Citat:
Ursprungligen postat av
Feru
Beror på vad du vill med Sverige. Om värderingar är det enda du bryr dig om, så är det väl inte helt omöjligt om samhället kraschar först, och byggs upp igen. Men om du inte vill att svenskarna ska bli brunare i framtiden, då är du väldigt naiv. Jag misstänker dock att du är en vanlig konservativ som skiter i etnicitet och arv? Dock känns det samtidigt fel att kalla dig konservativ isåfall, av den anledning att konservatismen handlar mycket om att bevara. Då är etnicitet något väldigt grundläggande och fundamentalt att bevara enligt mig.
Om vi bortser från den eviga diskussionen huruvida SD är en kontrollerad opposition, pragmatiska taktiker eller genuina zionister så spelar det mindre roll för trådens ämne om man med "konservativ" menar SD, SVP, eller vanlig jävla radhuskonservativ medelsvensson. Jag använder i det här fallet konservativ som ett samlingsbegrepp för alla dom som reagerar negativt mot dom, från etablissemanget, ständigt lanserade ideologiska trenderna som indirekt eller direkt vill utplåna, alternativt omdefiniera den traditionellt svenska nationen, traditionen och etniciteten.
Angående frågan om det går att göra någonting åt dessa pseudo-religiösa ideologiska tendenser som ständigt återkommer gång på gång i Sverige, så vill jag bara – som ett eventuellt svar varför det är så – påminna om hur den riktigt konservativa rörelsen, som skulle kunna fungera som en motvikt mot allt detta, är otroligt ekonomiskt eftersatt jämförbart med andra ideologiska rörelser.
Timbro finansieras av Svenskt Näringsliv, den Neo-konservativa rörelsen i USA finansieras av mediamän som Conrad Black, Rupert Murdoch och rika NYC-miljardärer som Bruce Kovner och Roger Hertog. Samtidigt är den svenska extremvänstern duktiga på att fixa finansiering av offentliga medel genom att saluföra "rätt" åsikter som ligger i rätt i tiden, och genom ren Trotskistisk infiltration av statliga myndigheter. Samtidigt består den svenska konservativa rörelsen (i den mån man kan prata om en sådan) av diverse bloggar och profil-skribenter här på Flashback som knappast får någon lön för sin möda, eller har några ekonomiska muskler att röra sig med överhuvudtaget.
Om man verkligen vill göra någonting radikalt för sitt land kanske man borde försöka leta finansiering för en framtida lobbyorganisation från ett land som
Ryssland.
Innan den svenska extremvänstern fifflade in sina giriga sugsnablar in i den svenska statskassan så var man på 60-70-talet delvis finansierat av dåtida Sovjetunionen, så varför skulle inte "vi" kunna göra samma sak?
Jag vet att det låter anti-intuitivt och jag vet också att den svenska ryss-skräcken är enorm, men det nutida Ryssland är snarare antitesen för den globalism och det upplösandet av kulturell identitet och tradition som resten av hela västvärlden till fullo anammar.