2014-03-16, 14:03
Medlem
HerrPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Jag vill inte gå i polemik mot dig, men nog har väl AB tagit in och spridit lögner betydligt allvarligare än Bilans om sin fröken i första klass?

Jag har t ex för mig att grunden för hela den här fantastiska tråden baseras på en lögn
-en lögn som glatt och villigt spreds av bl a just AB, eller hur?

+ flera ledande politiker
Citera
2014-03-16, 15:11
Medlem
Vimurs avatar
För den som inte känner till TUFF, f.d. Sveriges förenade muslimer, och den plantskola som ovannämnde Hussein Hamad (Under ytan) kommer ifrån, kan läsa den här sanslösa intervjun med Faik Rustemi i Sydsvenskans artikel "Extremister lockar vilsna tonåringar". Rustemi var TUFFs dåvarande talesman. TUFF fick alltså 500.000 av Ungdomsstyrelsen för att motverka islamofobi. Några godbitar:
Citat:
  • En kristen vän kan påverka dig negativt, leda dig bort från Allah. Det är bara tillåtet att umgås med honom om ditt syfte är att omvända honom till islam, säger Faik Rustemi.

• När vi frågar vilket land som kommit närmast en perfekt islamisk stat kommer svaret blixtsnabbt:
    – Afghanistan. Innan USA invaderade. Det var på riktigt. Talibanerna levde verkligen efter islams lagar.

• När Faik Rustemi gift sig vill han att hans fru ska ha burka.
    – Jag är svartsjuk.

• Faik Rustemi nickar:
    – Om en kvinna är otrogen får hon piskrapp bara.

• Enligt Faik Rustemi pågår det krig mellan väst och den muslimska världen. I det kriget är Usama bin Ladin en hjälte.
http://www.sydsvenskan.se/sverige/ex...na-tonaringar/

Numera är förstås Faik Rustemi engagerad i de svenska jihadisterna i Syrien. Här lägger han upp en bild på Cherin Awads vän Ahmad bin Sultan (Solidaritetscenter) som citerar antisemitiska sånger (se inlägg ovan) och med största sannolikhet samlar in pengar till samma jihadister. Det verkar vara en film som Faik överfört från sin laptop. Kanske samarbetar Rustemi och Sultan fortfarande.
https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater
Bilal Borchali (SMS-Bilal) gillar Rustemis bild av Ahmad. Borchali ska ju föreläsa på SFMs konferens Sikta mot Jannah och finns inte helt oväntat i Faik Rustemis vänlista.

Kan någon förklara varför Ungdomsstyrelsen gör om samma misstag med Hussein Hamad när han kommer från Rustemis inre krets, är nära vän med Anas Khalifa och samarbetar med Ahmad bin Sultan? Eller hur Ibn Rushds projektledare Rashid Musa och IFIS kan anse att Hussein Hamad är en lämplig föreläsare på en temadag om islamofobi i Stockholms moské?
Eftersom de garanterat känner till Hamads krets kan det inte tolkas på annat sätt än att både Ibn Rushd och IFIS indirekt sympatiserar med ultraextremisterna.
Senast redigerad av Vimur 2014-03-16 kl. 15:16.
Citera
2014-03-16, 15:29
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Bilan Osman menar att rektorn som man talat med, har haft fel. Hon säger att hon inte gick i den aktuella skolan i första klass - vilket inte stämmer med rektorns uttalande.
Hon vägrar sedan att svara på vilken skola som hon gick i.

Det här ger inget speciellt trovärdigt intryck.

Om det nu är så att Bilan inte gick i sagda skola med den rektorn så kan man
ju undra varför Bilans kompis Sahra JamaAyaan Goobe ska ringa upp rektorn
och prata med honom om vad han sagt och hur Dispatch presenterat sig?

Det faller ju på sin egen orimlighet om hon nu inte gick i ettan där. För inte kan
hon väl ha gått i 3 olika skolor i första klass?
Citera
2014-03-16, 16:53
Medlem
Vimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Dispatch International har granskat Bilan Osmans sensationella påstående, att hon i första klass fick lära sig att afrikaner brändes i en ugn.

Undrar om Bilan Osmans påstående egentligen är ett exempel på amerikaniseringen av de svenska "rasifierade" debattörernas teorier som Hakelius skrev om när Mona Masri hävdade att svensk export aldrig har gått så bra som under slavhandeln.
Citat:
Det är ett sätt att amerikanisera svensk historia. Det måste man göra om man ska få användning för de radikala amerikanska teorier som blivit så poppis på svenska universitet och kultursidor.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle18329785.ab
Masris grundlösa påstående om svensk export upprepades av Afrosvenskarnas riksförbund i P1 senast i veckan då de karibiska länderna lade fram sitt krav på skadestånd för slaveriet. Det verkar finnas ett tvångsmässigt behov inom den svenska antirasistiska rörelsen att applicera amerikanska teorier grundade i amerikansk historia på svenska förhållanden med ett närmast absurt resultat. Den som dessutom lyckas publicera desinformationen vinner förstås poäng i den egna rörelsen.

Bilans långsökta berättelse om brända afrikaner kan lika gärna komma från en företeelse som har analyserats ingående inom den amerikanska disciplinen black history - nämligen "the curse of ham", den bibliska berättelsen om hur Noah kastar en förbannelse över sin son Ham, en myt som senare användes för att rättfärdiga amerikansk slavhandel.
Citat:
Since the 17th century a number of suggestions have been made that relate the name Ham to a Hebrew word for burnt, black or hot, to an Egyptian word for servant or the Egyptian word Kmt for Egypt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ham_(son_of_Noah)
The explanation that black Africans, as the "sons of Ham", were cursed, possibly "blackened" by their sins, was advanced only sporadically during the Middle Ages, but it became increasingly common during the slave trade of the 18th and 19th centuries.[56][57] The justification of slavery itself through the sins of Ham was well suited to the ideological interests of the elite; with the emergence of the slave trade, its racialized version justified the exploitation of African labour.
http://en.wikipedia.org/wiki/Curse_o...18th_centuries
Hams förbannelse med de "brända" eviga slavarna är ett återkommande tema i den amerikanska debatten om slaveriet - ett exempel:
Jag kan tänka mig att Bilan Osman har gått en kurs på Södertörn eller läst någon inspirerande bok om black history och "the curse of Ham" och velat lansera även denna företeelse som en del av det koloniala arv som överförs på lågstadiebarn i det genomrasistiska Sverige.
Citera
2014-03-16, 19:51
Medlem
Citat:
Jag vill inte gå i polemik mot dig, men nog har väl AB tagit in och spridit lögner betydligt allvarligare än Bilans om sin fröken i första klass?

Jag har t ex för mig att grunden för hela den här fantastiska tråden baseras på en lögn
-en lögn som glatt och villigt spreds av bl a just AB, eller hur?

Jo självklart.
Måhända att jag uttryckte mig luddigt, men poängen var att kan man avslöja en lögnare med bevis så har den personen inte så mycket med att komma nästa gång. Då får tom AB svårt, eller andra att medier, att använda den personen som källa etc.
Tom AB skulle ju akta sig för att använda kvinnan som ligger till grund för tråden i en artikel om hur utsatta vita konverterade kvinnor har det.

Därför är det bra att "förinta" de som man vet ljuger. Därför bör man jaga ner Bilan. Därför bör man jaga Cherin och avslöja henne. Då kommer hennes roll att vara noll. Det får även konsekvensen att de nya som vill ljuga aktar sig eftersom de vet att de blir kontrollerade.
Citera
2014-03-16, 20:10
Bannlyst
Nu börjar jag fundera på hur mycket av snacket om alla "attacker" mot tjejer/kvinnor som bär hijab i offentlig miljö beror på medvetet ljugande och hur mycket som beror på paranoia hos agitatorer, som t ex Amanj Aziz i inlägget från 'Vimur' (#3733)

Där finns bl a följande:

<Hur många tjejer med slöja – oavsett form – förväntas orka med alla glåpord och exotiferiande blickar på bussen, spårvagnen eller i skolan?
http://rummets.se/blog/jag-hatar-konstruktionen-av-mig/>

Jag har under dagen varit i kontakt med folk som regelbundet åker spårvagn i Göteborg och efterfrågat "incidentrapporter" om glåpord/hijabavryckningar.
Summa: 0
Det är bara att ta kontakt med Göteborgs Spårvägar och fråga hur många begäran om att spara övervakningsfilm visande hijabattacker man får in per dag. Per vecka. Per månad.
Summa: 0 resp 0 resp 0 (baserat på ett tänkt årsgenomsnitt av hijabattacker).

Ang "exotiferiande" blickar -vad f*n är nu det?
Om en av mina manliga bekanta på spårvagnen ser en vacker/attraktiv/spännande kvinna och denna råkar vara iklädd hijab och min bekant slänger iväg en uppskattande blick, är min bekant då:
-ett manschauvinistiskt svin?
-en islamofob?
-en rasist?

