2011-02-20, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Jag har under en längre tid funderat på att gå till en spådam/herre. Dels är jag en väldigt stor skeptiker och vill få bevisat att det funkar, dels vill jag veta om jag har något roligt att se fram emot eller om livet kommer vara skit fram till det oundvikliga slutet.
Anledningen till att jag inte låtit spå mig hittils är att jag är fruktansvärt rädd för att få reda på något som jag absolut inte vill veta, t.ex. bilolycka, cancer eller fotvårtor osv.
Därför är det kanske en bra idé att spå sig själv, tänker jag. Så, du som kan det: har du lust att tala om hemligheten?

Okej. Nu har en massa folk som inte gör det själv bara snackat om att det inte funkar, ni får alla tro vad ni vill men jag kan dela med mig av min synvinkel.

Jag spår med tarotkort och pendel och har gjort det i ca 3 år nu. Jag är alltså en riktig amatör. För tro mig, Att spå med tarotkort är RIKTIGT svårt att lära sig om man inte går typ någon slags intensivkurs. Det finns runt 74 kort som alltså ska beskriva varenda aspekt av vårt liv. Vilket innebär att när man väl är riktigt bra så kan man associera(stavning) ett endaste kort med ca 50 grejer. Så det är väl inte så konstigt att det blir luddigt? Ibland kan jag nästan bara gissa mig till vad korten försöker säga.

Några bevis på att det funkar:
För lite mer än ett år sen: När jag och min vän använde pendeln, ni vet en sån där kristallformad sten som hänger på en kedja, på ett papper där vi hade ritat ut bokstäver. Hon frågade vad hennes nästa pojkvän skulle heta. Den svarade att han skulle heta lukas med k (hon ahde nyligen varit ihop med en kille som hette lucas). Månader gick och hon hade lite mindre förhållanden här och där men det mesta sket sig. Ett och ett halvt år senare så träffade hon en kille som hette Lukas och dom har varit ihop i snart åtta månader

Sen nu nyligen så berättade hon att jag höll på med tarotkort och han ringde mig och undrade vilket kort som var "Hans". Notera att jag inte kände honom väl alls då. Jag berättade att det var bägarkungen och han bad mig att läsa högt vad han stod för. Jag berättade att bägarkungen var (Enligt boken jag hade) en riktigt gentleman som ville alla gott, och att han hade vild fantasi och älskade sci-fi och fantasyböcker/filmer. Lukas tystnade i luren och jag fick senare reda på att han har två hela bokhyllor fyllda med fantasyböcker och filmer. Samt så hade han tydligen haft en strikt uppfostran och var en riktig toffel till pojkvän eftersom hans mamma hade uppfostrat honom till att vara en gentleman no matter what.

Det var min historia i alla fall. Hoppas det gjorde någon nytta!
Citera
2011-02-24, 15:30
Medlem
Mina bästa tips är att läsa böcker inom ämnet, Ian Rowland har en bra bok som heter FUll Facts of Cold Reading som ger runt en 100 olika tekniker för att ge en "reading" utaxn att veta någon ting om personen i förväg. Där får du en bra start. När du sedan får en bokning så tar du redap å vart personen bor och åker förbi så du ser hur det ser ut så du kan beskriva personens hus. Du ber också en medkompanjon att gå hem till personen utklädd till försäljare. På så sätt får du access in i huset hos personen och du kan beskriva hur personen är och vad han/hon har hemma. Detta ger bra effekt. genom att veta allt om vad personen har hemma kan du även berätta för personen hur hon är som person, vad hon gilalr för färger och material etc. Du kan även då berättaa hur hennes ekonomiska status är, antagligen hur många barn hon har och så vidare. Sedan kollar du upp personen på facebook och alla andra forum, ring även alla registers för att se om hon arbetar, hur mycket hon tjänar, vad hon har för bil, etc. Glöm inte att be att försäljaren som är hemma även ställer många frågor till personen så du kan få ut mycket information.

Det är viktigt att under "reading" kunna förbluffa sittaren så hon trillar av stolen så kör alla knep som finns i boken för du vill ju att hon ska komma tillbaka fler gånger så du tjänar mer pengar. Kolla även upp vilka anhöriga hon har bakåt i släkten så du kan erbjuda att ta kontakt med dem åt dig för en fin summa pengar. Ta helst tjejer/damer som klienter för de har mest "öppet sinnelag" och därmed lättast att lura och där finns ingen logik utan bara en otrolig öppenhet hela vägen ner i plånboken.

