Om du inte litar på din partner och således inte vill att hon/han ska åka, bör du nog tänka igenom ifall det från början är rätt person att vara tillsammans med.
Från mina och kompisars erfarenheter så är jag väl medveten om att det sker mycket otrohet där borta, men oftast är det i sunkiga förhållanden som ändå behövde avslutas.
Det är självklart att du måste låta din partner åka dit denne vill, annars är inte erat förhållande ett bra sådant. Av egen erfarenhet så kan jag säga att det är inte så enkelt att vara otrogen och sen bara fortsätta allting som vanligt, det är inte bara som en vanlig lögn, utan du kommer troligtvis märka på din partner ifall denne varit otrogen eller inte när ni ses igen.
Om det finns tidigare otrohet i förhållandet som fortfarande inte "borde vara glömt" eller överrenskommet inte ska tas upp igen, tycker jag att du har en viss rättighet att förklara för din partner att du inte är fullkomligt överrens dennes utomlandsplaner.
Jag bor ca 50 mil från en tjej jag är sjukt intresserad utav, och det är fullkomligt besvarat. Bara saknaden är ett helvete eftersom vi ba kan ses ryp max 2-3 gånger i månaden, och sedan sätter det ju tilliten på spel. Jag väljer att lita på henne, och vice versa. Hon åkte till Magaluf i en vecka för 3 veckorsen, och även om vi inte är "tillsammans" så har vi lovat att inte röra någon annan, vilket hon sa att hon höll på Magaluf (hon har alltid varit den svåra tjejen, så jag var inte jätterädd från början). Hon ringde mig regelbundet och berätta vad dem gjort osv, att hon saknar mig, att hennes kompisar tycker hon är dum i huvudet som håller sig till mig fastän att vi inte är tillsammans, och att hon inte kan röra någon annan, att de känns så fel att ens bli raggad på.
Sammanfattningsvis, jag tycker det beror på hur er nuvarande relation ser ut, ingen relation är någon annan lik.