De flesta som tror sig ha mediala krafter "tror" jag ha gått på bluffen om sin egna kapacitet. Vilket självbedrägeri är inte det då? Att lura sig själv måste väl räknas in med va? I så fall kan jag bara stämma in i ditt egna uttalande: "JA, du är hemsk som lurar dig själv så"!

Jag skulle gissa på att du är en "natural talent" som undermedvetet kommit på tricksen för att göra kvalificerade gissningar och du är antagligen inte ens medveten om ditt självbedrägeri. Att lyckas lura hjärnan så pass ordentligt som jag tror att du har gjort, är inte dåligt gjort. Grattis=)

Jag har ingen förmåga men kan väl leka...att det finns.
TROR du sov mest i Ungern och färgen är svart och finns ingen kod.
Citera
2011-04-02, 11:54
Medlem
Mummies avatar
Citat:

Fungerar tyvärr inte så.
Kan inte kalla på en viss ande, det är de som kommer till mig.
När jag tittar på någon får jag veta det som de vill jag ska veta, inte heller bestämmer jag det.
Det är ingen undanflykt, bara fakta.
Citera
2011-04-06, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaPenelope
Jag har ingen förmåga men kan väl leka...att det finns.
TROR du sov mest i Ungern och färgen är svart och finns ingen kod.

Klart du har en förmåga för du hade helt rätt. Jag åkte till Ungern för att sova och gjorde endast det och inget annat. Åt inte ens mat. Min gitarr var frånb början vit men den gick du inte på utan dina talanger lyste igenom att du kunde se att jag målade om den till svart efter jag hade postat mitt inlägg. Sjukt härliga mediala krafter du har. Och hur fan kunde du veta att koden vi bestämde oss för var ju " Det finns ingen kod"? Jag blir skrämd och förbluffad över dina mediala förmågor. Får jag ge dig alla mina pengar, mitt hus, mina ägodelar och min flickvän?

Jag bugar för dig min skapare.
Citera
2011-04-08, 13:46
Medlem
Citat:
Klart du har en förmåga för du hade helt rätt. Jag åkte till Ungern för att sova och gjorde endast det och inget annat. Åt inte ens mat. Min gitarr var frånb början vit men den gick du inte på utan dina talanger lyste igenom att du kunde se att jag målade om den till svart efter jag hade postat mitt inlägg. Sjukt härliga mediala krafter du har. Och hur fan kunde du veta att koden vi bestämde oss för var ju " Det finns ingen kod"? Jag blir skrämd och förbluffad över dina mediala förmågor. Får jag ge dig alla mina pengar, mitt hus, mina ägodelar och min flickvän? Jag bugar för dig min skapare.

Änglarna berättade även andra saker om DIG.
Det är DU som sitter med den största förmågan! Sjukt härliga mediala krafter DU har.
Jag väntade på att Lars Lindström skulle skriva sin artikel i Expressen eftersom jag är LAT
som svar på DIn GÅVA till mig ( HUS och GULD och din tjej ).

Lars Lindström: Ge aldrig tre miljoner kontant till en spådam!

Citat:
Tid är pengar. En MASSA pengar. Efter ett år hade mångmiljonärskan tömt konton, sålt aktier och kapitalförsäkring och belånat sin bostadsrätt på en fashionabel adress i Stockholms innerstad.
Vad hon fick? Halvkvädna löften. En flaska heligt vatten. Hot om olyckor som skulle drabba hennes son. Råd att tända stearinljus för andarna vid särskilda klockslag. En och annan duvfjäder.
Det låter galet, visst, och när kvinnan i tingsrätten får frågan hur hon kunde dras in detta säger hon:
- Jag kan inte förklara, jag var...
Sedan gör hon en cirkelrörelse med fingret vid tinningen. Vid ett annat tillfälle håller hon handen mot bröstet och snyftar högt. Hon säger:
- Jag var i dålig kondition. Utan mina barn och min exman hade jag inte suttit här i dag.

