Hej alla goa människor på fb
Jag har fastnat på en skoluppgift som jag inte förstår hur jag ska lösa... Jag läser Dator- och Nätverksteknik och en av mina uppgifter i mitt nuvarande uppdrag är att jag ska....
"Installera en skrivare. Beskriv hur du gör steg för steg och ta skärmbildskopior på processesn. Ställ in skrivaren så att den skriver ut med svart text som standard." - Avklarat, installerade min skrivare enkelt.
Nu kommer problemet i nästa uppgift som lyder...
"Installera skrivaren som nätverksskrivare så att fler än en dator kommer åt den, beskriv hur du gör."
Jag är helt ny med ubuntu 13.04 (Linux) och vet inte hur man får ihop allt, men det brukar gå att googla runt lite så kan man lösa det mesta själv. Men problemet är att skrivaren jag installerade var en Brother HL-2037 (laserskrivare) som inte är en nätverksskrivare, hur löser jag uppgiften?
Någon som är hemma med hur jag ska gå tillväga? Har givetvis googlat runt, men kan helt enkelt inte hitta hur jag ska göra det.
(Måste finnas en lösning eftersom 2 av uppgifterna går ut på att installera en skrivare och man kan väl inte begära att varje student ska ha skrivare hemma)