• 1
  • 2
2013-08-18, 13:53
Medlem
Precis under mitt högra knä, neråt smalbenet har jag väldigt ont emellanåt. Så ont att jag knappt kan stödja mig på det vissa gånger. Om jag har benet i en viss ställning så kan smärtan försvinna ibland, för att senare komma tillbaka. Jag har ingen aning om vad detta kan bero på, men en tanke jag haft är att det kan vara så att jag haft benet i en konstig ställning och att det sedan "låst" sig. Mitt ben kan knaka till lite ibland, ungefär sådär som när man "knäcker" fingrarna. Vad jag förstår är det små bubblor man har i fingrarna som ger ifrån sig det där knäckande ljudet, och kanske är det möjligt att man har såna bubblor i benet också, eller? Jag försöker minnas om jag haft liknande smärta tidigare och det har jag, i både armen och i handen/fingrarna vid två separata tillfällen. Då försvann smärtan ganska snabbt.

Nu har jag haft ont i mitt ben i 2½ dagar. Det började i lördags kväll. Jag är lite rädd att det ska vara en blodpropp eller något, men för det krävs väl att man har andra symptom också? Och då skulle väl inte smärtan försvinna emellanåt så som den gör på mig. Jag är fullt frisk i övrigt vad jag vet, tog ett blodprov för inte så längesen och då såg mina blodvärden jättebra ut. Men tanken finns ju där ändå att det kan vara något sådant.

Oroar jag mig i onödan/borde jag vänta på att det går över, eller ska jag uppsöka läkare?
Citera
2013-08-18, 13:59
Medlem
Har du en liten knöl nedanför knäet där det gör ont? Det skulle kunna vara Schlatters sjukdom om du har en ond knöl nedanför knäet.

Har själv besvär med Schlatters och jag brukar inte kunna stödja mig på mitt vänsterben när det blossar upp och det gör ont så inåt helvete.
Citera
2013-08-18, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennesaw
Har du en liten knöl nedanför knäet där det gör ont? Det skulle kunna vara Schlatter's sjukdom om du har en ond knöl nedanför knäet.

Nej, det har jag inte
Citera
2013-08-18, 14:01
Medlem
epiks avatar
http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-o...propp-i-benet/

Se symptom
Citera
2013-08-18, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epik
http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-o...propp-i-benet/

Se symptom

Oroväckande. Tror nog att jag får åka in och undersöka detta..
Citera
2013-08-18, 14:07
Medlem
Är det fram på benhinnorna du har ont?
Brukar synas när det är en blodpropp.
Citera
2013-08-18, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaxMaja
Är det fram på benhinnorna du har ont?
Brukar synas när det är en blodpropp.

Ja, det är där jag har ont på ett ungefär. Men det är inte längs med hela benet utan bara strax under knäet.
Citera
2013-08-18, 14:12
Medlem
http://www.1177.se/Vasterbotten/Fakt...einflammation/
Citera
2013-08-18, 14:14
Medlem
epiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moonglobe
Oroväckande. Tror nog att jag får åka in och undersöka detta..
Är det svullet och/eller rött? Cirka 100 personer dör utav detta varje år, du bör kolla upp det asap
Citera
2013-08-18, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epik
Är det svullet och/eller rött? Cirka 100 personer dör utav detta varje år, du bör kolla upp det asap

Det är inte rött. Svullet är det inte heller vad jag kan tyda, har kollat noga flera gånger och det ser ut precis som vanligt.
Citera
2013-08-18, 14:19
Medlem
Jag tror inte att det är en blodpropp men om du är orolig så ring sjukvårdsrådgivningen.
Citera
2013-08-18, 14:27
Medlem
ring 112 så kanske du får åka pling-plong taxi till sjukan om du har otur.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in