Citat:
Ursprungligen postat av
whiplashstalker
Tack för alla svar. Det verkar som jag måste köpa det då? Trist att Apple slutar skicka med skivor som förr. Tjäna några kronor för att jag vi köpare ska punga ut med mer. Hmm.
Dock är jag osäker om jag skall behålla 10.8. För dom har ändrat en del sedan 1.6 (Snow leopard) som jag är van vid.
Ex:
Det går inte längre att lägga in program som kommer utifrån App Store. Försökte med bla RightZoom. Sen vill jag ju ha bla nintendo och sega emulatorer att spela lite goa spel på. Detta stoppas nu. Det kanske går att gå runt det på något sett?
Ctrl + scroll funkar inte heller längre. Varför tar man bort en sådan sak?
Scrollningen går åt andra hållet? Upp är ner och ner är upp... Ja detta märkte jag och läste även på kommentarerna i AppStore. Flera som klagade just på att scrollen går åt fel håll.
Sen verkar man inte kunna slå av lösenordet utan måste skriva in det var gång man startar datorn.
Fler problem har jag än inte hittat, men det är några i-landsproblem.
Du kan installera andra program än från Appstore, aningen högerklickar du på installationsfilen och väljer "öppna" eller så ändrar du i "Systeminställningar-->Säkerhet&integritet-->Tillåt hämtade program från: Var som helst"
Om du inte villa ange lösenord vid start av datorn (om du alltså vill att din användare loggas in automatiskt) så ändrar du detta i "Systeminställningar-->Använare&grupper" Klicka på "Inloggning" och klicka på hänglåset för att låsa upp. Välj sedan "Automatisk inloggning" för din användare.