Har frsk installera xp pro p en dator och fr alltid samma problem. Det gr inte att kra windows update eller gra ngonting i princip d svchost alltid gr upp till 100% och gr datorn helt obrukbar. Jag har googlat som en idiot fr att lsa problemet d det verkar vara en ganska vlknd bugg, har dock inte lyckats lsa problemet.
Det verkar vara ett inbyggt fel nr man installerar en version som har SP3 frn brjan, och en lsning kan vara att gra en roll-back till SP2 och sen installera SP3. Trg som jag r s fattar jag inte hur jag ska gra en roll-back bara eller avinstallera SP3, d den var installerad frn brjan.
Kan jag installera SP2 ver SP3, eller hur tar jag bort SP3? Alla lsningar r vlkomna d jag blir helt dum i huvudet p detta problemet.
Finns det en trd som redan behandlar problemet s hnvisa mig grna dit, fr jag kommer snart brja sl snder saker om jag inte fr bukt med den hr skiten.
Det har jag inga minnen av att den var ngot problem men den, visst det kunde ta lite tid ibland innan den fick kontakt med vr WSUS server och brjade hmta updates.
Men en XP med SP3 s kan du inte backa till SP2, du behver installationsmedia fr XP med SP2. Du kan inte lgga SP2 p SP3.
Ge datorn mer tid att hmta vad du behver, ett par omstartsfrsk s kanske det lossnar.
Det har jag inga minnen av att den var ngot problem men den, visst det kunde ta lite tid ibland innan den fick kontakt med vr WSUS server och brjade hmta updates.
Men en XP med SP3 s kan du inte backa till SP2, du behver installationsmedia fr XP med SP2. Du kan inte lgga SP2 p SP3.
Ge datorn mer tid att hmta vad du behver, ett par omstartsfrsk s kanske det lossnar.
Hm, jag fr med andra ord ladda ner en SP2 version frn piratbukten.. Kan jag anvnda samma cd-key som kom med SP3 versionen om jag laddar ner version med SP2?
Jag har krt en crackad version innan, kan va s att den har lmnat kvar rester som skapar buggen nu nr jag istllet formaterat och installerat frn en OEM-CD? Tnkte man kanske ska kra Killdisk innan nyinstallation och se om det lser problemet. r det vrt att testa eller r det en ondig process?
Jag har krt en crackad version innan, kan va s att den har lmnat kvar rester som skapar buggen nu nr jag istllet formaterat och installerat frn en OEM-CD? Tnkte man kanske ska kra Killdisk innan nyinstallation och se om det lser problemet. r det vrt att testa eller r det en ondig process?
Mja, vill vara riktigt sker p detta s r Killdisk ett alternativ. Aning en lng process, men kan vara vrt ett frsk.
Mja, vill vara riktigt sker p detta s r Killdisk ett alternativ. Aning en lng process, men kan vara vrt ett frsk.
Mh, jag har nmligen testat typ tre olika crackade versioner innan som hade samma problem. Tnkte att det r vl fel p pirat-skiten s jag infrskaffade mig en ny OEM-CD istllet i hopp om att lsa problemet. Till min stora frvning s kvarstr precis samma fel, och den gemensamma nmnaren r att alla dessa piratversioner och OEM-versionen var pre-SP3. Det mest logiska verkar d vara det r SP3 som skapar problemet, men ter sig nd rtt mrkligt att det skulle vara s. Antingen det eller s mste det vara ngot skit i datorn som blir kvar efter vanlig formatering.
tog du bort den gammle partionen och skapade en ny innan du formaterade (minskar risken att det finns ngot gammalt kvar)
tog du bort den gammle partionen och skapade en ny innan du formaterade (minskar risken att det finns ngot gammalt kvar)
mvh
t
Sjlvklart. Ta bort partition, skapa partition, formatera, installera. Har t.o.m krt den lnga NTFS- formateringen fr att se s det inte r fel p disken, samma problem kvarstr dock varje gng. svchost gr upp till 99% varje gng jag gr ngot, som att ppna en webbsida, frska installera ett program eller kra windows update.
Hopp, krde dban utan resultat, samma fel som innan.. Har nu spenderat ytterligare en dag p att frska lsa detta mystiska problem dr jag nog testat varenda fix som jag hittat p Google.
Efter tv dagars ominstallationer, felskning, googlande och applicerande av diverse fixar s har jag nu lst problemet, och knner rligt talat att jag lika grna kan beg sjlvmord d min existens r helt verfldig med tanke p hur simpel lsningen var..
Den magiska lsningen:
Installera IE 8
Trden kan lsas eller sammanfogas med trden fr ominstallation. Nu blir det seppuku fr min del, eller benzo. Har inte riktigt bestmt mig.. God kvll och tack fr svar.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!