Trist kommentar - dock är det ännu mer osannolikt att en muslim skulle tillkalla polis än att en kvinna ur normsvensson skulle göra det om det är maken vill jag hävda.
Jag börjar bli trött på din "tro".
Om du valt att svälja historien räcker det med att skriva det. Att upprepa sin "tro" på historien inlägg efter inlägg medför bara att man blir irriterad på dig och dina skriverier.
Fakta är ju att inget vittne anmält sig till polisen. Vi har inte annat än påstådda offrets suspekta öden och ett lika suspekt samtal till ett radioprogram där en lite ologisk invandrare pratade med en av dina medtroende.
DNA påstås det om, men vi har inga fakta.
-----
Om vi ser på statistik, är de flesta fall av kvinnomisshandel gjorda inom familjen.
Då vi här behandlar ett, eller nu två (påstådda) fall av misshandel, kan vi inte direkt dra slutsatser ur statistiken, men inte ska vi utesluta den heller.
Att svimma 2 ggr på en asfalterad p-plats, brukar ge andra skador än endast en svullnad på huvudet ( som då ska ha uppkommit pga av dunkande mot bilplåt, och ej av fallet ). Vet inte hur du ser att fallen skulle gå till, för att i avsvimmat tillstånd undvika skador på andra delar av kroppen.
Jag vet att jag sällan får skrapsår när jag svimmar, däremot har jag fått rejäl hjärnskakning när jag svimmade i en trapp -- då fick jag också blånader.
Så nej - jag håller inte med dig. Det beror på hur man faller vilka skador som uppstår.
Citat:
Maken har skäl att tillkalla polis, exempelvis om tvivel uppstår om en misshandel kan ha skadat fostret. Alternativt är han införstådd i Lapp-Maddes hittepå.
Nej, för makens del skulle det definitivt inte finnas något skäl att vilja att en utredning startades om man han själv var inblandad GM ...
Om du valt att svälja historien räcker det med att skriva det. Att upprepa sin "tro" på historien inlägg efter inlägg medför bara att man blir irriterad på dig och dina skriverier.
Avstå då från att läsa mina inlägg - är det bästa tips jag kan ge dig.
Citat:
Fakta är ju att inget vittne anmält sig till polisen. Vi har inte annat än påstådda offrets suspekta öden och ett lika suspekt samtal till ett radioprogram där en lite ologisk invandrare pratade med en av dina medtroende.
Om det inte fanns vittnen så lär inget vittne höra av sig till polisen .. det är lite logiskt.
Citat:
DNA påstås det om, men vi har inga fakta.
-----
Vi får väl ändå utgå ifrån att polisen inte hittar på i alla fall. De skulle väl dessutom gå igenom övervakningskameror ...
Citat:
Om vi ser på statistik, är de flesta fall av kvinnomisshandel gjorda inom familjen.
Ja? Vad säger det om överfall av okända utanför hemmet menar du?
Citat:
Då vi här behandlar ett, eller nu två (påstådda) fall av misshandel, kan vi inte direkt dra slutsatser ur statistiken, men inte ska vi utesluta den heller.
Statistiken för muslimska kvinnor som blir slagna av anhöriga/sina män, kontaktar polisen och skyller på rasistattack från okända torde vara i det närmaste obefintlig...
---
Jag vet att jag sällan får skrapsår när jag svimmar, däremot har jag fått rejäl hjärnskakning när jag svimmade i en trapp -- då fick jag också blånader.
Så nej - jag håller inte med dig. Det beror på hur man faller vilka skador som uppstår.
Nej, för makens del skulle det definitivt inte finnas något skäl att vilja att en utredning startades om man han själv var inblandad GM ...
Det är skillnad på att svimma pga av BT-fall som du antagligen drabbats av, och pga av slag mot huvudet.
Det var fel att skriva att maken ringer "polisen". Han kunde ha skäl att ringa 112 om hans och Lapp-Maddes ofödda barn kunde ha tagit skada - varvid såväl ambulans kommer, som polis.
Nej, normalt när vuxna kommer till sjukhus med märken så kopplas inte polisen in om inte vederbörande själv vill det.
I det här fallet är det dessutom hon själv samt anhöriga som kontaktat polisen - inte sjukhuset som tillkallat polis.
??
