2013-12-09, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Det var verkligen en sorglig liten förvirrad manifestation men visst var det Farraj som skymtade i början och Bilan Osman som läste innantill.
Ja Farraj i gul-rosa sjal.
Citera
2013-12-09, 22:30
Medlem
Vimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fearmongo
Bilan Osman ♀ ‏@bilaaan1 3h

@kickanwicksell @SaraAbdollahi__ @elisabethohlson @Carolinafarraj @vkawesa @AidaParidad @idaalilindqvist @taggenlarsson @Faryanajan Tack! <3

Pallar inte skriva ut mer än twitteralias på de berörda, men ingen att höja på ögonbryna över.

Paridad som tydligen jobbar på aftonbladet menar alltså att Woddan enbart nämner rasism när det rör antisemitism? Sen det där med "potentiella muslimer"? Det kan vara bra att gå tillbaka till annonsen, står det över huvud taget någonting som rör islam eller muslimer där? Verkar mer som om det härliga gänget själva har gjort den kopplingen.

Ut med rasismen, in med feminismen!

Nej, det här var inget större event regisserat av tungviktarislamisterna. De dyker bara upp när de vittrar ett möjligt islamofobiupplägg, det här är för diffust. Det var ju samma sak med gambiern som dinglade från bron, det sket black power-Musa och terror-Kitimbwa fullständigt i.

Det slog mig senare att Paridad sa "potentiella" muslimer eftersom hon utgår ifrån att de "invandrare" som berördes i annonsen kan tillhöra den kategorin. Om man verkligen anstränger sig till det yttersta så kanske det alltså går att dra islamofobkortet även i det här fallet.

Tro mig, det kryper i fingrarna på islamisterna att få skriva "judejävel" om Wolodarski i förtäckta ordalag. Både under den tid jag tillbringade i MENA och då jag arbetade med integration bevittnade jag en antisemitism som får Flashback att framstå som judevänligt. Inofficiellt är samtliga islamister som nämns i denna tråd garanterat antisemiter i ordets rätta bemärkelse. Det är t.ex. ingen slump att moskén vid Medborgarplatsen externt brukar kallas Stockholms moské när den egentligen heter Zayeds moské då bygget bl.a. finansierades av den ökände saudiske antisemiten Zayed bin Sultan al Nahyan.

http://www.boston.com/news/globe/edi...tainted_money/

Men allt det där har redan dragits i tråden. Det bisarra är att många naiva pk-personer säkert tror att Kharraki, Musa och Omar Mustafa verkligen får obehagliga associationer till nazitiden och oroar sig för Sveriges judar när de i själva verket enbart är sarkastiska mot juden Wolodarski.

Vad betyder egentligen "Ut med rasismen, in med feminismen!"? Det verkar som om den lilla skaran av entusiaster kom av sig lite där och undrade samma sak.
(Man skulle även kunna infiltrera manifestationer av det här slaget med en megafon. Inledningsvis utger man sig för att vara en av arrangörerna men efter ett tag börjar man improvisera märkliga slagord som skapar kaos och förvirring.)
Citera
2013-12-09, 22:58
Medlem
På tal om moskéer,, kan man använda sig av skänkta ambulanser till rullande bomber, så undrar jag ibland vad som kan dölja sig under mosaikgolven i moskéerna ? Bra att ha grejor till senare upptåg av allvarligare art ?
Citera
2013-12-09, 22:59
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Vad betyder egentligen "Ut med rasismen, in med feminismen!"? Det verkar som om den lilla skaran av entusiaster kom av sig lite där och undrade samma sak.

Det är sektpartiet Feministiskt Initiativs nya slagord.

http://feministisktinitiativ.se/

F! har en viss taktkänsla för sånt här och verkar ha tänkt ut ramsan inför de kommande valen. Den progressiva alliansen som förenas genom den gemensamma fienden vita män och västerländsk civilisation kommer nog hålla ihop under lång tid framöver.
Citera
2013-12-09, 23:11
Medlem
Fearmongos avatar
Citat:
Nej, det här var inget större event regisserat av tungviktarislamisterna. De dyker bara upp när de vittrar ett möjligt islamofobiupplägg, det här är för diffust. Det var ju samma sak med gambiern som dinglade från bron, det sket black power-Musa och terror-Kitimbwa fullständigt i.

Det slog mig senare att Paridad sa "potentiella" muslimer eftersom hon utgår ifrån att de "invandrare" som berördes i annonsen kan tillhöra den kategorin. Om man verkligen anstränger sig till det yttersta så kanske det alltså går att dra islamofobkortet även i det här fallet.

