2011-02-20, 22:46
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Jag har under en längre tid funderat på att gå till en spådam/herre. Dels är jag en väldigt stor skeptiker och vill få bevisat att det funkar, dels vill jag veta om jag har något roligt att se fram emot eller om livet kommer vara skit fram till det oundvikliga slutet.
Anledningen till att jag inte låtit spå mig hittils är att jag är fruktansvärt rädd för att få reda på något som jag absolut inte vill veta, t.ex. bilolycka, cancer eller fotvårtor osv.
Därför är det kanske en bra idé att spå sig själv, tänker jag. Så, du som kan det: har du lust att tala om hemligheten?
Anledningen till att jag inte låtit spå mig hittils är att jag är fruktansvärt rädd för att få reda på något som jag absolut inte vill veta, t.ex. bilolycka, cancer eller fotvårtor osv.
Därför är det kanske en bra idé att spå sig själv, tänker jag. Så, du som kan det: har du lust att tala om hemligheten?
Okej. Nu har en massa folk som inte gör det själv bara snackat om att det inte funkar, ni får alla tro vad ni vill men jag kan dela med mig av min synvinkel.
Jag spår med tarotkort och pendel och har gjort det i ca 3 år nu. Jag är alltså en riktig amatör. För tro mig, Att spå med tarotkort är RIKTIGT svårt att lära sig om man inte går typ någon slags intensivkurs. Det finns runt 74 kort som alltså ska beskriva varenda aspekt av vårt liv. Vilket innebär att när man väl är riktigt bra så kan man associera(stavning) ett endaste kort med ca 50 grejer. Så det är väl inte så konstigt att det blir luddigt? Ibland kan jag nästan bara gissa mig till vad korten försöker säga.
Några bevis på att det funkar:
För lite mer än ett år sen: När jag och min vän använde pendeln, ni vet en sån där kristallformad sten som hänger på en kedja, på ett papper där vi hade ritat ut bokstäver. Hon frågade vad hennes nästa pojkvän skulle heta. Den svarade att han skulle heta lukas med k (hon ahde nyligen varit ihop med en kille som hette lucas). Månader gick och hon hade lite mindre förhållanden här och där men det mesta sket sig. Ett och ett halvt år senare så träffade hon en kille som hette Lukas och dom har varit ihop i snart åtta månader

Sen nu nyligen så berättade hon att jag höll på med tarotkort och han ringde mig och undrade vilket kort som var "Hans". Notera att jag inte kände honom väl alls då. Jag berättade att det var bägarkungen och han bad mig att läsa högt vad han stod för. Jag berättade att bägarkungen var (Enligt boken jag hade) en riktigt gentleman som ville alla gott, och att han hade vild fantasi och älskade sci-fi och fantasyböcker/filmer. Lukas tystnade i luren och jag fick senare reda på att han har två hela bokhyllor fyllda med fantasyböcker och filmer. Samt så hade han tydligen haft en strikt uppfostran och var en riktig toffel till pojkvän eftersom hans mamma hade uppfostrat honom till att vara en gentleman no matter what.
Det var min historia i alla fall. Hoppas det gjorde någon nytta!