• 1
  • 2
2013-08-19, 13:33
Medlem
Visste inte riktigt vilket ämne man skulle posta detta i, så jag chansar.
Finns det ett bättre ställe för detta får gärna MOD flytta.

Nu är det så att jag funderar på vad som är en själig timlön för en webmaster?
Utbildad men inte så mycket erfarenhet.

Vet inte riktigt vad mer man ska tillägga, men arbetet som utförs är alltså ett "extra-knäck" och ingen heltidssysselsättning.

Ni som vet får gärna fråga mer om det krävs mer information.
Citera
2013-08-19, 13:38
Medlem
Vad är det för uppgifter som kommer att utföras, front-end, back-end, teknisk support?
Citera
2013-08-19, 14:00
Medlem
Uppgifterna som kommer utföras: Bla. Layout och koda min blogg (som är ihopkopplad med företaget),
hjälpa mig utveckla en bra webshop, underhålla och uppdatera hemsida och blogg när det behövs, sköta kontakten med webshop-leverantören eftersom jag inte kan ett dugg om detta.

Kort och gott det jag inte klarar av, dvs. allt som har med webshopens och bloggens utseende att göra. Länkar, knappar och allt sånt.

Jag är jätteokunnig i detta ämne, jag måste nog läsa på lite till känner jag!
Citera
2013-08-19, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowlops
Vad är det för uppgifter som kommer att utföras, front-end, back-end, teknisk support?

Det är front-end tror jag det blir, jag ska använda mig av en paketlösning och hyra webshopen av ett företag som som sagt har en "färdig" sida som man bara behöver underhålla och snygga till.

Jag behöver hjälp med att underhålla min blogg (som kommer vara ihopkopplad med webshopen) med kodning, utseende, banners till reklam osv. men i huvudsak kommer webshopen behöva mest tid. Alla knappar, länkar och allt utseende ska skötas av denne.

Se till att allt fungerar och att det ser snyggt ut.

Dålig förklaring kanske, behöver du mer information?
Citera
2013-08-19, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirakelflickan
Det är front-end tror jag det blir, jag ska använda mig av en paketlösning och hyra webshopen av ett företag som som sagt har en "färdig" sida som man bara behöver underhålla och snygga till.

Jag behöver hjälp med att underhålla min blogg (som kommer vara ihopkopplad med webshopen) med kodning, utseende, banners till reklam osv. men i huvudsak kommer webshopen behöva mest tid. Alla knappar, länkar och allt utseende ska skötas av denne.

Se till att allt fungerar och att det ser snyggt ut.

Dålig förklaring kanske, behöver du mer information?

Hej! Jag måste fråga, du skriver att webbshoppen kommer att ta mest tid syftar du till databashantering av produkter då? Men webbshoppen löser grafik som "knappar"? SKa du syssla med betalningslösningar?

Jag hänger inte med sry, ska du koda eller sköta det grafiska på sidan, eller vill du ha hjälp med det? I sådant fall vad är det du ska göra, -blogga?

Hur många kunder?

Kolla på SQL-server My SQL, Flash, Photoshop, kanske Zencart, PHP, Eclipse -Silverlight?
Citera
2013-08-19, 15:12
Medlem
Du kan väl ta ut vilken lön du vill, det måste bero på omsättning - kostnader. Men att driva ett eget företag som extraknäck!?

De flesta nystartade egenföretagare jobbar 10-16h/dygn och får knappt mat på bordet?
Citera
2013-08-19, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LIb3rt4s
Du kan väl ta ut vilken lön du vill, det måste bero på omsättning - kostnader. Men att driva ett eget företag som extraknäck!?

De flesta nystartade egenföretagare jobbar 10-16h/dygn och får knappt mat på bordet?

Du verkar inte förstå vad TS menar så jag förklarar åt hen. Hon ska anställa en webmaster som ska sköta webshop och blogg. Hen undrar därför vad en skälig lön är som hen kan betala denna webmaster hon anställer.
Citera
2013-08-19, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BourneHTC
Du verkar inte förstå vad TS menar så jag förklarar åt hen. Hon ska anställa en webmaster som ska sköta webshop och blogg. Hen undrar därför vad en skälig lön är som hen kan betala denna webmaster hon anställer.

Tackar! Tänk vad galet det kan bli med en preposition du...

Svar till TS: Det beror på vilken e-handelslösning Ni ska använda er av eller typ affärssytem. (hur många kunder) typ av grafik, script osv. Sen brukar kodare och grafiker vara stöpta i lite olika skolor så vill du ha en som behärskar rubbet, kan det bli dyrt.

Databashantering kommer Ni knappast undan hur som. Betalningslösningar och säkerhet...

Kan inte ge dig en siffra sry.
Senast redigerad av LIb3rt4s 2013-08-19 kl. 15:37.
Citera
2013-08-19, 15:36
Medlem
Du får nog räkna med minst 400-500 per timme. Alternativt att du hittar en bekant som kan göra det "off the record" för en billigare penning.
Citera
2013-08-19, 15:39
Medlem
xposeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gizze
Du får nog räkna med minst 400-500 per timme. Alternativt att du hittar en bekant som kan göra det "off the record" för en billigare penning.

Eller ännu bättre studerande eller liknande, många besitter kunskapen som behövs och har inget emot att jobba extra för lite pengar.
Citera
2013-08-19, 16:56
Medlem
[quote=LIb3rt4s|44850933]Du kan väl ta ut vilken lön du vill, det måste bero på omsättning - kostnader. Men att driva ett eget företag som extraknäck!?

De flesta nystartade egenföretagare jobbar 10-16h/dygn och får knappt mat på bordet?[/QUOTE

Det är inte jag som extaknäcker, det är webmastern
Har inte råd att ha heltidsanställd, såklart!
Citera
2013-08-19, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gizze

Någonstans där hade jag räknat med, tack för det. Ville inte varken kasta över eller underavlöna därav tråden
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in