2013-08-20, 11:52
Medlem
Känns som det inte finns några regler för TS i f161 "kurrapporter"

Jag ska ge er ett exempel:

f161 heter "Kurrapporter".

En kurrapport är ju precis vad det låter som, man rapporterar om sin kur med jämna mellanrum och hur den fungerar. Man kan även ge feedback på märkena man kör!

En kur tar också slut någon gång, annars är det ingen kur!

Men 9 av 10 trådar på f161 handlare inte om någon kurrapport, vissa rapporterar inte alls om sin kur faktiskt!

Många använder istället f161 som en egen "dagbok" som en "träningsjournal", som en "chatt", som en "filosofi och vardagsproblemrapport" . Men poängen är att dom inte rapporterar om sin kur alls!

Man kan till och med hitta trådar där som är 2-3 år gamla och fortfarande lever, ursäkta mig men vilken kur varar så länge?

Vanligaste trådstarterna på f161 är träningsjournaler och vardagssnack rakt i genom.

Ändå får dessa trådar vara kvar och TS som startat dessa får aldrig någon varning?

Så nu till min fråga?

9 av 10 trådstarter på f161 skulle lätt passa in under regelbrotten:

0.02. Trådstart och Forumval

Var noga med att posta ditt inlägg i rätt underforum. Ditt inlägg ska ha anknytning till det ämne som forumet avser. Starta inte en ny tråd ifall det redan finns en lämplig tråd.

0.03. Trams och off-topic
Inlägg som är off-topic eller trams kan raderas utan förvarning och motivering.

Varför får då de som startat en tråd på f161 "kurrapporter" ha kvar sin tråd utan varning om de bara skriver

"dagbok"

"träningsjournal"
"filosofi och vardagsproblem"
Alternativt bara använder tråden som en "chatt" ?

Det är min fråga!
Citera
2013-08-20, 12:07
Medlem
Kan du inte bara Rpa om du tycker att tråden bryter mot reglerna? Och dessutom motivera på vilket sätt?
Citera
2013-08-20, 12:38
Moderator
^Eazs avatar
Om jag inte missminner mig helt, så är det ingen postcount i kurrapporter just for att inläggen kan bli av chattig karaktär.
Citera
2013-08-20, 18:54
Medlem
Uppenbarligen gillar många den typens "kurrapport" om vi ser till antalet visningar och svar. Med tanke på hur liten aktiviteten är på f12, så hoppas jag verkligen att det inte blir några nya regler.

I övrigt föredrar jag din typ av journaler travez. Om någon dricker monster eller kör benso intresserar mig föga...
Citera
2013-08-20, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
Uppenbarligen gillar många den typens "kurrapport" om vi ser till antalet visningar och svar. Med tanke på hur liten aktiviteten är på f12, så hoppas jag verkligen att det inte blir några nya regler.

I övrigt föredrar jag din typ av journaler travez. Om någon dricker monster eller kör benso intresserar mig föga...

Ja onekligen så gillar många den typen av rapporter som nu florerar där mest!

Men det är helt okej om man ändrar namnet från "kurrapporter" bara!!!

Det blir lixom fel när forumsdelen heter så och sedan handlar det om allt annat än just den där förbannade kurrapporten!

Döp om f161 till "Den oändliga historien" så är jag nöjd sedan

Då stämmer den in med allas trådar och ingen mer OT där garranterat

Vill man däremot ha kvar namnet "kurrapporter" från FB:s sida på f161 så anser jag iaf att man får städa upp där och se till att all OT dvs 90% av alla trådar stängs ner, annars är det ju fan ingen mening med att kalla f161 för kurrapporter!
Citera
2013-08-21, 12:02
Medlem

https://www.flashback.org/t2203696

Behöver jag mer bevis än länken ovan på att f161 är en trams och OT avdelning?

När mod flyttar tråden från f12 till f161 istället för att med lätthet se att det är ett troll som tramsar i vanlig ordning!
Citera
2013-08-24, 22:48
Medlem
Okej!

Tack alla mods och admins och alla andra FB-involverade nissar för att ni lyser med eran frånvaro!

Nu vet jag verkligen att f161 är en OT/Trams-avdelning och att namnet "kurrapporter" står för sin betydelse lika mycket som ordet sant betyder falskt!

Samt att TS aldrig kan få varningar i den delen av forumet och OT existerar inte om inte TS säger så!
Citera
2013-08-25, 12:51
Medlem
sedans avatar
Jag har helt missat den här tråden fram tills att du länkade den (vilket jag ber om ursäkt för), men som du vet har jag sagt att jag delvis håller med dig. Jag önskar att allas kurrapporter såg ut som dina.

