2013-08-18, 16:45
Medlem
Nu är det dags för min LG Optimus 2x att gå i graven, ny mobil ska inhandlas. Siktar på HTC One X då den verkar passa mina behov för mobiltelefon, men undrar om det är en större skillnad mellan HTC One X och den senare modellen HTC One X+ som gör att man hellre skaffar den senare. Är det värt de extra hundralapparna, och hur stor skillnad är det mellan telefonerna?

Kan även ta emot tips på bra Androidtelefoner i samma prisklass som ovannämnda.

Tack på förhand för att ni hjälper en förvirrad konsument.
Citera
2013-08-18, 17:19
Medlem
neurogens avatar
äh de va inget
Senast redigerad av neurogen 2013-08-18 kl. 17:25.
Citera
2013-08-18, 17:35
Medlem
Max Powers avatar
Känns lite dumt att köpa en så gammal telefon, om den nu inte är begagnad. Då är tex Nexus 4 både billigare och snäppet bättre. Då får du även senaste versionen an Android. Tom Samsung Galaxy Note 2 är billigare än HTC One X och X+. Sony Xperia Z är också i samma prisklass som HTC One X.
Citera
2013-08-18, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thepinne1
Nu är det dags för min LG Optimus 2x att gå i graven, ny mobil ska inhandlas. Siktar på HTC One X då den verkar passa mina behov för mobiltelefon, men undrar om det är en större skillnad mellan HTC One X och den senare modellen HTC One X+ som gör att man hellre skaffar den senare. Är det värt de extra hundralapparna, och hur stor skillnad är det mellan telefonerna?

Kan även ta emot tips på bra Androidtelefoner i samma prisklass som ovannämnda.

Tack på förhand för att ni hjälper en förvirrad konsument.

Jag hade satsat på en Samsung i stället för HTC. Jag har själv en HTC one X sedan ett år tillbaka, och jag älskar HTC, men det enda det inköpet har givit mig sedan dess är huvudvärk. Den går konstant sönder, skärmen lägger ner, batteriet lägger av, den hänger sig. Senast i förrgår så dog den när jag satt och spelade ett spel och den har inte startat igen sedan dess. Det är nu 4:e gången sedan Juli jag lämnar in den för lagning. Har dessutom fått vänta 1 månad varje runda och en av gångerna fick jag betala självrisk då det var en pytteliten spricka i skärmen, trots att det inte påverkade funktionen. En vecka efter att jag hämtat ut den och betalat självrisken (tacka gud för att jag tog försäkring på skittelefonen), så la den av igen .

Jag skulle ha köpt något annat märke än HTC, definitivt.
Citera
2013-08-18, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psalma
Jag hade satsat på en Samsung i stället för HTC. Jag har själv en HTC one X sedan ett år tillbaka, och jag älskar HTC, men det enda det inköpet har givit mig sedan dess är huvudvärk. Den går konstant sönder, skärmen lägger ner, batteriet lägger av, den hänger sig. Senast i förrgår så dog den när jag satt och spelade ett spel och mden har inte startat igen sedan dess. Det är nu 4:e gången sedan Juli jag lämnar in den för lagning. Har dessutom fått vänta 1 månad varje runda och en av gångerna fick jag betala självrisk då det var en pytteliten spricka i skärmen, trots att det inte påverkade funktionen. En vecka efter att jag hämtat ut den och betalat självrisken (tacka gud för att jag tog försäkring på skittelefonen), så la den av igen .

Jag skulle ha köpt något annat märke än HTC, definitivt.
det var ju en tråkig historia jag har en liknande när jag köpte samsung så köp inte så samsung? Jag har en htc one x och är super nöjd aldrig hängt sig och kommer ha den några år till ser ingen anledning att byta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in