Helt sjukt att både TS och friatider.se har ryckt krönikan ur sitt sammanhang och använder det som ett bärande element för att förstärka polariseringen vi ser idag.
Grabben har avreagerat sig och det på en, i min mening, oprofessionell nyhetssida där en till oseriös vinklad nyhetssida reagerar.
Låt grabben vara frustrerad.
Och han skriver så här, för att rätta ditt inlägg;
Citat:
Jag tycker inte att vi delar kultur. Flintastek och jantelag, fula kläder och Eddie Meduza – det är saker jag helt enkelt inte kan stå för. Ni är så tråkigt vanliga att det konstigaste ni kan se utan att kollektivt sätta fredagstacon i halsen är Simon Zions klädstil i Idol. Ni pratar med äckliga dialekter. Jag tycker att ni smutsar ner vårt land.
Ni använder ofta uttrycket "kulturberikare" ironiskt om invandrare. Jag skulle aldrig ens kalla er det på skoj. Er version av svensk kultur är lika meningslös som en Billys bokhylla, och lika flottigt motbjudande som bearnaisessåsen ni dränker er mat i. Jag skulle ärligt talat fylla landet med IS-soldater om det betydde att ni försvann – de har i alla fall någon sorts känsla för form och stil.
Jag brukade vara stolt över att komma från Sverige, nu känns det som att hela landet har förvandlats till Ullareds camping. Om det är ni som är vanliga svenskar vill jag inte vara svensk längre.