Samtidigt är det rätt svårt att dra en linje. Träningen är ju helt klart en vital del i kurrapporterna för att man skall kunna dra några slutsatser. Och när man skriver om hur träningen går så ger man ju trots det även betyg på preppen. Så det är ju jäkligt individuellt.

Sedan är jag emot att bestämma hur folk skall skriva sina journaler. Det är ju upp till dem. Olika personer har olika krav på hur det skall se ut. Tycker även, tyvärr, att det ligger en viss poäng i det stortrollet säger. Trådarna är uppskattade och nyttjas mycket, vilket innebär att de även fyller ett syfte.

Kravet om diskussionsunderlag (eller rubrik) gäller ju inte på samma sätt i kurrapporter, och därmed så kan man inte heller göra något åt folk som uppenbart trollar utan någon mening. Vill de föra en kurrapport är ju inte jag någon som kan hindra. Kan bara tillämpa reglerna, och trollande är inget som bryter mot dem.

Vill bara poängtera att det enbart är ovan exempel som är undantag från reglerna. I övrigt gäller precis samma som överallt på forumet.

Men du har helt klart en viktig poäng.

EDIT: Inser att jag formulerade mig kasst. Med "Kravet om diskussionsunderlag (eller rubrik) gäller ju inte på samma sätt i kurrapporter, och därmed så kan man inte heller göra något åt folk som uppenbart trollar utan någon mening." menar jag att jag inte kan göra något åt folk som uppenbart trollar (med doser, stats osv vilket är fallet med tråden du syftade på) utan att jag har någon anledning att göra så.
Senast redigerad av sedan 2013-08-25 kl. 13:10.
Citera
2013-08-25, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sedan
Jag har helt missat den här tråden fram tills att du länkade den (vilket jag ber om ursäkt för), men som du vet har jag sagt att jag delvis håller med dig. Jag önskar att allas kurrapporter såg ut som dina.

Samtidigt är det rätt svårt att dra en linje. Träningen är ju helt klart en vital del i kurrapporterna för att man skall kunna dra några slutsatser. Och när man skriver om hur träningen går så ger man ju trots det även betyg på preppen. Så det är ju jäkligt individuellt.

Sedan är jag emot att bestämma hur folk skall skriva sina journaler. Det är ju upp till dem. Olika personer har olika krav på hur det skall se ut. Tycker även, tyvärr, att det ligger en viss poäng i det stortrollet säger. Trådarna är uppskattade och nyttjas mycket, vilket innebär att de även fyller ett syfte.

Kravet om diskussionsunderlag (eller rubrik) gäller ju inte på samma sätt i kurrapporter, och därmed så kan man inte heller göra något åt folk som uppenbart trollar utan någon mening. Vill de föra en kurrapport är ju inte jag någon som kan hindra. Kan bara tillämpa reglerna, och trollande är inget som bryter mot dem.

Vill bara poängtera att det enbart är ovan exempel som är undantag från reglerna. I övrigt gäller precis samma som överallt på forumet.

Men du har helt klart en viktig poäng.

EDIT: Inser att jag formulerade mig kasst. Med "Kravet om diskussionsunderlag (eller rubrik) gäller ju inte på samma sätt i kurrapporter, och därmed så kan man inte heller göra något åt folk som uppenbart trollar utan någon mening." menar jag att jag inte kan göra något åt folk som uppenbart trollar (med doser, stats osv vilket är fallet med tråden du syftade på) utan att jag har någon anledning att göra så.

Tack för svaret sedan!

Ja frågan är om man kunde sätta upp riktlinjer då kanske? Typ att det ej får bli för mycket träningsjournal eftersom det då passar mer under den delen av forumet? Alternativt att man max får skriva en kurrapport på X- antal veckor? Sedan får man starta en ny kur eller rapport?

Klart att vissa troll är svåra att genomskåda eftersom ju närmare sanningen man håller sig till ju svårare blir ser att bevisa trolleriet... Men vissa är ju diskade innan dom börjar, som i fallet med milok? Den tråden borde ha låsts för trams för längesedan inte sant?

Det sista alternativet är väl helt enkelt att byta namn på forumsdelen från "kurrapporter" till exempel "doping och vardag och träning" ?
Citera
2013-08-25, 21:28
Medlem
Håller helt med, är så mycket skit i rapporterna så det inte finns.

Få rapporter där det verkligen handlar om doser, injektioner och allt som hör till.
Rapporterna idag består till 85-90% kallprat eller bara skit.

Jag vill ha mina rapporter rena, jag uppdaterar det jag vill uppdatera och sen kanske någon lägger in en kommentar eller fråga. Idag räcker det med att någon kommenterar någonting sen far det iväg med 4 sidor skit mellan 2-3 medlemmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in