• 1
  • 2
2013-08-19, 10:01
Medlem
KurKs avatar
Det har varit många trådar om att sin partners åker utomlands till magaluf, sunnybeach, aiyanapa och alanya. Folk har frågat om man kan tillåta sin partner göra det, någon har skrivit om hur de oroar sig. Hur slutade det för er och förhållandet? Var er oro befogad? Berätta & diskutera!
Citera
2013-08-19, 10:18
Medlem
Om du inte litar på din partner och således inte vill att hon/han ska åka, bör du nog tänka igenom ifall det från början är rätt person att vara tillsammans med.

Från mina och kompisars erfarenheter så är jag väl medveten om att det sker mycket otrohet där borta, men oftast är det i sunkiga förhållanden som ändå behövde avslutas.

Det är självklart att du måste låta din partner åka dit denne vill, annars är inte erat förhållande ett bra sådant. Av egen erfarenhet så kan jag säga att det är inte så enkelt att vara otrogen och sen bara fortsätta allting som vanligt, det är inte bara som en vanlig lögn, utan du kommer troligtvis märka på din partner ifall denne varit otrogen eller inte när ni ses igen.

Om det finns tidigare otrohet i förhållandet som fortfarande inte "borde vara glömt" eller överrenskommet inte ska tas upp igen, tycker jag att du har en viss rättighet att förklara för din partner att du inte är fullkomligt överrens dennes utomlandsplaner.

Jag bor ca 50 mil från en tjej jag är sjukt intresserad utav, och det är fullkomligt besvarat. Bara saknaden är ett helvete eftersom vi ba kan ses ryp max 2-3 gånger i månaden, och sedan sätter det ju tilliten på spel. Jag väljer att lita på henne, och vice versa. Hon åkte till Magaluf i en vecka för 3 veckorsen, och även om vi inte är "tillsammans" så har vi lovat att inte röra någon annan, vilket hon sa att hon höll på Magaluf (hon har alltid varit den svåra tjejen, så jag var inte jätterädd från början). Hon ringde mig regelbundet och berätta vad dem gjort osv, att hon saknar mig, att hennes kompisar tycker hon är dum i huvudet som håller sig till mig fastän att vi inte är tillsammans, och att hon inte kan röra någon annan, att de känns så fel att ens bli raggad på.

Sammanfattningsvis, jag tycker det beror på hur er nuvarande relation ser ut, ingen relation är någon annan lik.
Citera
2013-08-19, 10:40
Medlem
Twatssons avatar
Har släppt iväg min tös lite överallt i världen på olika "partyresor" med sina tjejer, jag resonerar som så att om jag inte litar på min tjej så bör jag inte vara tillsammans med henne. Förtroende är allt i ett förhållande.

Skulle hon vara otrogen skulle jag få reda på det och det skulle innebära att hon är benägen att vara otrogen även om jag hade förbjudit henne att åka iväg. Oavsett så hade jag sluppit slösa mer tid på henne.

Det har funkat bra i över fem år so far
Citera
2013-08-19, 10:57
Medlem
canterburys avatar
är det en ny relation är oron förståelig. Då är det kanske lättare för tjejen killen att inte bry sig om de har några sådana tendenser. Och självklart liggs det mycket på såna ställen, annars hade de ju kanske valt ett annat resmål som inte går ut på att nöta kön eller erbjudit sig att fixa en flygstol till dig. Så det kan du ju ta upp...Många känner sig sexiga utomlands när de fått lite solbränna och får mer självförtroende tack vare spriten. Det är ganska riskfritt också du får inte reda på det.... och de som åker på dessa festarställen kan leva på de här lyckade knull minnena länge, går de runt o småler åter hemma i sverige så vet man att de tänker på den där snygga tjejen som hade den bästa och skönaste silkes slidan nånsin! Så ja du ska klart oroa dig, dessa partydjur vädrar efter upptagna människor och vill besudla dem med bästa semestersex i romantisk miljö! Där drar du korta strået genom att ligga raklång i gnisslande arbetarsäng med stressen hängandes över dina axlar och ångest över att gå till arbetet.
Citera
2013-08-19, 11:36
Medlem
Fettokisses avatar
Min ex-flickvän var på festresa som varade i 2 månader för 3 år sedan.
Det var absolut jobbigt just då, men jag litade på henne, och hon berättade om allt som skedde.

Vi höll i 2 år till, och separerade på helt andra grunder än hennes resa!

Tror att tillit är nyckeln under en sådan resa. Om partnern gör något med någon annan på resa hade hen gott kunna göra det hemma också.
Citera
2013-08-19, 13:03
Avstängd
micro113s avatar
Vi har självklart åkt på olika saker utan partner båda två .. Om en person vill vara otrogen så spelar det nog ingen roll var denne befinner sig - då tar den tillfället som ges.
Om en partner är trogen så spelar det ingen roll var denne befinner sig - då avvisar den inviter och ger inte själv några..
Citera
2013-08-20, 01:39
Medlem
MrWalross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twatsson
Har släppt iväg min tös lite överallt i världen på olika "partyresor" med sina tjejer, jag resonerar som så att om jag inte litar på min tjej så bör jag inte vara tillsammans med henne. Förtroende är allt i ett förhållande.

