2013-08-19, 21:59
Medlem
Ja, som rubriken lyder har jag inte legat med någon på ca ett år, tills för ca sex veckor sedan.
Ca 4 dagar efter sexet (utan kondom) märkte jag att det började göra väldigt ont när jag kissade. Det liksom sved/gjorde ont, dessutom behövde jag gå på toa mycket fler gånger än vanligt, och det var inte ovanligt att jag vaknade tidigt på morgonen för att jag behövde kissa.

Nu har besvären ovan mer eller mindre avtagit (de är inte lika ofta iaf) men det liksom svider i själva slidan ganska ofta, även i skrivande stund... för att beskriva känslan så känns det typ som att jag öppnat ett saltkar och hällt allt rakt i slidan! Svidigt, som sagt. Jag upplever också att jag haft en viss (mycket svag, dock) smärta precis där venusberget blir mage... alltså väldigt långt ner i magen. Om det nu kan ha någonting med slid-besvären att göra...

Jag testade mig för klamydia och fick svaret tillbaka idag, men det var negativt. Pratade med en kompis och hon sa att man kan få urinvägsinfektion efter samlag, eftersom att "hans bakterier förs in i en själv"... symptomen kanske pekar på det? Har dock aldrig haft urinvägsinfektion, så jag vet inte hur det "känns".

Är det någon som känner igen mina symptom och har något tips på vad det kan vara?
Detta började alltså ca 4 dagar efter sex... sjukt jobbigt.
Tacksam från svar!
/Snippan.
Citera
2013-08-19, 22:03
Medlem
Hajafintens avatar
Låter definitivt som en urinvägsinfektion.
Citera
2013-08-19, 22:09
Medlem
Håller med. Det låter definitivt som UVI.
Har aldrig haft det själv, men kompisar har haft det och sen jobbade jag en lång sväng på äldreboende för några år sedan och där var det rätt vanligt. Så det där med svedan och kissnödigheten känner jag igen. Urinet kan få en rätt frän lukt också om jag minns rätt.
Citera
2013-08-19, 22:20
Medlem
curiamobiliums avatar
urinvägsinfektion. Sök läkare
Citera
2013-08-19, 22:30
Medlem
Hallonrems avatar
Fy fan sök läkare innan du pissar blod!
Citera
2013-08-19, 22:35
Medlem
Förstår inte varför folk skriver urinvägsinfektion när du har ont i slidan. Låter mer som svamp i mina öron. Speciellt eftersom det slutat göra ont när du kissar! Men det bästa är såklart att kolla hos en läkare. Canesten finns annars receptfritt på apoteket.
Citera
2013-08-19, 23:30
Medlem
Nixtros avatar
Uppsök läkare, kommer känner mycket lättare när du gjort det.
Citera
2013-08-19, 23:41
Medlem
Dixetias avatar
Svamp. Mitt råd till dig är att gnida på ekologisk olivolja på en dildo, köra in och ut några gånger och smörja in utsidan och början av slidan ordentligt med riktigt mycket olivolja och göra det i några dagar, sedan ska värken vara borta
Citera
2013-08-20, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBates1
Ja, som rubriken lyder har jag inte legat med någon på ca ett år, tills för ca sex veckor sedan.
Ca 4 dagar efter sexet (utan kondom) märkte jag att det började göra väldigt ont när jag kissade. Det liksom sved/gjorde ont, dessutom behövde jag gå på toa mycket fler gånger än vanligt, och det var inte ovanligt att jag vaknade tidigt på morgonen för att jag behövde kissa.

Nu har besvären ovan mer eller mindre avtagit (de är inte lika ofta iaf) men det liksom svider i själva slidan ganska ofta, även i skrivande stund... för att beskriva känslan så känns det typ som att jag öppnat ett saltkar och hällt allt rakt i slidan! Svidigt, som sagt. Jag upplever också att jag haft en viss (mycket svag, dock) smärta precis där venusberget blir mage... alltså väldigt långt ner i magen. Om det nu kan ha någonting med slid-besvären att göra...

Jag testade mig för klamydia och fick svaret tillbaka idag, men det var negativt. Pratade med en kompis och hon sa att man kan få urinvägsinfektion efter samlag, eftersom att "hans bakterier förs in i en själv"... symptomen kanske pekar på det? Har dock aldrig haft urinvägsinfektion, så jag vet inte hur det "känns".

Är det någon som känner igen mina symptom och har något tips på vad det kan vara?
Detta började alltså ca 4 dagar efter sex... sjukt jobbigt.
Tacksam från svar!
/Snippan.

Detta är definitivt urinvägsinfektion ! Låter dessutom som den kan ha spritt sig upp i blåsan då du beskriver smärta långt ner i magen. Detta kan vara farligt. Sök hjälp omedelbart. Har själv haft urinvägsinfektion nyligen och kissade till sist blod. Vet hur det känns, sök vård direkt!
Citera
2013-08-20, 22:00
Medlem
Tack för era synpunkter!
Nu blir det att lämna urinprov imorgon, och invänta svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in