Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-08-24, 22:16
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perlanovic

text...

nån som känner igen sen eller har synpunkter?


Ja det du upplever på hallucinogena droger är mycket troligen en öppning till din egentliga personlighet. Där dina hjärntvättade beteenden och tankar släpps fria och du kommer i kontakt med den du egentligen är. Jag har själv upplevt detta både med och utan hallucinogena droger. Första gången var när jag var 20 år gammal, har hela min tonårstid försökt förstå mig själv och varför jag blivit som jag blivit, varför jag inte känt mig lycklig, varför jag i vissa situationer är blyg och inte i andra osv. Helt enkelt varför så mycket i livet är så konstigt och ologiskt. Varför människor beter sig så konstigt mot varandra.

Som en blixt från himmelen förstod jag skillnaden mellan mitt äkta jag och vem jag trott att jag var. Upplevde oerhörd frihetskänsla, det kändes som jag att slog igenom en barriär i mitt egna huvud och jag såg världen på nytt, klarvaken. Detta hände däremot på marijuana, så helt nykter var jag inte. Och tyvärr försvann den förståelsen och jag föll tillbaka till oförståelsen när jag vaknade dagen efter. Detta fick mig att intressera mig i psykadeliska droger, där jag har upplevt liknande saker men de har aldrig känts lika äkta som första gången jag hade en spirituell upplevelse.

Det är tragiskt att detta har hänt för människan, och det är en gåta hur vi egentligen ska finna vägen tillbaka. Det är du, jag och andra här inne som måste ta de första stegen mot förändring. Vissa har redan hittat fram, många söker fortfarande. Tyvärr slåss vi mot starka och farliga krafter, krafter starka nog att döda hela mänskligheten. Men jag har ändå goda förhoppningar, nästa steg i människans evolution är på gång, medvetandet måste vidgas. Illusioner måste slås död på.
__________________
Senast redigerad av SunnySunday 2013-08-24 kl. 22:24.
Citera
2013-10-17, 15:52
  #14
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Hmm, sitter och funderar på vilken ursäkt högintelligenta människor har för att inte ta LSD.
För mig ter det sig iaf ologiskt då jag har uppfattat att LSD har enorm potential att bidra till hela samhället.

Ursäkta bump, men jag finner ämnet intressant.
Varför vill man egentligen debattera sig ur något så uppenbart?
Ta bara droppen o lär.
Citera
2013-10-18, 02:34
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perlanovic
nån som känner igen sen eller har synpunkter?

Jag har nått insikter helt utan droger. Jag tänker alltid att det måste finnas en annan väg, och det är min envisa optimism. Inser du någonting, har du en idé, så kan du slå hål på de problem du har. Idén är ett vapen. Du måste bara veta hur du ska använda det.

Idéer kan uppstå genom att man tar medel som slappnar av nerverna, man slutar bry sig och ger sig själv mer slack, mer spelrum. Man vinner ett mod som man inte besuttit tidigare.
Därför tar vi dessa medel.

Men det måste finnas en annan väg. Så okreativa kan vi inte vara, att den sista utvägen är knark.
Citera
2013-10-18, 11:45
  #16
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blutgeld
Jag har nått insikter helt utan droger. Jag tänker alltid att det måste finnas en annan väg, och det är min envisa optimism. Inser du någonting, har du en idé, så kan du slå hål på de problem du har. Idén är ett vapen. Du måste bara veta hur du ska använda det.

Idéer kan uppstå genom att man tar medel som slappnar av nerverna, man slutar bry sig och ger sig själv mer slack, mer spelrum. Man vinner ett mod som man inte besuttit tidigare.
Därför tar vi dessa medel.

Men det måste finnas en annan väg. Så okreativa kan vi inte vara, att den sista utvägen är knark.

LSD är inte knark.
LSD ruset är en naturlig del av verkligheten. Vi är alltid LSD:ade vi har bara stora problem att uppleva det. Kom igen. Hallucinogena är inte knark bara för att lagen säger så. Stor skillnad på andra droger.
Citera
2013-10-19, 17:02
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jabbadabbadoo
LSD är inte knark.
LSD ruset är en naturlig del av verkligheten. Vi är alltid LSD:ade vi har bara stora problem att uppleva det. Kom igen. Hallucinogena är inte knark bara för att lagen säger så. Stor skillnad på andra droger.