Jag tror Amanj Aziz lider av mer än en åkomma.
Men att AA dillar om att tjejer/kvinnor inte cit: "orkar" genomlida vardagarna på grund av attacker och blickar, är inget annat än kvalificerat BS.
Anser jag.
Citera
2014-03-16, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletPlit
Jo självklart.
Måhända att jag uttryckte mig luddigt, men poängen var att kan man avslöja en lögnare med bevis så har den personen inte så mycket med att komma nästa gång. Då får tom AB svårt, eller andra att medier, att använda den personen som källa etc.
Tom AB skulle ju akta sig för att använda kvinnan som ligger till grund för tråden i en artikel om hur utsatta vita konverterade kvinnor har det.

Därför är det bra att "förinta" de som man vet ljuger. Därför bör man jaga ner Bilan. Därför bör man jaga Cherin och avslöja henne. Då kommer hennes roll att vara noll. Det får även konsekvensen att de nya som vill ljuga aktar sig eftersom de vet att de blir kontrollerade.

Jag går verkligen inte i polemik med dig, för jag förstår nog precis vad du menar.

Vi här i tråden, vi litet "framfusiga", anser ju att det står klart bortom rimligt tvivel, att "dubbelslöjattackerna" i somras mot Madde var fejk, bluff och bedrägeri.

En av bluffens apostlar heter Carolina Moberg Farraj.
Det är uppenbart att CMF far med osanning, både när hon sprider Madde-bluffarna och likaså sina påhittade telefonterrorister och hakkors på moské-ljuget (CMF:s uppgift, alltså) m fl påhitt.

AB är inte okunniga om att CMF friserar Verkligheten, men låter ändå henne leka krönikör.
AB lär aldrig "förinta" CMF.
AB kör efter mottot: -"Never check a good story."
Citera
2014-03-16, 20:41
Medlem
Vimurs avatar
Citat:
Nu börjar jag fundera på hur mycket av snacket om alla "attacker" mot tjejer/kvinnor som bär hijab i offentlig miljö beror på medvetet ljugande och hur mycket som beror på paranoia hos agitatorer, som t ex Amanj Aziz i inlägget från 'Vimur' (#3733)

Där finns bl a följande:

<Hur många tjejer med slöja – oavsett form – förväntas orka med alla glåpord och exotiferiande blickar på bussen, spårvagnen eller i skolan?
http://rummets.se/blog/jag-hatar-konstruktionen-av-mig/>

Jag har under dagen varit i kontakt med folk som regelbundet åker spårvagn i Göteborg och efterfrågat "incidentrapporter" om glåpord/hijabavryckningar.
Summa: 0
Det är bara att ta kontakt med Göteborgs Spårvägar och fråga hur många begäran om att spara övervakningsfilm visande hijabattacker man får in per dag. Per vecka. Per månad.
Summa: 0 resp 0 resp 0 (baserat på ett tänkt årsgenomsnitt av hijabattacker).

Ang "exotiferiande" blickar -vad f*n är nu det?
Om en av mina manliga bekanta på spårvagnen ser en vacker/attraktiv/spännande kvinna och denna råkar vara iklädd hijab och min bekant slänger iväg en uppskattande blick, är min bekant då:
-ett manschauvinistiskt svin?
-en islamofob?
-en rasist?

Jag tror Amanj Aziz lider av mer än en åkomma.
Men att AA dillar om att tjejer/kvinnor inte cit: "orkar" genomlida vardagarna på grund av attacker och blickar, är inget annat än kvalificerat BS.
Anser jag.

Jag har skrivit det förut men det tål att upprepas. Jag har genom mitt tidigare arbete befunnit mig i kollektivtrafiken med mängder av beslöjade kvinnor, däribland den somaliska dokvarianten, och aldrig varit med om att någon har kommenterat eller gjort utfall. Då har vi även rört oss i etniskt svenska områden med mängder av vita män (som tydligen ska vara de värsta förövarana).

Det enda jag har varit med om är att färgade personer (män) har kommenterats och bemötts med skepsis. Om dessa trakasserier mot hijabister nu är så utbredda borde jag åtminstone vid något tillfälle ha sett exempel på det vid alla dessa tillfällen men nej.
Jag hävdar inte att det inte förekommer men islamisterna ger, som vi förstås redan vet, en extremt överdriven bild.
Citera
2014-03-16, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Jag har skrivit det förut men det tål att upprepas. Jag har genom mitt tidigare arbete befunnit mig i kollektivtrafiken med mängder av beslöjade kvinnor, däribland den somaliska dokvarianten, och aldrig varit med om att någon har kommenterat eller gjort utfall. Då har vi även rört oss i etniskt svenska områden med mängder av vita män (som tydligen ska vara de värsta förövarana).