Efter tre år var mångmiljonärskan utblottad. Hon hade tvingats ta flera lån med hög ränta för att fylla spåkvinnans omättliga behov av pengar.
- Hon sa att hon behövde en tv för värmestrålarna, en speciell plasma-tv.
Den kostade 31 296 kronor. Hon sålde smycken och köpte en päls till kvinnan, som behövde värme i sitt arbete för att göra mångmiljonärskan lycklig.
Spåkvinnan nekar till bedrägeriet, men säger att hon fått låna cirka 200 000 kronor. I rätten medger hon att hon inte kan spå, "ingen kan se in i framtiden, det fattar väl alla".
Åklagaren kräver tre års fängelse. Tingsrätten bestämmer att hon ska sitta kvar i häkte tills domen kommer om två veckor.
Slutsatser? Ge aldrig en spådam tre miljoner kronor kontant, sälj inte dina aktier för en fjäder och belåna inte din lägenhet för att få en förutsägelse om ett bättre liv.
http://www.expressen.se/kronikorer/l...till-en-spadam
PUSS och vårda din mediala gåva vad coolt att bli avslöjad så där av en riktigt spåtant.
Men sälj dina aktier och behåll fjädrarna för häxor är väl fattiga lagar mat på en spik?
Citera
2011-09-22, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Vilja_
Jag har vart hos både medium och en spåtant. Mediumet var bara en kul grej, hon sa inget speciellt, det var väll några grejer som stämde men inget som hon absolut inte kunde ha vetat.

Spåtanten däremot var något utav det värsta jag varit med om, hon sa verkligen saker man inte ville veta, bla om en släkting som skulle dö.
Det andra är för privat att tala om, men det var läskigt. Fast samma sak där, en del saker stämde och en del stämde inte. Och så mycket som återstår att se.

Båda två gick jag till efter rekomendationer från andra och spåtant besöket ångrar jag bittert.

Hej, jag undrar ifall vi gick till samma spåtant, besöket hos henne jag gick till ångrar jag också bittert. Mådde jättedåligt efteråt och hon sa också saker som låg utanför ramen för vad man bör säga och inte säga, ur en etisk aspekt. Hon bor söder om Stockholm.
Citera
2011-09-22, 22:46
Medlem
Alkemis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Jag har under en längre tid funderat på att gå till en spådam/herre. Dels är jag en väldigt stor skeptiker och vill få bevisat att det funkar, dels vill jag veta om jag har något roligt att se fram emot eller om livet kommer vara skit fram till det oundvikliga slutet.
Anledningen till att jag inte låtit spå mig hittils är att jag är fruktansvärt rädd för att få reda på något som jag absolut inte vill veta, t.ex. bilolycka, cancer eller fotvårtor osv.
Därför är det kanske en bra idé att spå sig själv, tänker jag. Så, du som kan det: har du lust att tala om hemligheten?

Även om TS är några år nu så kanske frågan fortfarande är intressant.

Jag tror inte att det är så lyckat att spå sig själv, för man riskerar att vara partisk. Man kan göra det men det krävs att man är medveten om riskerna med att svaren blir vinklade, och att man då bedrar sig själv.
Bättre är nog då att gå till en annan person, som bör vara seriös, hur man nu vet det är upp till en själv.

Sen bör man ha en bra fråga tycker jag. Om man bara spår sig så där, och får några svar, så kanske det var så att man egentligen undrade om det (spådomen) fungerar, och det kan bli lite konstigt om det bakas in i något annat.

En bra fråga och en bra spåperson, så kan det bli intressant.

Mycket fungerar ju, men Tarot eller handtydning kan vara säkra kort.
Citera
2011-09-22, 23:30
Bannlyst
hur det går till när ett medium spår:

på samma sätt som när du minns, fast tvärtom. med minnet kan du se bakåt i tiden, med det andliga minnet kan du se framåt i tiden.

minnen är förstås inte alltid pålitliga, speciellt om de är händelser som är långt borta från nutiden, därför kan minnen om framtiden också vara felaktiga ibland.

saker händer först i den andliga världen innan de händer i den fysiska världen. det fysiska är långsammare för att det är gjort av tyngre material, så det tar längre tid för de andliga energierna att bära den fysiska materian till de andliga positionerna.
Senast redigerad av ikosaedri 2011-09-22 kl. 23:32.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in