2013-08-19, 19:48
Medlem
Har ofta hör att det är farligt och hålla sig, stämmer det?
Om det är så, vad är det farliga och hur märker man om det blivit farligt?

Hur många gånger har man inte hållit sig på en bio eller på en buss utan toa i säkert en 1h?
Är det farligt att hålla sig så länge som en 1h eller 2?
Citera
2013-08-19, 19:51
Medlem
Stilnoctpeniss avatar
Blåsan kan ju paja om man håller sig allt för länge. Brukar alltid hitta något att kissa i på bio,buss etc.
Citera
2013-08-19, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilnoctpenis
Blåsan kan ju paja om man håller sig allt för länge. Brukar alltid hitta något att kissa i på bio,buss etc.

Ok, hur länge skulle det kunna dröja innan den spricker?
Citera
2013-08-19, 20:01
Medlem
Nja, det farliga är väl att man kan fucka upp signalsystemet från blåsan om man struntar i dessa signaler för ofta (som små barn som "inte har tid" att gå o kissa), det är därför inget att rekommendera om man vill hålla sig kontinent för en lång tid framöver ..
Citera
2013-08-20, 11:13
Medlem
Tvärtom från ovanstående så tycker jag att en timme eller två bara kan vara hälsosamt mellan varven för att träna blåsan. Så nej, ingen fara där.

Det är nog större risk att du kissar på dig än att blåsan spricker. Dvs blåsan är ganska hållbar
Citera
2013-08-20, 13:33
Medlem
HarmonicAces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miraclecure
Tvärtom från ovanstående så tycker jag att en timme eller två bara kan vara hälsosamt mellan varven för att träna blåsan. Så nej, ingen fara där.

Det är nog större risk att du kissar på dig än att blåsan spricker. Dvs blåsan är ganska hållbar

Det ligger en hel del i detta.

Om en fyllnad på endast en liten mängd, t.ex. 0,2l, leder till trängningar och en känsla av att man har bråttom till toaletten så blir det till ett socialt handikapp som inte motsvarar den verkliga vikten av att pinka (förutsatt att man inte har svårighet att tömma blåsan och har samlar s.k. residualurin).

Blåsan klarar hyggligt enkelt 1- 1,5l, men det går absolut att förstöra blåsan genom att inte pinka, fast det krävs flera liter och är läkemedelsutlöst eller beroende på anatomiska förändringar.
Citera
2013-08-20, 13:38
Medlem
Kan inte riktigt svara på TS fråga, men som kuriosa så har jag en förhållandevis väl uttänjd datorblåsa. En gång fyllde jag en glasslåda till kanten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in