2013-08-21, 13:39
Medlem
En hackare ifrån Palestina hittade alltså ett bugg som kunde ha utnyttjats av hackare/företag för att göra gratis reklam på andra användares profiler utan att man är vän med dem. När Facebook inte gav honom hans belöning så bestämde han sig för att få deras uppmärksamhet genom att lägga upp ett meddelande Mark Zuckenbers [Facebooks grunadre] vägg. Trots detta får han ingen belöning.

Här finns nyheten i video [CNN] http://www.youtube.com/watch?v=77YG4xT6j8w

Citat:
Han avslöjade en bugg genom att skriva på Mark Zuckerbergs vägg. Men belöningen på 500 dollar uteblev.
http://www.dn.se/ekonomi/teknik/avsl...ngen-beloning/

Citat:
A Palestinian researcher posted a message on Facebook CEO Mark Zuckerberg's page last week after he says the site's security team didn't take his warnings about a security flaw seriously.
http://edition.cnn.com/2013/08/19/te...iref=allsearch

Frågeställning:
• Tycker du att Facebook borde belöna honom?
• Borde dem anställa honom?
Varför/varför inte? Motivera
Citera
2013-08-21, 13:45
Medlem
Aberaths avatar
Facebook har redan gett honom belöning för det.
Citera
2013-08-21, 13:46
Medlem
Torps avatar
Ja, jag tycker att de borde belöna honom. Han utförde exakt det som facebook utlovar belöning för.

Anställning: Om de känner för det (vilket de uppenbarligen inte gör.)
Citera
2013-08-21, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aberath
Facebook har redan gett honom belöning för det.

Källa?
Citera
2013-08-21, 14:14
Medlem
Fitipaldis avatar
Känns ju ganska sniket av Facebook att inte kunna betala när det rör sig om en så liten summa som 500USD.
Citera
2013-08-21, 14:33
Medlem
Obscurites avatar
Med tanke på hur stort Facebook är också så kan man även tycka att de borde kunna erbjuda mer än 500USD.

Jag hade då inte lagt ner tid och arbete på att leta efter säkerhetshål för 500 USD. Speciellt inte när det rör sig om något så stort som Facebook.
Citera
2013-08-21, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurite
Med tanke på hur stort Facebook är också så kan man även tycka att de borde kunna erbjuda mer än 500USD.

Jag hade då inte lagt ner tid och arbete på att leta efter säkerhetshål för 500 USD. Speciellt inte när det rör sig om något så stort som Facebook.

Enligt en annan källa så är det minst 500USD, det kan röra sig om upp till flera tusen.

Sen måste du tänka på att Palestina har en högre arbetslöshet än Sverige och att ekonomin där är sämre.
Citera
2013-08-21, 16:49
Medlem
Avva66s avatar
Knappast att en Jude skulle belöna en Palestinier frivilligt.
Jag menar, inte nog med att de är giriga.

Men klart han ska ha pengarna om det stämmer.
Citera
2013-08-23, 19:06
Medlem
Zuckerberg är ju jude.
Citera
2014-11-30, 12:58
Medlem
VWazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Knappast att en Jude skulle belöna en Palestinier frivilligt.
Jag menar, inte nog med att de är giriga.

Men klart han ska ha pengarna om det stämmer.

Tror på samma teori. Han är palestinier och därmed diskvalificerad på allt sätt och vis. Dumt av honom att ge ut sin kunskap sådär. Hellre använda det för dodgy business.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in