Det enda jag har varit med om är att färgade personer (män) har kommenterats och bemötts med skepsis. Om dessa trakasserier mot hijabister nu är så utbredda borde jag åtminstone vid något tillfälle ha sett exempel på det vid alla dessa tillfällen men nej.
Jag hävdar inte att det inte förekommer men islamisterna ger, som vi förstås redan vet, en extremt överdriven bild.

Jag åker väldigt ofta kollektivtrafik och ser massor av muslimska kvinnor med olika utstyrslar hela tiden. Har aldrig någonsin bevittnat en enda incident med dessa kvinnor. Vet man någonting om sannolikslära vet man att offerkoftorna ljuger.
Citera
2014-03-16, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Jag åker väldigt ofta kollektivtrafik och ser massor av muslimska kvinnor med olika utstyrslar hela tiden. Har aldrig någonsin bevittnat en enda incident med dessa kvinnor. Vet man någonting om sannolikslära vet man att offerkoftorna ljuger.

Det är ju inte bara så att de ljuger för att få sympati.
De ljuger för att få bidrag -baserade på dessa lögner..

Jag kan hylla tanken på föreningsbidrag utan problem. Det är en i grunden bra tanke att folk skall bli klokare än vad de var innan de hamnade i föreningen. Men det är ju något allvarligt fel om antalet föreningar som "bekämpar den vite mannens islamofobi" vida överstiger föreningar som har som mål att underlätta integration o likn verksamhet.

Fast nu hör jag signaler om att det inte alls är nödvändigt att som muslim bli integrerad i samhället - i Sverige.
Det tycks ha blivit en alldeles onödig omväg på väg mot det blivande kalifatet i Sverige..
Citera
2014-03-16, 21:58
Medlem
Citat:
Jag går verkligen inte i polemik med dig, för jag förstår nog precis vad du menar.

Vi här i tråden, vi litet "framfusiga", anser ju att det står klart bortom rimligt tvivel, att "dubbelslöjattackerna" i somras mot Madde var fejk, bluff och bedrägeri.

En av bluffens apostlar heter Carolina Moberg Farraj.
Det är uppenbart att CMF far med osanning, både när hon sprider Madde-bluffarna och likaså sina påhittade telefonterrorister och hakkors på moské-ljuget (CMF:s uppgift, alltså) m fl påhitt.

AB är inte okunniga om att CMF friserar Verkligheten, men låter ändå henne leka krönikör.
AB lär aldrig "förinta" CMF.
AB kör efter mottot: -"Never check a good story."

Jag vill nog bara leva på hoppet att det skulle vara så, men du har. "Never check a good story..."

Tänk om det fanns en riktigt tidning, med utbildade och seriösa journalister. Jag undrar hur många bra journalister som finns där ute, utan jobb, och gråter över alla vinklade stories av outbildade journalister.
Citera
2014-03-16, 22:51
Medlem
Vimurs avatar
Citat:
Det är ju inte bara så att de ljuger för att få sympati.
De ljuger för att få bidrag -baserade på dessa lögner..

Ja men också för att skapa en polarisering som gynnar den egna agendan. Jag skrev tidigare att retoriken påminner mycket om den som förs i rekryteringsvideos för jihadister. Muslimerna, särskilt kvinnorna, är enligt islamisterna under accelererande attack i det islamfoba otrogna Sverige.

Eftersom muslimernas påstådda utsatthet är det sammanhållande kittet och drivkraften i att offra allt för sin Ummah (i extremformen som jihadist) fokuserar man på ett plagg (hijab) som uteslutande bärs av muslimer. En gambier som misshandlas av kurder, som sannolikt själva är muslimer, har således inte alls samma polariserande propagandavärde som utsatta gudfruktiga systrar vars främsta symbol för islam rycks av kuffar (=vita svenska män)

Det är egentligen klassisk krigspropaganda som är avsedd att väcka hat och avhumanisera genom att understryka grymheten i dåden - "fienden attackerar våra kvinnor för att de är muslimer" och dessutom för att ytterligare förstärka effekten - "våra höggravida kvinnor".

Lägg därtill bröderna Issas, Rashid Musas och Doubakils ständiga nidbilder av hur Sverige gör affärer på muslimernas lidanden världen över. Allt de skriver har detta fokus - muslimerna är under attack av Väst i allmänhet och Sverige i synnerhet med SÄPO som hantlangare. Förringandet av terroranklagelser/dåd tjänar samma syfte - enda anledningen till att dessa personer förföljs är deras tro på islam.

Jag hävdar inte att islamisterna trappar upp inför ett övertagande, (FB behöver inte fler konspirationsteoretiker), men däremot att de garanterar en kader av lojala anhängare som kan mobiliseras vi behov (som i t.ex. Syrien).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in