Citat:
Ursprungligen postat av
Phillewee
Hej !
har använt mig ett tag av att filma olika video's med en Gopro HD hero 2 kamera. Efter ett rätt så stort intresse funderar jag på att ta steget till en riktig kamera för att få bättre bildkvalite
min vän har en Canon EOS 600D som jag tycker håller hög kvalite men vill kolla med er om ni har några andra alternativ som man kanske skulle fundera på ?
Är mest ute efter filma men så klart ska kameran kunna ta bra bilder också. Enda kravet jag har är att den ska kunna filma i 1080p & 720p i 60fps.
Tips mottages gärna

600d är som du säger grym men vill du ta det till nästa nivå direkt säger jag Panasonic GH3 eller Canon 5dmkii. Bägge går att få beggade för ca 7000:-
annars har du Blackmagick Pocket Cinema Camera, den har precis släppts och det är väntetid på den men det finns lite i unboxings och tester på vimeo.
Jag har haft 600d och har nu GH3, mycket bättre IMO. Har förhandsbokat bmpcc men hoppas på att få den snart.
En jävligt populär kamera är annars GH2 med driftwood hack. Väldigt många hävdar att det är den bästa systemkameran för att filma någonsin. I Zakutos stora shootout med Red Epic mfl hävdade den sig ganska bra. Den kan du få för 3500 med en köpesannons på fotosidan.
GH3 filmar 1080 i 60fps så du slipper"fattigmans-HD"