Lätt som en plätt att lura dem. Du bör också ha en bra setting, en bra plats att vara på, lite levande ljus, odla en dreadlock och sätt upp lite skumma tavlor på väggarna och ha en kristall kula för effekt.

Stirra djupt ner i kulan och säg till klienten: Jag ser att du köpte en dammsugare för en vecka sedan hahahahaha.

Finns riktigt bra böcker inom ämnet och alla kan bli en bra spådam/spågubbe utan problem genom att använda sig av alla teknikerna som finns. Det är lite som ett trolleri trick kan man säga. Ett riktigt övertygande sådant för dem som inte kan tricksen. Läs IAN ROWLANDS BÖCKER OM COLD READING.

Kan jag skicka dem som PDF, till dem som PMar mig. Grymt bra läsning. Efter jag lästa denna bok fick jag upp intresset för det hela och kan de flesta tricks idag för att ge en bra läsning. jag vet även flera som tjänar grova pengar på detta men jag är en skeptiker så jag gör det för skojs skull för att busa lite med folk. Men om man vill tjäna pengar så går det bra. Jag vet flera spå damer som tar en 3tusen för en helg med seanser x 15 pers. Det blir ju 45 tusen per helg och runt 200000 i månaden.

Alla borde lära sig teknikerna så de vet. Sjukt kul att driva med folk. Men jag avslöjar alltid efteråt att jag bara lurades och använde tekniker och jag tar alldrig betalt ooch jag tar inte kontakt med andar då jag inte tror de finns och vill därför inte lura till mig pengar av stackars familjer som sörjer sina döda barn och vill ha kontakt. Det får ju finnas lite hejd på girigheten va ? =)=)=)
Citera
2011-02-24, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uuf6704

Några bevis på att det funkar:
För lite mer än ett år sen: När jag och min vän använde pendeln, ni vet en sån där kristallformad sten som hänger på en kedja, på ett papper där vi hade ritat ut bokstäver. Hon frågade vad hennes nästa pojkvän skulle heta. Den svarade att han skulle heta lukas med k (hon ahde nyligen varit ihop med en kille som hette lucas). Månader gick och hon hade lite mindre förhållanden här och där men det mesta sket sig. Ett och ett halvt år senare så träffade hon en kille som hette Lukas och dom har varit ihop i snart åtta månader

Detta är inte bevis för någonting utan egentligen bara ett tecken på att du tillhör den lätt lurade kategorin. Så klart så har hon ju letat efter folk som heter Lukas undermedvetet. Det hade vart lite mera spännande om hon aldrig fått reda på vad killen skulle heta. Det hade ju gjort det så att hon själv inte hade kunnat på verka resultatet. Men även om du hade skrivit att hon inte blev given namnet på den framtida killen förrän hon hade blivit ihop med honom så spelar det ingen roll heller om du tänker efter. kritiskt tänkande är svårt men det går att träna upp.

Jag gissa på att du är en sådan där som skulle bli förskräckt om du drömde om att ett flygplan krashade och sen när du vaknar dagen efter så är hela nyheterna täckta av en flygplans krash. Brrr SPOOOKY det skulle vara va? Nä inte alls. Du ser, om 7 miljarder människor drömmer så är det sä'kert minst 1000 person som drömmer om en krasch varje natt. 1000 andra drömmer om ett mord varje natt och så vidare. Endast de orkitiska kopplar ihop dem.

Du kallar dravel för bevis, . Läs på lite så blir det bättre.

Kram
Senast redigerad av Andromedans 2011-02-24 kl. 15:50.
Citera
2011-02-24, 16:06
Medlem
Mummies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andromedans
Mina bästa tips är att läsa böcker inom ämnet, Ian Rowland har en bra bok som heter FUll Facts of Cold Reading som ger runt en 100 olika tekniker för att ge en "reading" utaxn att veta någon ting om personen i förväg. Där får du en bra start. När du sedan får en bokning så tar du redap å vart personen bor och åker förbi så du ser hur det ser ut så du kan beskriva personens hus. Du ber också en medkompanjon att gå hem till personen utklädd till försäljare. På så sätt får du access in i huset hos personen och du kan beskriva hur personen är och vad han/hon har hemma. Detta ger bra effekt. genom att veta allt om vad personen har hemma kan du även berätta för personen hur hon är som person, vad hon gilalr för färger och material etc. Du kan även då berättaa hur hennes ekonomiska status är, antagligen hur många barn hon har och så vidare. Sedan kollar du upp personen på facebook och alla andra forum, ring även alla registers för att se om hon arbetar, hur mycket hon tjänar, vad hon har för bil, etc. Glöm inte att be att försäljaren som är hemma även ställer många frågor till personen så du kan få ut mycket information.