Polisen åker på alla ambulansutryckningar som inte är förbeställda, ifall de hinner. Och ser mässingen då tecken på att någon fått stryk så skrivs det en anmälan. Sedan vet man ju inte vad Lapp-Madde och hennes man har vetat om gällande lagar eller om rutinerna hos polis och vårdpersonal.
Hennes man har väl inte velat bli misstänkt, oavsett om han gjort det eller inte. Och då är det ju en bra idé att vara lite proaktiv och själv anmäla en lämplig historia till polisen.
Men den här uppsökande verksamheten av tre personer senare, det tycker jag tyder på fordringsägare. Som kanske har åkt på en massa stryk själva i förstaläget.
Polisen åker på alla ambulansutryckningar som inte är förbeställda, ifall de hinner. Och ser mässingen då tecken på att någon fått stryk så skrivs det en anmälan. Sedan vet man ju inte vad Lapp-Madde och hennes man har vetat om gällande lagar eller om rutinerna hos polis och vårdpersonal.
Nej, det gör de verkligen inte.
Citat:
Hennes man har väl inte velat bli misstänkt, oavsett om han gjort det eller inte. Och då är det ju en bra idé att vara lite proaktiv och själv anmäla en lämplig historia till polisen.
Nej, det är ingen bra ide att ringa och anmäla något som annars inte hade kommit till polisens kännedom om man inte vill att de skall veta det.
Citat:
Men den här uppsökande verksamheten av tre personer senare, det tycker jag tyder på fordringsägare. Som kanske har åkt på en massa stryk själva i förstaläget.
Visst kan det vara fodringsägare - men i så fall borde hon ju kunna berätta vilka de är, hon bör ju veta vilka hon är skyldig pengar.
Det är skillnad på att svimma pga av BT-fall som du antagligen drabbats av, och pga av slag mot huvudet.
Det var fel att skriva att maken ringer "polisen". Han kunde ha skäl att ringa 112 om hans och Lapp-Maddes ofödda barn kunde ha tagit skada - varvid såväl ambulans kommer, som polis.
Nej, orsaken till att man svimmar/faller är inte av någon större betydelse alls - utan det är hur man faller som är avgörande för om och i så fall vilka skador som blir.
Edit:
Enligt vissa rapporteringar fick de kalla på polisen tre gånger innan denne kom. Dvs - de har själva medvetet tillkallat polis för att göra anmälan.
Trist kommentar - dock är det ännu mer osannolikt att en muslim skulle tillkalla polis än att en kvinna ur normsvensson skulle göra det om det är maken vill jag hävda.
Inte om det hela är ett välregiserat PR-trick för #hijabuppropet vilket det verkar vara.
Gärningsman använder ord som inte en svensk skulle använda. "Hijab" ingår inte i deras normala vokabulär. Svenskar säger slöja om tygtrasan.
Gärningsman "okänd".
Gärningsman har förirrat sig in i ett mångkulturellt helvete där nästan inga svenskar bor.
Gärningsman har skrikit innan attacken, och ändå har inte hucklekärringen sett någonting.
Det är bara en bråkdel av frågetecknen i detta fallet.
Och det största frågetecknet av allt, den andra "misshandeln", på en helt ny plats även fast media har gått ut med att det inte finns något som helst signalement.
Du kanske köper alla dessa saker, men det gör inte jag. Och jag är helt säker på att du kommer få äta upp detta och stå med hundhuvudet när sanningen så småningom kryper fram, precis som den gjorde med mjölkincidenten i Forserum.
Senast redigerad av Ghuler 2013-08-26 kl. 16:31.
Det enda som kommit fram sen sist och som vi missat tidigare var att karln i hus 9 fyllde år den 16.
Vid tidpunkten för "överfallet" var det visst 2 som stod och rökte vid porten så vi kan nog avskriva överfall på parkering och vid hus.
Däremot har jag sprungit på saker som pekar på samband mellan Lapp-Madde, Omar och "kontoret", på Brännkyrkagatan och Cherin Awad, hon som startade denna soppa och som senare raderade detta twitter (finns sparat-se tidigare inlägg) hon har visat sig twittra några exakt samma textmeningar som en viss Ardin, fast vid helt olika datum/tillfällen. Det känns alltså som någon på södermalm koordinerade ihop hela skiten och förmodligen fick lapp-madde en statistroll som hennes närmaste inte visste om, och när detta sen small i ansiktet på dom tror jag att dom helt enkelt ville övertyga lapp-madde att återta anmälan för att dom själva inte tål en närmare granskning. Alltså 2 helt olika gm/grupperingar som varit indragna i detta där gm-1 är lapp-madde herself på uppdrag från Hijab-kontoret.
