2013-08-27, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decubitus
Rykten på byn säger att alla utom han som körde/överlevde satt fastspända och antagligen omkom redan när dom träffade bojen.

Kommer denna information från samma källa som den att "D D (en av utredande poliserna) dotter gick i skola med en av de avlidna".
Du skrev det här och sanningshalten i detta var låg, lite synd när det lät som fakta.

I ditt aktuella inlägga: Du kanske har bra källor inom polisen eller bland vittnen, det blir i så fall mer trovärdigt med en källa än att du skriver att det går ett rykte i din by.
Ryktet du berättar om kan innehålla fakta, inte tu tal om det men det skulle vara intressant att höra var det kommer ifrån.
Citera
2013-08-27, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rastarhundennu
Kommer denna information från samma källa som den att "D D (en av utredande poliserna) dotter gick i skola med en av de avlidna".
Du skrev det här och sanningshalten i detta var låg, lite synd när det lät som fakta.

I ditt aktuella inlägga: Du kanske har bra källor inom polisen eller bland vittnen, det blir i så fall mer trovärdigt med en källa än att du skriver att det går ett rykte i din by.
Ryktet du berättar om kan innehålla fakta, inte tu tal om det men det skulle vara intressant att höra var det kommer ifrån.

Vad får dig att säga att sanningshalten i det första jag skrev är låg? Har du kollat upp det? Det är totalt irrelevant att dom gick i skola tillsammans, jag skrev det mest bara för att folk spekulerade i att det skulle vara något fel med att en av personerna på båten är vän med Maria på Facebook, vad spelar det för roll? Jag är fortfarande rätt säker på att DDs dotter gick på Gene samtidigt som Josefin.

Och resten jag skrev får du ta för vad det är, rykten, ingen av oss här på fb var med på båten så vi vet inte, allt är rykten och spekulationer, och jag sover lika bra om natten vare sig du tror på det jag säger eller inte.

Med vänlig hälsning
Senast redigerad av Decubitus 2013-08-27 kl. 11:18.
Citera
2013-08-27, 11:14
Medlem
Båten är vad jag förstår inte utrustad med bälten som standard.

Om man varit bältad vid smällen av bojen, så borde de klarat sig mycket
bättre. Om man varit bältad borde man hängt i bältena efter att båten voltat på land.
2 personer hittades utanför båten och 2 under, när båten upptäcktes på land??

*
Citera
2013-08-27, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decubitus
Vad får dig att säga att sanningshalten i det första jag skrev är låg? Har du kollat upp det? Det är totalt irrelevant att dom gick i skola tillsammans, jag skrev det mest bara för att folk spekulerade i att det skulle vara något fel med att en av personerna på båten är vän med Maria på Facebook, vad spelar det för roll? Jag är fortfarande rätt säker på att DDs dotter gick på Gene samtidigt som Josefin.

Och resten jag skrev får du ta för vad det är, rykten, ingen av oss här på fb var med på båten så vi vet inte, allt är rykten och spekulationer, och jag sover lika bra om natten vare sig du tror på det jag säger eller inte.

Med vänlig hälsning

Jag litade på ett PM jag fick, den personen skrev att det inte stämmer att de gått i samma skola. Dåligt att mig att inte skriva det så du fick en förklaring. Det var inte meningen att anklaga dig.

Jag gillar källor, det är mitt eget problem.
Övikarna som borde veta mer än oss andra bidrar med högt och lågt.
Ena stunden körde SD alltid själv, nästa stund körde damerna, vidare finns inga bälten i båten, nästa stund satt tre fastspända. Det finns folk som sitter och hittar på fakta, jag gjorde fel som ifrågasatte dig.
Här får man ju skriva vad man vill. Bra att du sover gott
Citera
2013-08-27, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rastarhundennu
Jag litade på ett PM jag fick, den personen skrev att det inte stämmer att de gått i samma skola. Dåligt att mig att inte skriva det så du fick en förklaring. Det var inte meningen att anklaga dig.