LSD gör skador som inte sker naturligt.
Iallafall på perceptionen, finns väl inte mycket dokumenterade fysiska effekter.
Ska man hålla på med någonting borde man vara insatt i vilka risker som finns iallafall.
__________________
Senast redigerad av blutgeld 2013-10-19 kl. 17:08.
Citera
2013-10-20, 19:25
  #18
Medlem
iseedeadpeoples avatar
Det jabbadabbadoo menar är att livet är en tripp och att vi människor trippar hela tiden.
Och jag håller med dig om att droger oftast förändrar trippen till det sämre men inte alltid.
Fast det är nog bättre att vara på den säkra sidan så att man slipper fastna i ett beroende.
__________________
Senast redigerad av iseedeadpeople 2013-10-20 kl. 19:33.
Citera
2014-03-06, 20:37
  #19
Medlem
ja ha oxå upplevt djupa insikter utan hallisar men dom kommer sällsynt, nyckeln är att spendera mycket tid med sig själv i tystnad, vilket inte är det enklaste nu för tiden, man dras till brus av olika slag utav rädsla..Har med lyckats få mig att känna mig bäng utan maja det gäller att låta sitt medvetande (som normalt sett är inställt på att fly sin vilja) dras inåt, och bara låta spontana viljan styra dig, nästan son att drömma fast i vaken...alltås innåt innåt innåt..
Citera
2014-03-09, 12:12
  #20
Medlem
Shit boys. Det här är ju intressant. Jag kan inte förstå hur folk kan välja att inte gå in på den här "filosofiska" vägen.. vilket egentligen är ditt eget liv liksom... Som någon kända buddhist sa, det finns bara två misstag i livet.. att inte starta o att sluta... Det går inte göra något annat fel i livet. Du blir ett verktyg för onda makter om du inte startar...
Citera
2014-03-17, 15:06
  #21
Medlem
helt rätt bateman! problemet är bara att man sitter i en bäckmörk skog och letar efter nyckeln till bilen, utan nått ljus till att hjälpa en hitta. Föressten vid närmare eftertanke är det inte inåt inåt inåt, det är alltid utåt utåt utåt!! allt annat är en lögn egentligen. Jag är rädd för att släppa ut mitt medvetande för då tvingas jag även bli medveten om mig själv på en annan nivå, man kan spegla sig själv i sin omgivning
Citera
2014-03-25, 17:32
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perlanovic
helt rätt bateman! problemet är bara att man sitter i en bäckmörk skog och letar efter nyckeln till bilen, utan nått ljus till att hjälpa en hitta. Föressten vid närmare eftertanke är det inte inåt inåt inåt, det är alltid utåt utåt utåt!! allt annat är en lögn egentligen. Jag är rädd för att släppa ut mitt medvetande för då tvingas jag även bli medveten om mig själv på en annan nivå, man kan spegla sig själv i sin omgivning

Haha jag vet vad du menar med att man sitter i en bäckmörk skog. Själv låter jag mig guidas av allting. Exakt allt. Svaret för alla din frågor finns konstant runt omkring varje sekund. Det var någon filosof som sa det .. tror det var något från buddihsmen. Det kan vara i en vind, en sång, ett leende.. en bäckmörk skog.. Plus vad Einstien sa, du kan se hur unviersum är uppbyggd genom att studera en blomma.. Dock vet jag inte vad du menar med det fet markerade. Men vill säga en sak, släpper du ut ditt medvetande kommer en del tråkiga sanningar gå upp för dig, jag antar att det är just därför många väljer att leva i fantasivärlden..
Citera
2014-04-08, 09:51
  #23
Medlem
Ja problemet är dock att den bäckmörka skogen är ens eget egos ickevilja, och egot vill ej bli guidad av universum. Den vill följa sin egen vilja styrd av det den vill vara/inte vill vara. Det vill säga om man har ett så pass tätt ego att det är den som styr ens beslut..Alltså jag irrar mycket fram och tillbaka i mina tankar huruvida man ska se inåt eller utåt om man ska leva, ändrar mig hela tiden men just nu tänker jag att man måste se både inåt och utåt samtidigt för att kunna leva här och nu. har märkt att öppnar man sitt sinne inåt så tvingar man medvetandet utåt till slut. Har man taight kontroll över sitt inre sinne så är det kontroll man utstrålar..en trist värld där man blir sin egen fånge. Bemöter man sitt inre med öppenhet och mjukhet utstrålar man just det och då får man sola i sitt eget ljus. Utmaningen är att överkomma sitt eget kontrollbehov, vilket är det svåraste man kan göra när man är uppfostrad till det beteendet (programmerad) Det är det som är hela grejen med mystik och det har följt mänskligheten genom exakt alla kulturer och tidsåldrar, Det är jakten på den heliga graalen no doubt. Hoppas att folk lyckats bättre än jag har iallafall, får flyga ibland men kraschlandar på ruta ett gång på gång...dela gärna med er vad ni lärt er! huskurer osv...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback