2013-11-27, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murder_u
Vilket jävla namn. Låter som två dansband som har frontalkrockat.
Han lär haft en jävlig uppväxt med två sjuka kulturmarxister som föräldrar.

Ja eller så är han stigmatziserad av föräldravalet. Nåja så mycket till val hade han inte född naturligt som loser.
Citera
2015-11-02, 23:00
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Vilken nörd.

Men han är ung, knappt en räkel ens: han kanske växer till sig.
Nej, det verkar som om han aldrig växte upp:

http://nyheter24.se/nyheter/kronikor...llaredssverige
Citat:
Ursprungligen postat av Teodor Stig-Matz
Jag satt precis och kollade på talet du höll i Trelleborg en vecka innan morden i Trollhättan. Talet där du sa att flyktingar är respektlösa och att de inte delar vår kultur. Talet där du sa att det är dags att vi tar vårt land tillbaka.

Jag tänker att vi inte är så olika du och jag, Kent. Inställningen du har gentemot invandrare liknar nämligen sättet jag ser på ditt parti och era väljare.

Jag tycker inte att vi delar kultur. Flintastek och jantelag, fula kläder och Eddie Meduza – det är saker jag helt enkelt inte kan stå för. Ni är så tråkigt vanliga att det konstigaste ni kan se utan att kollektivt sätta fredagstacon i halsen är Simon Zions klädstil i Idol. Ni pratar med äckliga dialekter. Jag tycker att ni smutsar ner vårt land.

Ni använder ofta uttrycket "kulturberikare" ironiskt om invandrare. Jag skulle aldrig ens kalla er det på skoj. Er version av svensk kultur är lika meningslös som en Billys bokhylla, och lika flottigt motbjudande som bearnaisessåsen ni dränker er mat i. Jag skulle ärligt talat fylla landet med IS-soldater om det betydde att ni försvann – de har i alla fall någon sorts känsla för form och stil.

Jag brukade vara stolt över att komma från Sverige, nu känns det som att hela landet har förvandlats till Ullareds camping. Om det är ni som är vanliga svenskar vill jag inte vara svensk längre.

Jag delar inte er syn på flyktingmottagande. Men jag har ändå svårt att bli arg över er främlingsfientlighet – eftersom det är något jag känner så starkt gentemot er.

Jag har inte särskilt många som er i min bekantskapskrets. Det har inte mina föräldrar heller. Människor som er mobbade mig i skolan. Jag växte upp med människor som er – och jag hatade det.
Citera
2015-11-02, 23:19
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
Teodor Dante Stig-Matz på Möllan.nu anser att Sverigedemokrater skall steriliseras.

http://möllan.nu/2013/08/21/ondagskr...ska-foraldrar/

Vad anser ni om detta utspel? Läs gärna hela krönikan och posta era kommentarer. Detta är ju näthat de luxe.

Teodor Dante bor i ett villaområde i Eslöv, i ett hus med stor pool. Väl skyddad från mångkultur. Han är 19 år gammal.

Edit : Bild på Stig-Matz
http://avpixlat.info/wp-content/uplo.../stig-matz.jpg

Någon borde ångra sig som fan att han inte körde med kondom för typ 22 år sedan.
Snacka om pinamt att vara inblandad i den där katastrofen i ett par skor.
Citera
2015-11-03, 01:28
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
PK:iter lider av narcissism. Cimmerians analys av deras personlighet var klockren.

Jag vill läsa "Cimmerians analys". Var kan jag hitta den?
Citera
2015-11-03, 01:29
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Teodor Dante Stig-Matz vill fylla landet med IS-muslimer

Teodor Dante Stig-Matz på vänstersajten Nyheter24 vill fylla landet med IS-muslimer.
Han menar att om SD kunde försvinna om Sverige fylldes med IS-muslimer så skulle han tillåta det.

Citat:
Ursprungligen postat av Journalistkommunisten Teodor Dante Stig-Matz
Jag skulle ärligt talat fylla landet med IS-soldater om det betydde att ni försvann

http://www.friatider.se/nyheter24-fy...om-r-star-p-sd

Orginalartikel: http://nyheter24.se/nyheter/kronikor...llaredssverige

Nu är frågan: Har han rätt?
Tänk igenom noga nu. Han väljer alltså att fylla landet med muslimer för att få bort SD. Alltså måste det ligga något bakom detta t.ex. att SD är farliga? Är det så att SD måste beskämpas med alla medel?

Om SD kommer in i en regering. Blir det krig då mellan Svenskarna och vänstern?
Citera
2015-11-03, 01:47
Medlem
Ake.Jimmiesson666s avatar
Jag ser bara en osammanhängande text full av hat och fördomar.

Ändå tänker jag ofta att jag skulle vilja mura in småstäderna ni bor i och kasta bort nyckeln.

-Ja för alla som röstar på SD bor ju i varsin by med 15 invånare...

Att personen bakom detta hat är allvarligt sinnesrubbad behöver man inte vara varken geni eller psykiatriker för att inse.

Med tanke på allt hat mot svenska orter och folk så borde han kanske inte använda pseudonymen "Stig-Matz" vilket för tankarna till något lokalt dansband från en liten ort i någon värmlänsk skog
Citera
2015-11-03, 01:58
Medlem
Här bor amöban som glorifierar världens ledande terrorsekt IS som halshugger och bränner människor till döds: Fasanvägen 8, 241 93, Eslöv.
Vilket hån mot alla de som faller offer för IS i deras slakt på såväl kristna, kurder, moderats muslimer samt även kvinnor och barn. Att du Teodor postar detta visar på total avsaknad av empati. Vilket psykbryt till individ.
Citera
2015-11-03, 01:59
Bannlyst
Jag kan bara stämma in. Hatar också ullaredssverige.

Mycket bra artikel

Ingen har någonsin gillat den svenska arbetarklassen varken dess inställning eller dess bristande funktion
Citera
2015-11-03, 02:01
Medlem
i1s avatar
Helt sjukt att både TS och friatider.se har ryckt krönikan ur sitt sammanhang och använder det som ett bärande element för att förstärka polariseringen vi ser idag.

Grabben har avreagerat sig och det på en, i min mening, oprofessionell nyhetssida där en till oseriös vinklad nyhetssida reagerar.

Låt grabben vara frustrerad.

Och han skriver så här, för att rätta ditt inlägg;
Citat:
Jag tycker inte att vi delar kultur. Flintastek och jantelag, fula kläder och Eddie Meduza – det är saker jag helt enkelt inte kan stå för. Ni är så tråkigt vanliga att det konstigaste ni kan se utan att kollektivt sätta fredagstacon i halsen är Simon Zions klädstil i Idol. Ni pratar med äckliga dialekter. Jag tycker att ni smutsar ner vårt land.

Ni använder ofta uttrycket "kulturberikare" ironiskt om invandrare. Jag skulle aldrig ens kalla er det på skoj. Er version av svensk kultur är lika meningslös som en Billys bokhylla, och lika flottigt motbjudande som bearnaisessåsen ni dränker er mat i. Jag skulle ärligt talat fylla landet med IS-soldater om det betydde att ni försvann – de har i alla fall någon sorts känsla för form och stil.

Jag brukade vara stolt över att komma från Sverige, nu känns det som att hela landet har förvandlats till Ullareds camping. Om det är ni som är vanliga svenskar vill jag inte vara svensk längre.
Citera
2015-11-03, 02:08
Medlem
Ake.Jimmiesson666s avatar
Jag trodde att artikeln var författad av en random dåre som fått sin insändare publicerad i vänsterblaskan men vid närmare efterforskning så ser jag att denna dåre som hyllar IS och hatar Svenskar är anställd på Nyheter24....

Detta är ju helt jävla otroligt. Har några andra skitblaskor skrivit om denne skribent? Bör ju finnas ett visst nyhetsvärde minst sagt även för gammelmedia, trots att dom är åsiktsfränder.

från facebook 5 dagar sen: Woo, har skrivit om veckan som gick i Paradise Hotel för min nya arbetsplats Nyheter24

Sist in först ut eller?
Citera
2015-11-03, 02:19
Jag har en bra lösning på allas problem. Varför begår helt enkelt inte Teodor Dansband självmord? Då hade han sluppit dela nationalitet med flintasteksätande Gekås-svennar. Då hade han inte behövt må dåligt över sin härkomst. Då hade han inte behövt känna hatet pulsera i ådrorna länge. Bara snöra upp en snara i ett lämpligt vindsutrymme, tömma blåsa och tarm i förväg (så att det inte blir kladdigt på golvet när musklerna slutar fungera), samt sparka undan stolen under sig.

Teodor, om du läser detta. Befria dig själv från lidande. Låt Marcus Jannes inspirera dig till att ta klivet in i mörkret. Du vet att vi alla hade blivit gladare av en sådan utveckling, både du själv och vi andra.
Citera
2015-11-03, 02:29
Avstängd
Efternamnet Matz är inte särskilt vanligt; jag förmodar att Dante är släkt med (sonson till?) Richard Matz, en filosof av det flummigare slaget från Skåne. Intressant nog har Ricky forskat en hel del på Heidegger; dennes samarbete med nazisterna och de möjliga kopplingarna mellan hans filosofi och deras tänkande är ju välkända frågor i modern idéhistoria. Om mamma Oline Stig utforskade sina egna anfäders nazisympatier så är det inte så svårt att tänka sig ett parallellt intresse för nazianstuckna tyska tänkare.

Men Teodor Dante framstår verkligen som ett riktigt hårt stolpskott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in