Jag gillar källor, det är mitt eget problem.
Övikarna som borde veta mer än oss andra bidrar med högt och lågt.
Ena stunden körde SD alltid själv, nästa stund körde damerna, vidare finns inga bälten i båten, nästa stund satt tre fastspända. Det finns folk som sitter och hittar på fakta, jag gjorde fel som ifrågasatte dig.
Här får man ju skriva vad man vill. Bra att du sover gott

Ja jag förstår och jag håller med, men inget jag skriver är fakta och jag vet inget om båtar, men jag bor i Övik och man hör saker, och detta kommer från folk relativt nära de drabbade (behöver dock inte ligga någon sanning i det ändå). Du har pm för övrigt.
Citera
2013-08-27, 16:34
Medlem
SD körde själv i 48 knop in i döden. Inget rykte inget påhitt.
Citera
2013-08-27, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilcamino

Helt riktigt. SR Västernorrland idag:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=110&artikel=5628645

"Med hjälp av olycksbåtens gps har nu polisen i Örnsköldsvik kommit fram till att båten, som var inblandad i den svåra båtolyckan där tre människor omkom, färdades i 48 knop, vilket motsvarar 86,4 kilometer i timme."
Citera
2013-08-27, 17:38
Medlem
Ett aspekt av denna tragiska olycka tror jag inte har diskuterats: Parallellt med polisutredningen och det eventuella rättsliga efterspelet - kan detta även bli en försäkringsfråga. Betänk att ett försäkringsbolag kan göra en helt annan bedömning än myndigheterna.
Med andra ord, även ur ett ekonomiskt perspektiv är ansvarsfrågan relevant.
Kul för eventuellt dödsbo att behöva stå för en kvaddad båt också ...

Ps. Den där knasuppgiften om att FU-ledaren Maria Näslund skulle känna de förolyckade är helfel.
Man är ju något av en brudkonnässör och kan konstatera att någon nätdetektiv har hittat fel FB-profil. Om än att det finns vissa likheter och att Polis-Maria är något av den "pudding"; får man nog addera 5 kg munkar och 10 år på den Maria som förekommit i tråden tidigare.
Citera
2013-08-27, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilcamino

Det torde varit mer eller mindre klarlagt av polisen vem som framförde båten vid olyckstillfället. Personen som klev av straxt innan namngav säkert föraren av båten. Att man bytt förare senare och i hög fart är inte särskilt troligt.
Citera
2013-08-27, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av docera-lagom

Ps. Den där knasuppgiften om att FU-ledaren Maria Näslund skulle känna de förolyckade är helfel.
Man är ju något av en brudkonnässör och kan konstatera att någon nätdetektiv har hittat fel FB-profil. Om än att det finns vissa likheter och att Polis-Maria är något av den "pudding"; får man nog addera 5 kg munkar och 10 år på den Maria som förekommit i tråden tidigare.

Lägg av, i denna tråd finns många bra spekulationer, endel mycket sannolika och vissa även mycket nära sanningen.

Nåväl, du har fel fel. En av de förolyckade var hon iaf nära bekant med, kanske inte så att vi ser henne på begravningen men nära på.

Trådens spekulationer håller hög klass i vanlig flashback-anda.

Upprättas en FU i detta fall eller är det försäkringsbolaget som står för undersökningen vid en olycka?
Citera
2013-08-27, 18:13
Medlem
Asssar i Örnsköldsvik säger, Enligt uppgift från hamnen i Örnsköldsvik var samtliga ombord, förutom flickorna,rejält på kanelen. Synd om de drabbade. Men...samhället har trots allt en förmåga att sanera bort de som inte hör hemma här. M N+slunds förhållande till en av de förolyckade finns bekräftat.De var ett par.Vi sörjer med henne.
För de som vistas på vatten är samtliga kända som rejäla fyllskallar.Herren ger och Herren tar. Vad Herren gett tar han tillbaka om man inte fyller sitt.Så långt tänkte de aldrig
Citera
2013-08-27, 21:14
Medlem
[quote=Decubitus|44964473]Jag är fortfarande rätt säker på att DDs dotter gick på Gene samtidigt som Josefin.

Verkligen inte!! Kolla upp fakta innan du skriver!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in