Flashback bygger pepparkakshus!
2013-08-18, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Ditt inlägg är så otydligt att jag inte vet var jag ska börja. Menar du att du badade med tuttarna i vädret och blev ledsen för att det satt två afrikanska tjejer som glodde och som därefter avvek från platsen? Vad skulle de gjort, klämt dig på brösten? Stackare.

Nej, jag menar att jag simmade på rygg.

Vad var det mer du inte förstod?
Citera
Medlem
Tronkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Denna tråd börjar närma sig så kallad PK-failure. Dvs där den gängse och godkända PK-åsikten krockar med någon annan PK-åsikt.

I detta har vi:
- En kvinna som vill bada topless, dvs hon är helt OK PK-mässigt: Kvinna och modern
- Sen har vi några negresser, kanske muslimska, som stirrar ut denna kvinna där hon badar. Man ska vara täkt.

Vem ska vi hålla på? Vem håller PK-samhället på? Den frigjorda kvinnan (+1) eller den muslimska invandraren (+1) ?

Sådana här krockar lär vi se fler av i framtiden. Det är en effekt av det älskade mångkulturella samhället

ja, och då hoppas jag fan att rätt PK vinner. HEJA TS!
Citera
Bannlyst
Citat:
Se mitt tidigare inlägg. TS upplever en effekt av det mångkulturella negersamhället, en skillnad mot hur TS är van att uppleva Sverige.
Därför är det helt legitimt av TS att starta denna tråd.

So what, det hade ju lika gärna kunnat vara turister med noll koll på svenska seder?

Men, skall ni ha detta som tema så hör ju tråden DEFINITIVT INTE hemma under inrikespolitik i alla fall. Detta är en gnälltråd för I&I.
Citera
2013-08-18, 00:06
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Jo, men den långsökta parallellen var att hon jämförde det med att stirra in i någons hem, vilket ju INTE är samma sak.

Men sure, jag uppfostrades också till att man inte stirrar på nån som badar näck, men .. de två afrikanska tjejerna uppfostrades troligtvis till att man INTE visar sig naken för okända, vilket ju är förståeligt med tanke på den realitet som ofta gäller i de länder dessa härstammar ifrån.

Vem har tagit på sig ansvaret sedan de kom hit, att LÄRA dem att man INTE stirrar på folk som badar näck oavsett hur jävla fanatiskt olämpliga de än må upplevas av vederbörande?

Jag vet inte om det ingår i SFI-kursen och Dina föräldrar lär ju knappast ha sökt upp flyktingförläggningar för att dela med sig av sin svenska visdom regelbundet.

Att stirra ihållande på en kvinna som badar näck betraktas nog som ungefär lika oförskämt och påfluget som att stirra in i någons hem.

När man flyttar till ett annat land, så har man *själv* ansvaret för att försöka lista ut vad-man-gör och vad-man-inte-gör.

Det är en bisarr anpassning till de ociviliserade och primitiva varelser som migrerar till Sverige, att du utgår från att den befintliga befolkningen skulle ha ansvaret att uppfostra dem.
Citera
2013-08-18, 00:06
Medlem
Citat:
Denna tråd börjar närma sig så kallad PK-failure. Dvs där den gängse och godkända PK-åsikten krockar med någon annan PK-åsikt.

I detta har vi:
- En kvinna som vill bada topless, dvs hon är helt OK PK-mässigt: Kvinna och modern
- Sen har vi några negresser, kanske muslimska, som stirrar ut denna kvinna där hon badar. Man ska vara täkt.

Vem ska vi hålla på? Vem håller PK-samhället på? Den frigjorda kvinnan (+1) eller den muslimska invandraren (+1) ?

Sådana här krockar lär vi se fler av i framtiden. Det är en effekt av det älskade mångkulturella samhället

Det har ingenting med PK eller "frigjorda kvinnor" att göra. Det är en uråldrig nordisk sed att bada näck.
Citera
2013-08-18, 00:07
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Har du en diagnos som gör det svårt för dig att förstå andra människor?

Varför måste du bada naken offentligt? Bete dig som folk.
Citera
2013-08-18, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Varför måste du bada naken offentligt? Bete dig som folk.

Menar du det afrikanska folket eller det svenska folket?
Citera
2013-08-18, 00:08
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
du, hade det varit två manliga afrikaner hade hon säkert ringt polisen. nu fick hon bara vattnet att koka.

Hade det varit två manliga negrer så hade vår TS varit glad om hon kunnat ringa polisen. Ont i de nedre regionerna hade hon iallafall fått säkerligen. Se norska polisens statistik om våldtäkter (inhemska förövare kontra invandrade negrer/araber).

Så för att återknyta till denna tråd, man gör helt rätt om man är misstänksam om negrer står och stirrar på en när man badar. Vad som helst kan hända. De bor trots allt i lerhyddor (som vi gjorde på vikingatiden). Detta måste man ha i åtanke när man bedömer dessa negrers aktion.
Citera
2013-08-18, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tronkan
så du strävar helt enkelt efter ett samhälle där kvinnan ska bli sedd snett på pga hon visar upp sin överkropp som i princip alla män kan göra överallt utan att det är direkt konstigt?

shit, att det fortfarande finns sådana som du. du är fan inte värd mer än en hund.

btw, hur ofta brukar du få bröst "dinglande" framför ditt huvud? eller du tycker de gör det när en tjej badar 50 meter bort i vattnet?

jamen gå du och visa pattarna på stan då. jag lovar att jag inte ska ringa polisen. men då kan väl du lova att inte bli sur för att jag glor lite.
Citera
2013-08-18, 00:10
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Nej, jag menar att jag simmade på rygg.

Vad var det mer du inte förstod?

Du blev upprörd för att du simmade på rygg och afrikanerna glodde och därefter avvek från platsen.

Tack för klargörandet.
Citera
Moderator
Meijis avatar
Citat:

För PK-samhället är det solklart:

Race trumps gender.
Citera
Bannlyst
Citat:
Jag har blivit uppfostrad till att det är okej att bada näck.

Jo, men du är säkert inte uppvuxen i Våldtäktomanien heller. Det medför vissa skillnader i vad du blir lärd som ung.

Citat:
När jag var i Istanbul gick jag inte omkring halvnaken och stirrade på folk.

Var det någon där som uppträdde på ett sätt du definierar som skandalöst i din åsyn då?

Citat:
Att man har vissa specifika seder i sitt hemland betyder inte att man är allsmäktig och får bete sig hur man vill jorden runt.

Nej, men vem skall berätta det för dessa tjejer. Du blev ju bara sur och ville gasta. Så opererar fan inte lärare i svenska seder fattar du väl.. Hur skulle det se ut?

Kalla det hela för ett korskulturellt missförstånd. Det är ingenting att hetsa upp sig för.
Dock får man ju lösa missförståndet genom att omedelbart diskutera det med vederbörande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in