2013-08-17, 23:56
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Man stirrar inte på någon som badar näck... av samma skäl som man inte ställer sig med näsan tryckt mot rutan och stirrar in genom någons fönster. Det är ohövligt.

en del (svenskar) kanske skulle tycka att det var ohövligt av svenska inga att bada näck och inte skyla sig. särskilt äldre människor som inte har det nakna och naturliga som ideal.

Precis som TS förundras jag, hur omedvetna somliga verkar vara om svenska seder. Det är ohövligt att stirra ihållande på någon (och i synnerhet ohövligt om vederbörande är halvklädd/oklädd).
Citera
2013-08-17, 23:57
Medlem
Tronkans avatar
Citat:
bara så att vi reder ut en liten detalj, det var väl en afrikansk tjej som 'stirrade' på ts.

ja, precis. men hon hade nog blivit lika sne om det hade varit 2 killar som stod och stirra ut henne med ögon som håller på att trilla ut. vilket heller inte är så konstigt, right?
Citera
2013-08-17, 23:57
Bannlyst
Citat:
Det är inte någon s.k. parallell - det är ett annat exempel på vad som anses vara ohövligt. Man stirrar inte på någon som badar näck - att stirra ihållande på folk är f.ö. genomgående ohövligt i Sverige.

Jo, men den långsökta parallellen var att hon jämförde det med att stirra in i någons hem, vilket ju INTE är samma sak.

Men sure, jag uppfostrades också till att man inte stirrar på nån som badar näck, men .. de två afrikanska tjejerna uppfostrades troligtvis till att man INTE visar sig naken för okända, vilket ju är förståeligt med tanke på den realitet som ofta gäller i de länder dessa härstammar ifrån.

Vem har tagit på sig ansvaret sedan de kom hit, att LÄRA dem att man INTE stirrar på folk som badar näck oavsett hur jävla fanatiskt olämpliga de än må upplevas av vederbörande?

Jag vet inte om det ingår i SFI-kursen och Dina föräldrar lär ju knappast ha sökt upp flyktingförläggningar för att dela med sig av sin svenska visdom regelbundet.
Citera
2013-08-17, 23:58
Medlem
Jag hade en liknande upplevelse som TS för kanske 10 år sedan. Det förändrade mitt liv.

Jag har aldrig varit positiv till invandring, men tidigare såg jag det som en sekundär fråga. Men där jag växte upp fanns det ett smultronställe. En bastu vid en sjö öppen för allmänheten. En möjlighet att ladda batterierna till 100 procent på en timme.

En dag när jag kom dit så satt det tio araber i omklädningsrummet, en av dem med turban på huvudet. Det låter som en bagatell, vilket det kanske var också, men just där och då fick jag nog. Jag kommer aldrig någonsin att bidra något till folkutbytet. Jag kommer aldrig att förlåta de ansvariga, aldrig någonsin.
Citera
2013-08-17, 23:58
Medlem
zupdawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBugster
Av alla dessa våldtäkter, mord och fall av misshandel så valde du att skapa en tråd om att du känner dig obekväm när du badar topless i invandrares närhet?

Nu var det ju inte Feru som var TS men..
Citera
2013-08-17, 23:59
Medlem
Citat:
Precis som TS förundras jag, hur omedvetna somliga verkar vara om svenska seder. Det är ohövligt att stirra ihållande på någon (och i synnerhet ohövligt om vederbörande är halvklädd/oklädd).

du har på inget sätt patent på att definiera svenska seder.
det är inget etikettsbrott att stirra på en bankrånare.
och det må vara så att svenskar tycker att det är pinsamt med nakenhet men att glo på ett par bröst som dinglar framför ögonen på en det tycker då jag är ok annars kan ju flickan dingla dem någonstans.
för övrigt känns ju hela topless-stilen väldigt 80-tal.
Citera
2013-08-18, 00:00
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Äldre svenskar är sådana som var medelålders på 80-talet. De ser alltså ingenting konstigt med toplessbad. De som är så gamla att de känner sig främmande för toplessbadande har nog för dålig syn för att kunna känna sig störda av något.

Denna tråd börjar närma sig så kallad PK-failure. Dvs där den gängse och godkända PK-åsikten krockar med någon annan PK-åsikt.

I detta har vi:
- En kvinna som vill bada topless, dvs hon är helt OK PK-mässigt: Kvinna och modern
- Sen har vi några negresser, kanske muslimska, som stirrar ut denna kvinna där hon badar. Man ska vara täkt.

Vem ska vi hålla på? Vem håller PK-samhället på? Den frigjorda kvinnan (+1) eller den muslimska invandraren (+1) ?

Sådana här krockar lär vi se fler av i framtiden. Det är en effekt av det älskade mångkulturella samhället
Citera
2013-08-18, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tronkan
ja, precis. men hon hade nog blivit lika sne om det hade varit 2 killar som stod och stirra ut henne med ögon som håller på att trilla ut. vilket heller inte är så konstigt, right?

du, hade det varit två manliga afrikaner hade hon säkert ringt polisen. nu fick hon bara vattnet att koka.
Citera
2013-08-18, 00:03
Medlem
Tronkans avatar
Citat:
du har på inget sätt patent på att definiera svenska seder.
det är inget etikettsbrott att stirra på en bankrånare.
och det må vara så att svenskar tycker att det är pinsamt med nakenhet men att glo på ett par bröst som dinglar framför ögonen på en det tycker då jag är ok annars kan ju flickan dingla dem någonstans.
för övrigt känns ju hela topless-stilen väldigt 80-tal.

så du strävar helt enkelt efter ett samhälle där kvinnan ska bli sedd snett på pga hon visar upp sin överkropp som i princip alla män kan göra överallt utan att det är direkt konstigt?

shit, att det fortfarande finns sådana som du. du är fan inte värd mer än en hund.

btw, hur ofta brukar du få bröst "dinglande" framför ditt huvud? eller du tycker de gör det när en tjej badar 50 meter bort i vattnet?
Citera
2013-08-18, 00:04
Medlem
Oformads avatar
Citat:

Fast det gäller väl även "Vad-fan-glor-du-på"-kulturen?
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Ditt inlägg är så otydligt att jag inte vet var jag ska börja. Menar du att du badade med tuttarna i vädret och blev ledsen för att det satt två afrikanska tjejer som glodde och som därefter avvek från platsen? Vad skulle de gjort, klämt dig på brösten? Stackare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
de två afrikanska tjejerna uppfostrades troligtvis till att man INTE visar sig naken för okända, vilket ju är förståeligt med tanke på den realitet som ofta gäller i de länder dessa härstammar ifrån.

Jag har blivit uppfostrad till att det är okej att bada näck. När jag var i Istanbul gick jag inte omkring halvnaken och stirrade på folk.

Att man har vissa specifika seder i sitt hemland betyder inte att man är allsmäktig och får bete sig hur man vill jorden runt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in