Tro mig, det kryper i fingrarna på islamisterna att få skriva "judejävel" om Wolodarski i förtäckta ordalag. Både under den tid jag tillbringade i MENA och då jag arbetade med integration bevittnade jag en antisemitism som får Flashback att framstå som judevänligt. Inofficiellt är samtliga islamister som nämns i denna tråd garanterat antisemiter i ordets rätta bemärkelse. Det är t.ex. ingen slump att moskén vid Medborgarplatsen externt brukar kallas Stockholms moské när den egentligen heter Zayeds moské då bygget bl.a. finansierades av den ökände saudiske antisemiten Zayed bin Sultan al Nahyan.

http://www.boston.com/news/globe/edi...tainted_money/

Men allt det där har redan dragits i tråden. Det bisarra är att många naiva pk-personer säkert tror att Kharraki, Musa och Omar Mustafa verkligen får obehagliga associationer till nazitiden och oroar sig för Sveriges judar när de i själva verket enbart är sarkastiska mot juden Wolodarski.

(Man skulle även kunna infiltrera manifestationer av det här slaget med en megafon. Inledningsvis utger man sig för att vara en av arrangörerna men efter ett tag börjar man improvisera märkliga slagord som skapar kaos och förvirring.)

Ja, megafontricket vore skoj. Som Borat med "We support your war of terror!". Kan säkert bygga upp nåt från nej till islamofobi! - israel ut ur västbanken! - judarna ut ur Sverige!

Det du säger om antisemitism känner jag igen. Jag har även jag arbetat i ett arabland och är väl medveten om hur vanlig antisemitismen är där. I det landet går det inte att vara öppet judisk. Samma antisemitism har jag stött på även i arbetet när jag kommit i kontakt med förortkids, som förstås har ärvt det från sina föräldrar.

Jag vet inte om det här med islamofobikortet är någonting de kommer att fortsätta spinna i detta fallet. Det är ju en ganska absurd jämförelse med scb-siffror och antisemitism.

Sen det där med feminismen? Var fan kom det in i sammanhanget? Kanske ska man utläsa det som "Nej till allt dåligt, ja till allt bra!"

Intressant med Södermoskén, jag har nog hört det förut, men glömt. Kanske skulle ha som kampanj att börja kalla den för just Zayeds moské.
Citera
2013-12-09, 23:12
Medlem
Fearmongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Det är sektpartiet Feministiskt Initiativs nya slagord.

http://feministisktinitiativ.se/

F! har en viss taktkänsla för sånt här och verkar ha tänkt ut ramsan inför de kommande valen. Den progressiva alliansen som förenas genom den gemensamma fienden vita män och västerländsk civilisation kommer nog hålla ihop under lång tid framöver.

Ah tack! intressant att se vilken inverkan promillepartiet Fi! har hos vänstern.
Citera
2013-12-09, 23:57
Medlem
F! profilerar sig genom att engagera sig för 1. burka och niqab 2. radikalfeminism. Låter som en bra taktik. Nr 2 stöter bort alla muslimer och nr 1 stöter bort alla feminister (utom de heltigenom bindgalna).
Citera
2013-12-10, 01:25
Medlem
Blev MMRK-seminariet 5:e december om de sk Djiboutisvenskarna ett fiasko? Har det blivit svårare för Rashid Musa att väcka sympati för al-Shabaabterrorister efter massakern i Kenya?
Det finns ingenting rapporterat i media efter Musas senaste propagandajippo för att få terroristerna friade och återsända till Sverige.

Man lockade med paneldiskussion med islamisten Fatima Doubakil, Hans Linde riksdagsledamot i utrikesutskottet för Vänsterpartiet, Maria Ferm riksdagsledamot i justitieutskottet för Miljöpartiet samt en av bröderna till en av de gripna svensk-somaliska medlemmarna i al-Shabaab.
https://www.facebook.com/events/1672...54869/?fref=ts

En besviken muslim som varit på seminariet beklagar sig:
Citat:
Abdirahman Idiris #Jag var med och deltog på det här seminariet och det var Excellent, Må den allsmäktige Allah välsigna alla bröder/systrar som arrangerade seminariet! !!!.
#Det var mycket tråkigt att det inte närvarade något Somalisk organisation och speciellt Somaliska Riksförbundet som borde spela ett ledande roll, men som tyvärr inte dök upp precis som förra gången när Muslimska människliga Rättighets kommittén arrangerade var Somaliska Riksförbundet i Sverige inte heller med, det är mycket märkligt och väldigt konstigt att Somaliska Riksförbundet inte ställer upp för svensk-somaliers grundläggande mänskliga rättigheter och tycker jag att Somaliska Riksförbundet borde byta namn och kanske bli något personlig organisation för att inte smutsa svensk-somaliers namn och rykte! !!!!!!
den 5 december kl. 12:30
https://www.facebook.com/muslimhuman...tte?ref=stream