Skulle hon vara otrogen skulle jag få reda på det och det skulle innebära att hon är benägen att vara otrogen även om jag hade förbjudit henne att åka iväg. Oavsett så hade jag sluppit slösa mer tid på henne.

Det har funkat bra i över fem år so far

Pfft, din slyna till flicka knullar säkert fler kukar än vad du ser på den lokala badhuset
Falsk liten tös har du förmodligen och naiv man som du är så vet du inget.
Du kanske tror att du vet allt men folk som du TRODDE du kände stabbar dig!

JÄVLA HOROR HELA GRUPPEN VARFÖR SKA DOM VARA LÖGNAKTIGA SLYNOR HELA GRUPPEN
Citera
2013-08-20, 09:05
Medlem
Twatssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWalros
Pfft, din slyna till flicka knullar säkert fler kukar än vad du ser på den lokala badhuset
Falsk liten tös har du förmodligen och naiv man som du är så vet du inget.
Du kanske tror att du vet allt men folk som du TRODDE du kände stabbar dig!

JÄVLA HOROR HELA GRUPPEN VARFÖR SKA DOM VARA LÖGNAKTIGA SLYNOR HELA GRUPPEN

Naw lilla gubben då, blivit bedragen?
Citera
2013-08-20, 10:04
Medlem
KurKs avatar
På FB har killarna den gemensamma uppfattningen om att inte låta tjejen åka ut, istället dumpa, för hon kommer vara otrogen, som jag uppfattat det hela. Frågar man tjejer i sin omgivning, låter de "man ska lita på sin flickvän och hon kommer inte göra något", det kan man givetvis på FB motargumentera om att alla tjejer är lika slyniga och ljuger. Är det av empiri som killar på FB har sin åsikt? Eller är det lite kvinnoförakt? Jag har själv varit utomlands och sett 2-3 månaders förhållanden gått i kras av tjejer som inte riktigt brytt sig om killen som är där hemma(givetvis killar som gjort samma sak). Detta har bara vad jag sett rört sig om 17-18 åriga tjejer som inte haft alla höns hemma, har man här samma uppfattning om längre förhållanden, där man är i högre ålder vi säger 22+?
Citera
2013-08-20, 10:58
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurK
På FB har killarna den gemensamma uppfattningen om att inte låta tjejen åka ut, istället dumpa, för hon kommer vara otrogen, som jag uppfattat det hela. Frågar man tjejer i sin omgivning, låter de "man ska lita på sin flickvän och hon kommer inte göra något", det kan man givetvis på FB motargumentera om att alla tjejer är lika slyniga och ljuger. Är det av empiri som killar på FB har sin åsikt? Eller är det lite kvinnoförakt? Jag har själv varit utomlands och sett 2-3 månaders förhållanden gått i kras av tjejer som inte riktigt brytt sig om killen som är där hemma(givetvis killar som gjort samma sak). Detta har bara vad jag sett rört sig om 17-18 åriga tjejer som inte haft alla höns hemma, har man här samma uppfattning om längre förhållanden, där man är i högre ålder vi säger 22+?

Lyssna inte på alla bittra misogyna människor. Självklart kan det vara en mognadsfråga men det finns otrogna och trogna tjejer och killar i alla åldrar. I ett förhållande måste man ge varandra förtroende och egentid, litar du på din tjej eller inte?
Citera
2013-08-20, 12:44
Medlem
LuminorBases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurK
Det har varit många trådar om att sin partners åker utomlands till magaluf, sunnybeach, aiyanapa och alanya. Folk har frågat om man kan tillåta sin partner göra det, någon har skrivit om hur de oroar sig. Hur slutade det för er och förhållandet? Var er oro befogad? Berätta & diskutera!

Skulle aldrig dejta en tjej som ville åka till de svennigaste jävla skit-hålorna i världen. Det skriker white trash! Men om min respektive skulle vilja åka på en fest-resa så varsågod. Ett förhållande bygger på tillit och saknas den så lär inte förhållandet hålla ändå.

Med det sagt - rekommenderar jag 18-23 åriga killar (som är dem som skriver här) att skicka sina tjejer till magaluf? Knappast. Man behöver inte direkt vara en raketforskare för att räkna ut vad unga, omogna, tjejer gör på fyllan på charterorter.
Citera
2013-08-20, 12:47
Medlem
KurKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clifford
Lyssna inte på alla bittra misogyna människor. Självklart kan det vara en mognadsfråga men det finns otrogna och trogna tjejer och killar i alla åldrar. I ett förhållande måste man ge varandra förtroende och egentid, litar du på din tjej eller inte?

Jag litar på att hon inte tänker vara otrogen, men det har ju folk gjort i all tid och blivit bedragna och läser man trådar här blir man inte direkt mindre oroad!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in