Det är viktigt att under "reading" kunna förbluffa sittaren så hon trillar av stolen så kör alla knep som finns i boken för du vill ju att hon ska komma tillbaka fler gånger så du tjänar mer pengar. Kolla även upp vilka anhöriga hon har bakåt i släkten så du kan erbjuda att ta kontakt med dem åt dig för en fin summa pengar. Ta helst tjejer/damer som klienter för de har mest "öppet sinnelag" och därmed lättast att lura och där finns ingen logik utan bara en otrolig öppenhet hela vägen ner i plånboken.

Lätt som en plätt att lura dem. Du bör också ha en bra setting, en bra plats att vara på, lite levande ljus, odla en dreadlock och sätt upp lite skumma tavlor på väggarna och ha en kristall kula för effekt.

Stirra djupt ner i kulan och säg till klienten: Jag ser att du köpte en dammsugare för en vecka sedan hahahahaha.

Finns riktigt bra böcker inom ämnet och alla kan bli en bra spådam/spågubbe utan problem genom att använda sig av alla teknikerna som finns. Det är lite som ett trolleri trick kan man säga. Ett riktigt övertygande sådant för dem som inte kan tricksen. Läs IAN ROWLANDS BÖCKER OM COLD READING.

Kan jag skicka dem som PDF, till dem som PMar mig. Grymt bra läsning. Efter jag lästa denna bok fick jag upp intresset för det hela och kan de flesta tricks idag för att ge en bra läsning. jag vet även flera som tjänar grova pengar på detta men jag är en skeptiker så jag gör det för skojs skull för att busa lite med folk. Men om man vill tjäna pengar så går det bra. Jag vet flera spå damer som tar en 3tusen för en helg med seanser x 15 pers. Det blir ju 45 tusen per helg och runt 200000 i månaden.

Alla borde lära sig teknikerna så de vet. Sjukt kul att driva med folk. Men jag avslöjar alltid efteråt att jag bara lurades och använde tekniker och jag tar alldrig betalt ooch jag tar inte kontakt med andar då jag inte tror de finns och vill därför inte lura till mig pengar av stackars familjer som sörjer sina döda barn och vill ha kontakt. Det får ju finnas lite hejd på girigheten va ? =)=)=)

Det där verkar jobbigt och framför allt dyrt.
Om man ska spå någon låt säga 10 mil från där man bor och denna personen ska komma om ett par dagar, då ska man köra dit och kanske låta någon leka försäljare, det kostar mer än att bli spådd.
Det kan man inte tjäna något på om man tar under 500-lappen för en sittning.
Krångligt.

Då är det bättre att verkligen kunna spå.
Citera
2011-02-24, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Jag har under en längre tid funderat på att gå till en spådam/herre. Dels är jag en väldigt stor skeptiker och vill få bevisat att det funkar, dels vill jag veta om jag har något roligt att se fram emot eller om livet kommer vara skit fram till det oundvikliga slutet.
Anledningen till att jag inte låtit spå mig hittils är att jag är fruktansvärt rädd för att få reda på något som jag absolut inte vill veta, t.ex. bilolycka, cancer eller fotvårtor osv.
Därför är det kanske en bra idé att spå sig själv, tänker jag. Så, du som kan det: har du lust att tala om hemligheten?

Varför får moderatorer starta tramsiga tramstrådar? Såklart ingen kan spå. Det kan ingen.
Citera
2011-02-24, 17:37
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beardo
Varför får moderatorer starta tramsiga tramstrådar? Såklart ingen kan spå. Det kan ingen.

Vad baserar du det på? Har du provat?
Citera
2011-02-24, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beardo

Tror inte jag heller, och tror inte han var moderator när han gjorde tråden (6 år sedan..)
Citera
2011-02-24, 19:27
Medlem
amilofss avatar
Jag tror absolut att man kan spå, jag var hos en spåkvinna för några år sedan hon hade alla rätt.
(har skrivit om det i en tråd här, orkar inte leta upp den)

Det lite konstiga med besöket var att jag visste exakt vilket av alla 74kort jag drog...

Öppet sinne.
Citera
2011-02-25, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amilofs

Det lite konstiga med besöket var att jag visste exakt vilket av alla 74kort jag drog..

