2013-08-21, 17:17
Medlem
StonedSeans avatar
Tjena,

Är inne på blocket och tittar lite och hittade denna: http://www.blocket.se/vi/48606951.htm?ca=10

En PGO PMX Naked från 2007 med nästan allt i toppskick. Ringde och snackade med ägaren och det mesta var i toppskick. Han hade bytt ut luftfiltret = behöver ge motorn lite gas när du startar den, det var också en spricka i bensin locket och lite repor endast på registrerings skylten. Mopeden är ungefär i toppskick och lockade mig sjukt mycket. Själv bor jag i centrala Uppsala vilket betyder att vi måste hyra släp och åka till Gävle för att hämta den. Jag har hört att man kan hyra släp för runt 200:- (3 timmar), men kommer dessa släp fungera att montera fast på min fars Kia Sportage 2011?

Min fråga till er är.. är denna moped värd? Har haft svårigheter att hitta något bra, och för detta pris verkar denna moped som ett riktigt bra kap Vill gärna höra er feedback, uppskattar alla svar!

Ha det gött,

Sean

Edit: Han har papper och registreringsbevis på mopeden, den är inte stulen.
2013-08-21, 17:19
Medlem
Scraps avatar
Hur gammal är du? Man kör oftast inte med en moped mer än två år och på den tiden så bör den hålla sig i gott skick. Köp den tycker jag.
2013-08-21, 17:22
Medlem
Sekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSean
Tjena,

Är inne på blocket och tittar lite och hittade denna: http://www.blocket.se/vi/48606951.htm?ca=10

En PGO PMX Naked från 2007 med nästan allt i toppskick. Ringde och snackade med ägaren och det mesta var i toppskick. Han hade bytt ut luftfiltret = behöver ge motorn lite gas när du startar den, det var också en spricka i bensin locket och lite repor endast på registrerings skylten. Mopeden är ungefär i toppskick och lockade mig sjukt mycket. Själv bor jag i centrala Uppsala vilket betyder att vi måste hyra släp och åka till Gävle för att hämta den. Jag har hört att man kan hyra släp för runt 200:- (3 timmar), men kommer dessa släp fungera att montera fast på min fars Kia Sportage 2011?

Min fråga till er är.. är denna moped värd? Har haft svårigheter att hitta något bra, och för detta pris verkar denna moped som ett riktigt bra kap Vill gärna höra er feedback, uppskattar alla svar!

Ha det gött,

Sean

Edit: Han har papper och registreringsbevis på mopeden, den är inte stulen.

Det är en väldigt bra moped. Och ett bra pris. Du kan säkert få ner den till 4000 om du på plats ger han 4000 i handen och säger räkna dom. Så kommer han nog tacka ja. Du har trots allt åkt en lång bit. Jag tycker du ska köpa den. Bra moped bra märke lätt att meka med och billiga delar. Lycka till PS Det är bra pris för modellen.
2013-08-21, 17:31
Medlem
Du inser att den är buskörd av en grabb va? Hade inte velat köpa min gamla moppe som jag lekte med...
2013-08-21, 17:38
Medlem
StonedSeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sekar
Det är en väldigt bra moped. Och ett bra pris. Du kan säkert få ner den till 4000 om du på plats ger han 4000 i handen och säger räkna dom. Så kommer han nog tacka ja. Du har trots allt åkt en lång bit. Jag tycker du ska köpa den. Bra moped bra märke lätt att meka med och billiga delar. Lycka till PS Det är bra pris för modellen.
Låter bra, tack för feedbacken. Däremot har jag ett problem... Funkar det att fästa en släpvagn på min fars bil? Enligt han finns det ingen "krok" på bilen eller något liknande. Är detta sant/vad ska jag göra?
2013-08-21, 18:16
Medlem
Sekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSean
Låter bra, tack för feedbacken. Däremot har jag ett problem... Funkar det att fästa en släpvagn på min fars bil? Enligt han finns det ingen "krok" på bilen eller något liknande. Är detta sant/vad ska jag göra?

Ja det kan vara sant. Kolla om du ser en krok kolla under bilen ibland finns det en som man kan dra fram på nyare bilar eller en knapp som gör att den kommer ut automatiskt. Annars finns det ingen. Då kan du inte göra så mycket. Då får du fixa en annan bil med dragkrok.
2013-08-21, 19:39
Medlem
StonedSeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sekar
Ja det kan vara sant. Kolla om du ser en krok kolla under bilen ibland finns det en som man kan dra fram på nyare bilar eller en knapp som gör att den kommer ut automatiskt. Annars finns det ingen. Då kan du inte göra så mycket. Då får du fixa en annan bil med dragkrok.
Vilka alternativ har jag att ta mopeden från Gävle till Uppsala? Några tips?
2013-08-24, 09:13
Medlem
vad ska man med en eu-moped till? varför säljer dem eu-mopeder? haha :P ser ju ut som att han satt på blinkers å div själv..

min kompis jobbar på SJ, du kan köpa en sån "special biljett" , ett tillägg på ca 300kr utöver det vanliga biljettpriset, så kan du ta ombord den på tåget, alltså speciella "lastvagnar", där folk kan sätta ex cyklar, mopeder, eller andra "mindre" föremål som är för stora för att klassas som vanligt bagage.

Detta gjorde jag vid ett tillfälle då jag skulle ha hem en crosscykel från sthlm till gbg, väldigt enkelt och bekvämt ;-)

Är det inte bättre att du köper en 30 moppe å trimmar den, slippa försäkring å skit..dessutom kommer du inse hur "tråkigt" det är att ligga på vägen med en moppe som inte går snabbt, och enmassa irriterade bilister i röven som vill köra om men som inte vågar...

Sen till frågan om det går att koppla ett släp på din farsas Kia, wtf, de väl bara gå ut å kolla bak på bilen om den har en dragkrok eller inte, har den inte det, så går det inte att koppla ett släp, men om den har det, så går det att koppla på ;-) haha inte svårare än så
2013-09-16, 18:25
Medlem
LågOchLångsams avatar
Du får hålla dig till en tråd med dina mopedfrågor, här blir det låset!

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in