Sen är denna tråd söndertrasad av Micro och en person till som precis blivit moderator "igen" så jag tror att Hamilkar nog har gett upp att försöka styra denna tråd nu. Fortsatt gräv blir nog via pm framöver, eftersom det också raderas så flitigt....
Nu tvivlar jag starkt på att det finns några "GM", men om det skett något andra överfall torsdag fm, kan man tänka sig att Lapp-Madde är ensam på morgonen efter att ha lämnat barn på dagis. I så fall riktas misstankarna mot personer som känner Lapp-Madde, och vet vilket dagis hon ska till.
Å andra sidan lär hon tagit sin bil om dagiset inte varit i omedelbar närhet till hemmet.
Att hon senare på förmiddagen vaggar runt på egen hand i Jordbro, utan bil eller ungar, verkar osannolikt.
Annars intresserad av PM om du hittar några kopplingar, eller lägg de i tråden i M&J om #hijabuppropet som i stort sett saknar spammare.
Nu tvivlar jag starkt på att det finns några "GM", men om det skett något andra överfall torsdag fm, kan man tänka sig att Lapp-Madde är ensam på morgonen efter att ha lämnat barn på dagis. I så fall riktas misstankarna mot personer som känner Lapp-Madde, och vet vilket dagis hon ska till.
Å andra sidan lär hon tagit sin bil om dagiset inte varit i omedelbar närhet till hemmet.
Att hon senare på förmiddagen vaggar runt på egen hand i Jordbro, utan bil eller ungar, verkar osannolikt.
Annars intresserad av PM om du hittar några kopplingar, eller lägg de i tråden i M&J om #hijabuppropet som i stort sett saknar spammare.
Någon funderade på ev fodringsägare:
Jag har en lite grej som sticker ut. Lapp-Madde köpte en Renault Trafic 2002 den 26/7, köpesumma okänt. Den bör ha haft ett värde mellan 25-30k när man gör en enkel värdering på den. Ägaren innan hade bilen bara under tidsperioden 2/6-26/7, och före denna ägare än kortare, 21/5-2/6, bilen har alltså valsat runt med bara veckor mellan varje ägare på de sista 3 ägarna. Den gick igenom som godkänd i besiktning 16/5 för att sen säljas snabbt vidare, de 3 sista ägarna är alla av arabisk härkomst när man kollar namnen, så frågan är om det ev kan vara bråk om köpesumma på denna bil eller en obetald reparation av något slag, bilaffärer brukar vara en klassiker vid bråk med denna typ av klientel.
Ser också att hennes hyresradhus har postadressen Haninge, istället för Jordbro, vilket kan peka på att "misshandel-2" har skett i eller vid hennes hem. Bilregistret anget Jordbo men google anger Haninge när man söker på samma adress (vilket jag inte länkar ut här- ni får nöja er med bay image).
Hoppsan:
Hennes "hyresradhus" ombildas just nu till BR, prislistor har delats ut, hennes ena granne annonserar efter en hr, och är öppen för alla förslag:
Bytes av xxxxxxxxx. 1 juli. Ta bort, ändra, förnya annonsen.
Har en stor 4:a på 118 kvm
Två stora förråd som kan användas som sovrum, balkong och ett stort kök
En BRF är på väg att bildas och prislistorna har delats ut.
Önskar byta mot minst en annan fyra om inte större, kom med förslag.
Ring vid frågor.
ALLA FÖRSLAG BETRAKTAS !! Observera att jag har censurerat adressuppgift och utlämnat länk till annnons
En insats till en br på runt 110-120 kvm i det området bör ligga runt 900-1,3mkr, kanske än högre, och med sådana summor kan det finnas ekonomiska motiv, radhus i området kostar 1,8-2,1mkr hon är ju hemma med ungar och hennes karl är knappast en höginkomsttagare, så dom kanske också annonserar snart....
Senast redigerad av duqu 2013-08-26 kl. 18:13.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!