Det ser alltså ut som att inte någon av alla de otaliga somaliska föreningar som finns i Sverige, vill ha att göra med Rashid Musa och Fatima Doubakils försök att få "hem" terrorister från al-Shabaab.
Kanske hänger det ihop med den terror som al-Shabaab utövar mot civilbefolkningen i Somalia, kanske är man oförstående till att MMRK ständigt försvarar islamistiska terrorister som begår vidriga brott och övergrepp med målsättningen att införa sharialagar. Många somalier i Sverige har helt enkelt flytt för att slippa islamistisk terror, något som borde kunna förklara varför inga somaliska föreningar eller organisationer sluter upp när Rashid Musa kvider om hur illa islamistiska terrorister behandlas.
Citera
2013-12-10, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Naturligtvis är det så.
Jag inser att jag borde varit ännu tydligare i mitt inlägg ovan.

Jag är däremot inte övertygad om att det hade hjälpt.
Skribenten 'Akvarius' tycks vara av karaktären "dammsugare" som far runt på flashen och letar trådar där ordet 'muslim' förekommer.

Och detta påstående bygger du på vadå?
Citera
2013-12-10, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fearmongo
Det är förstås inte "muslimer" som diskuteras här utan olika islamistiska grupperingar som av någon anledning har frikort för all möjlig skit inom msm.

Tack för klargörandet. Ett rakt svar till skillnad från föregående skribent som börja svammla om dammsugning utan att kunna ge en rationell anledning till varför tråden hamnat där den är. Medias hyckleri ska alltid föras fram i ljuset precis som du skriver så där är jag med dig.
Citera
2013-12-10, 06:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akvarius
Och detta påstående bygger du på vadå?

Det, min bäste/bästa 'Akvarius', det bygger jag på, att du i din första postning (9 dec 02:25) skriver att Moderatorer har olika måttstock när man mäter muslimer och att den här tråden inte på flera sidor handlat om det som anges i rubriken och att muslimer i de olika trådarna "hamnar längst ner i hierarkin"!

För du menar väl inte att du uttalat dig om den hierarkiska stegens olika nivåer utan att kolla igenom flashen?
Det var ju det du antydde att du hade gjort och du uttalade dig till och med om Moderatorerna och kritiserade dem för bristande objektivitet! Man baxnar!
Jag brukar inte använda mig av invektiv, men i ditt fall är jag beredd att göra ett undantag:
-Din pajas!

Jag skrev i ett inlägg, att jag inte trodde det hade hjälpt om jag hade förtydligat mig och för dig försökt förklara, att denna spännande tråd inte handlar om [hat mot] muslimer, utan om att msm vägrar rapportera om uppenbara falsarier om attacker av "islamofobisk karaktär".
Därför är jag tveksam till om du ens kan se värdet av denna tråd.
Pärlor för svin..?

EDIT:
Jag noterar att du i din ryggdunkarpostning till den utmärkte skribenten 'Fearmongo' gör klart, att du inte hade läst tråden, för då hade du [högst eventuellt!] förstått att detta inte är en 'anti-muslimsk' tråd!
Men du ville inte läsa.
Du ville bara komma in i tråden och tycka!
Vad jag tycker om just det, det kan nog till och med du räkna ut.
Senast redigerad av Enzenn 2013-12-10 kl. 06:31.
Citera
2013-12-10, 06:15
Bannlyst
Såhär skrev Carolina Farraj på sin blogg den 28 augusti 2013 (ett utsnitt):

<Vi ska komma ihåg att hijabuppropet påbörjades efter en mycket tragisk händelse, en kvinna i 20 års åldern blev misshandlad på en parkering i Farsta och det finns misstankar om att motivet till misshandeln var att hon bar sjal.>

(min fetning)

Det här har jag missat!
Den beskäftiga och självförträffliga (om nu ordet finns?) Fru Moberg Farraj visar ju sig här inte ens vara övertygad om att "misshandeln på en parkering i Farsta" skulle berott på att kvinnan bar sjal!
Det finns bara misstankar!

@Carolina Farraj
Har dina misstankar stärkts sedan den 28 augusti?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in