2005-12-19, 15:17
Medlem
Andrees avatar
Scientologi

Vet ej om detta postats tidigare....
http://user.tninet.se/~haj197g/

jag har starka funderingar på att samla ihop ett gäng och störta scientologin i Sverige.
Finns det några här som skulle kunna tänka sig att delta i kampen?
Observera, helt fredligt, och inom lagens gränser...
Citera
2005-12-19, 15:22
Medlem
xaragorns avatar
Ron - poeten

Citat:
I have a deity
It sits
Upon a mist
And says
Nuts

Säg bara tid och plats.
Citera
2005-12-19, 19:05
Bannlyst
Jag är helt på! lova att PM:a innan bara!
Citera
2005-12-20, 01:26
Medlem
Ni har väl lyssnat på PKK's gamla program i P3, stor humor när dom intervjuar Gun Lancai.
Men annars, lycka till killar.

http://www.sr.se/cgi-bin/p3/programsidor/artikel.asp?ProgramID=985&artikel=247542
Citera
2005-12-25, 13:49
Medlem
Leffeboys avatar
Lämna dem ifred!

Citat:
Ursprungligen postat av Andree
Vet ej om detta postats tidigare....
http://user.tninet.se/~haj197g/

jag har starka funderingar på att samla ihop ett gäng och störta scientologin i Sverige.
Finns det några här som skulle kunna tänka sig att delta i kampen?
Observera, helt fredligt, och inom lagens gränser...

De självdör snart...Då är islam en betydligt hårdare nöt att knäcka, denna religion kryper in på bara din kropp och skall styra dig politiskt/socialt.
Har du kämparglöd så lägg dina tag där.
Citera
2005-12-25, 15:09
Medlem
pipparns avatar
Störta? hur då menar du?
Citera
2005-12-27, 18:06
Medlem
Boofs avatar
http://sv.wikipedia.org/wiki/Scientologi
Bl.a. står det: Den mest uppmärksammade av dessa hemliga kursdokument, OTIII, handlar om rymdkejsaren Xenu. Denne onde kejsare ska för 75 miljoner år sedan ha utfört ett massmord då han fraktade hit miljarder utomjordingar och med hjälp av vätebomber dödade dem. Deras odödliga själar, thetaner, ska nu ha klamarat sig fast vid människorna som ett slags andliga parasiter (kroppsthetaner) och orsakar olika problem. Människan ska enbart kunna befrias från dessa parasiter med hjälp av scientologins metoder

jävla idioter
Citera
2005-12-28, 21:50
Medlem
pipparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Pontare
Har läst igenom tråden men har svårt att förstå vad dom egentligen tror på, vad går deras religion/tro egentligen ut på? Tror dom tex på ett liv efter döden?
Vad jag har förstått är att dom verkar vara sjuka kaptalister...

Folk verkar tro att man är sin kropp nuförtiden...
Scientologin tror på att du är en odödlig själ, även kallad thetan. Dessa själar har ett visst sinne som spelar in negativa händelser. Om du t.ex är med om en bilkrock nån gång och sen ser en bilkrock kan du bli påmind av detta sinne vilket kan medföra vissa besvär, du kan bli hysterisk, eller kanske apatisk.
För 75milj. år sedan så tror scientologer att du bodde på en annan planet som styrdes av kejsaren Xenu. Du blev nedfrusen och transporterad till jorden o bombad med vätebomber vid en vulkan, när din själ (DU) sedan försökte åka bort från jorden så blev du infångad i en thetan fälla och förd till en biosalong där du hjärntvättades i flera dygn. Sen hittade dessa själar människokroppar som dom "tog upp". Efter hjärntvätten hade själarna blivit lurade att dom alla var 1, alltså tog flera själar upp samma kropp.
Så alltså om man ska tro på allt detta så är du (som själ) inte ensam i din kropp.
Efter fler o fler livstider samlar du på dig mer och mer av detta negativa sinne, för att bli av med det måste du få en viss terapi, sk. auditering.

Vill förövrigt säga att jag tycker det är dåligt hur vissa beskriver hela xenu historien och scientologernas tro: "befriad från dessa utomjordiska parasiter..."
Dom tror inte på att dom har en massa parasiter på sig... dom flesta av dom vet inte ens om allt det jag nyss skrev.
Citera
2005-12-29, 11:00
Medlem
TomasTvivlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pipparn
Folk verkar tro att man är sin kropp nuförtiden...
Scientologin tror på att du är en odödlig själ, även kallad thetan. Dessa själar har ett visst sinne som spelar in negativa händelser. Om du t.ex är med om en bilkrock nån gång och sen ser en bilkrock kan du bli påmind av detta sinne vilket kan medföra vissa besvär, du kan bli hysterisk, eller kanske apatisk.
För 75milj. år sedan så tror scientologer att du bodde på en annan planet som styrdes av kejsaren Xenu. Du blev nedfrusen och transporterad till jorden o bombad med vätebomber vid en vulkan, när din själ (DU) sedan försökte åka bort från jorden så blev du infångad i en thetan fälla och förd till en biosalong där du hjärntvättades i flera dygn. Sen hittade dessa själar människokroppar som dom "tog upp". Efter hjärntvätten hade själarna blivit lurade att dom alla var 1, alltså tog flera själar upp samma kropp.
Så alltså om man ska tro på allt detta så är du (som själ) inte ensam i din kropp.
Efter fler o fler livstider samlar du på dig mer och mer av detta negativa sinne, för att bli av med det måste du få en viss terapi, sk. auditering.

Vill förövrigt säga att jag tycker det är dåligt hur vissa beskriver hela xenu historien och scientologernas tro: "befriad från dessa utomjordiska parasiter..."
Dom tror inte på att dom har en massa parasiter på sig... dom flesta av dom vet inte ens om allt det jag nyss skrev.

Skulle vara intressant att få reda på vart du har fått reda på detta. ?
Citera
2005-12-29, 21:11
Medlem
pipparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomasTvivlaren
Skulle vara intressant att få reda på vart du har fått reda på detta. ?

visst...
jag känner nåra scientologer. Dom är inge vidare aktiva sådana men jag har iaf pratat lite med dom om det...
Citera
2006-01-06, 14:15
Medlem
bunshins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boof
http://sv.wikipedia.org/wiki/Scientologi
Bl.a. står det: Den mest uppmärksammade av dessa hemliga kursdokument, OTIII, handlar om rymdkejsaren Xenu. Denne onde kejsare ska för 75 miljoner år sedan ha utfört ett massmord då han fraktade hit miljarder utomjordingar och med hjälp av vätebomber dödade dem. Deras odödliga själar, thetaner, ska nu ha klamarat sig fast vid människorna som ett slags andliga parasiter (kroppsthetaner) och orsakar olika problem. Människan ska enbart kunna befrias från dessa parasiter med hjälp av scientologins metoder

jävla idioter

Som sagt ja, man behöver inte bli scientolog längre för att ta del av deras "hemligheter" och övningar. Dessutom verkar de vara någon version av Crowleys ritualer. Idéen med "body thetans" är ganska intressant, finns i flera andra kulturer. Det är inget nytt under solen med andra ord. Att det bara går att befria sig med hjälp av scientologins metoder är förstås skitsnack.
Citera
2006-01-08, 00:30
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mammon
Jag skulle jättegärna vilja ha tag på alla texter de använder sig. Jag har letat lite sporadiskt efter dem men aldrig hittat något.

Om någon har grejerna får ni gärna dela med er
Kolla här:

http://isohunt.com/torrents.php?ihq=Scientology&ext=&op=and
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in