Citat:
Ursprungligen postat av
Aptitretare
Tack! (åjo, jag förstod att det var ironiskt

Nä, jag vet egentligen ingenting förutom att jag vet hur jag vill att det ska smaka och hur det ska säljas. Och jag tror det räcker ganska långt. Själva produktionen tror jag andra kan bättre. Den som sköter produktionen tror jag kan det bättre än jag när det gäller små volymer och jag betalar såklart för det. Sedan säljer jag produkten och producenten får sitt, jag får mitt och kunden får den där goda läsken. Alla får sitt och everybody is happy.
Man blir ju lite nyfiken på vad det är för smak du tänkt sig och varför den smaken skulle bli en storsäljare. Läsk med olika mystiska smaker har väl alltid figurerat på marknaden, men har efter något år när nyhetsvärdet försvunnit försvunnit från hyllorna.
Nu verkar det ju som du har tänkt dig ett helt koncept, baserat på mer än smak, riktat till en speciell målgrupp och med egna försäljningskanaler, men jag tror ändå att det är svårt att få någon varaktig produkt.
Börja med att kontakta ett företag som tillverkar essenser och försök få fram smaken, sedan provar du om din smak gillas av andra, t.ex. genom att bjuda på smakprov av egentillverkad sodastreamläsk.
Får du ett övervägande positivt resultat där så är nästa steg att försöka få läsken buteljerad.
Det kanske skulle gå att samarbeta med något microbryggeri? De har ju iaf buteljeringsutrustning och en kolsyreutrustning borde inte vara särskilt dyr i inköp.