Det är ju inte alls konstigt, Jag visste ju vilka korten var innan du ens visste om det själv.
Citera
2011-02-25, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mummie
Det där verkar jobbigt och framför allt dyrt.
Om man ska spå någon låt säga 10 mil från där man bor och denna personen ska komma om ett par dagar, då ska man köra dit och kanske låta någon leka försäljare, det kostar mer än att bli spådd.
Det kan man inte tjäna något på om man tar under 500-lappen för en sittning.
Krångligt.

Då är det bättre att verkligen kunna spå.

Varför man gör så de första åren är för att skaffa sig ett OTROLIGT rykte som att verkligen vara the REAL DEAL så att säga. Och så vill man ju att de återkommer för resten av sina liv. Då pratar vi om mera cash i inkomst. Men först måste ryktet komma, sedan kan man håva in pengarna utan att behöva göra undersöka "offren" eller vad vi nu ska kalla dem. När de väl gått på bluffen kommer de tillbaka, så det är viktigt att få till en FET LÄSNING första gången.

Sedan kan folk som kallar sig mediums börja erbjuda dem kurser ( för att de varit såååå mottagliga och "lättlästa" och verkar ju ha talang för detta ( dvs lätt lurade).. Så med kurserna kommer några tusen lappar, och sedan läsning varje månad och lite seanser så kan man nog få en 5-10 tusen för varje "offer" per år om det går bra. Lägg ihop en 100 offer gånger 10 lax så har du en mille om året. Inga dåliga pengar för att åka ut och göra grund arbetet och hälsa på dem i smyg. De som gör HISTORISKA läsningar blir LEGENDER och de är de som tjänar de stora pengarna.

Om du inte förstår vad som skiljer dem som vill göra en kass läsning mot de som vill bli BÄST, KÄNDAST, RIKAST OCH INFLYTELSERIKAST så vet jag inte om du är lämplig för att göra någon större karriär inom detta. Kolla in Hollywood-spåkärringar som kan ta 5000-10000 spänn i timmen. De tjänar 10 millar om året. Du kan väll köra på din magiska kraft och komma halvägs så kan du väll låta dem som vill tjäna de feta stålarna göra en riktigt bra bakgrunds undersökning på sina offer så de kan göra THE READING OF THE CENTURY. På så vis sprids legenden om sig själv. Du borde läsa boken jag rekomenderade i mmin text. Den tar upp allt sådant här och varför det är bra att göra med förarbete än den sitt offer. Det är lite som krigsföring eller schack kan man säga. Den som läst/studerat mest i ämnet kan lura den andre och vinner därmed. Simple as that.
Citera
2011-02-25, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Jaha, men kan nån svara på vad det är de gör? Vad består spådomen av? Om en spåtant skulle säga att jag är arbetslös och halvt utslagen om två år, är det något som kommer att hända om jag fortsätter livet i gamla invanda fotspår, är det något som det finns en viss risk för ska hända, eller är det något som är helt omöjligt att undvika?

Ofta kan man förändra händelserna, men inte alltid. Ibland händer saker utanför personens kontroll. Men man har rätt så bra kontroll på sitt liv om man vill.

Jag använder inte kort, kula eller annat utan ritar en bild. Kan inte själv påverka bilden men kan misstolka den. Särskilt om jag är för trött. Fast ibland blir bilden tydlig, men har inte så mycket tid att göra större bilder. Tyvärr.
Senast redigerad av skellefteewa 2011-02-25 kl. 20:55.
Citera
2011-02-26, 18:08
Medlem
Har följt era inlägg här med intresse. Har själv spått mig via telefonen en gång, och INGET av det som jag fick reda på stämde överhuvudtaget!!!
Ändå, så var detta en person med "mångårig erfarenhet"" och hela det andra köret ni vet... *L*
Allt i från att se speciella problem, o det ena med det andra....

Hon tyckte tydligen att jag hade en massa problem.
Tror inte att dom är så speciellt seriösa egentligen, dom här personerna som håller på med detta.
Verkar vara mycket manipulerande och rena härskarteknikerna som dom använder sig av!
Dessutom, så ville hon att jag skulle köpa en olja också, men det gjorde jag alldrig (det var kanske det som var felet?!) *L*
Eftersom detta var via telefon, så vet man ju ej vad det är för slags människor som döljer sig där...
Vem vill råka illa ut??!!!
Ingen...men det ÄR många som gjort det pga oseriösa personer som mer eller mindre tvingar sig på sina kunder sina tjänster och TAR bra betalt för sina tjänster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in