Citat:
Ursprungligen postat av Roger Pontare
Har läst igenom tråden men har svårt att förstå vad dom egentligen tror på, vad går deras religion/tro egentligen ut på? Tror dom tex på ett liv efter döden?
Vad jag har förstått är att dom verkar vara sjuka kaptalister...
Folk verkar tro att man är sin kropp nuförtiden...
Scientologin tror på att du är en odödlig själ, även kallad thetan. Dessa själar har ett visst sinne som spelar in negativa händelser. Om du t.ex är med om en bilkrock nån gång och sen ser en bilkrock kan du bli påmind av detta sinne vilket kan medföra vissa besvär, du kan bli hysterisk, eller kanske apatisk.
För 75milj. år sedan så tror scientologer att du bodde på en annan planet som styrdes av kejsaren Xenu. Du blev nedfrusen och transporterad till jorden o bombad med vätebomber vid en vulkan, när din själ (DU) sedan försökte åka bort från jorden så blev du infångad i en thetan fälla och förd till en biosalong där du hjärntvättades i flera dygn. Sen hittade dessa själar människokroppar som dom "tog upp". Efter hjärntvätten hade själarna blivit lurade att dom alla var 1, alltså tog flera själar upp samma kropp.
Så alltså om man ska tro på allt detta så är du (som själ) inte ensam i din kropp.
Efter fler o fler livstider samlar du på dig mer och mer av detta negativa sinne, för att bli av med det måste du få en viss terapi, sk. auditering.
Vill förövrigt säga att jag tycker det är dåligt hur vissa beskriver hela xenu historien och scientologernas tro: "befriad från dessa utomjordiska parasiter..."
Dom tror inte på att dom har en massa parasiter på sig... dom flesta av dom vet inte ens om allt det jag nyss skrev.